Τα πιο "περίεργα" οχήματα που αγωνίστηκαν ποτέ στο Rally Dakar
Το Rally Dakar συνιστά την απόλυτη εμπειρία, ειδικά για αυτούς που τόλμησαν να τρέξουν με οχήματα που δεν ήταν και τόσο κατάλληλα για την έρημο. Γνωρίστε τις πιο εντυπωσιακές περιπτώσεις.
Το Rally Dakar είναι η απόλυτη εμπειρία κι ένα απαράμιλλο τεστ αντοχής που ωθεί τον άνθρωπο και τις μηχανές του στα όρια. Μερικοί από τους πιο ταλαντούχους κι επιδέξιους οδηγούς έχουν τρέξει στο Dakar με αυτοκίνητα ειδικά φτιαγμένα γι' αυτόν τον αγώνα.
ΠΗΓΗ: WWW.REDBULL.GR
Για άλλους όμως, η μεγάλη πρόκληση δεν είναι να διανύσεις τα χιλιάδες χιλιόμετρα του σκληροτράχηλου αγώνα διαθέτοντας το τέλειο όχημα-όχι γι' αυτούς που είναι πραγματικά μέσα στο πνεύμα του Rally Dakar. Γνώρισε κάποιους από αυτούς που τόλμησαν να τρέξουν στον πολυήμερο, εξουθενωτικό αγώνα με οχήματα που δεν ήταν και τόσο κατάλληλα για την έρημο...
Vespa P200E scooter
Το 1980, στο 2ο Dakar, τέσσερις εκκεντρικοί τύποι έτρεξαν με Vespa P200E στην έρημο Σαχάρα. Είτε το πιστεύεις, είτε όχι, δύο από αυτούς, οι Marc Simonot και Bernard Tcherniavsky, κατάφεραν να φτάσουν στην Σενεγαλέζικη πρωτεύουσα – αν και οπ αγώνας είχε ήδη τελειώσει μέχρι να τερματίσουν.
Pit bike
Το 2009 ο Τσέχος Ivo Kastan συμμετείχε στο Dakar με ένα pit bike για την κατασκευή του οποίου χρησιμοποιήθηκαν τμήματα από ένα Honda XL200. Η μοτοσυκλέτα είχε κινητήρα χωητικότητας 146cc, ζάντες 14 ιντσών και ζύγιζε 180 κιλά μαζί με τον αναβάτη. Περιττό να πούμε πως ο Kastan δεν τερμάτισε το Dakar αλλά κατάφερε να τελειώσει κάποιες ειδικές.
Το Titan
Το τεράστιο Titan είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πειραματικά αυτοκίνητα που έχουν τρέξει στο Dakar. Το "παιδί" του αφεντικού της Audi Sport, Emilio Radaelli και του βετεράνου οδηγού rally, Michele Cinotto, ήταν βασικά ένας κινητήρας twin-turbo από ένα Audi 3.0 V6 TDI καλυμμένος με ένα καμπυλωτό σασί, φτιαγμένο στο συνεργείο της Piedmont EpaPower της οικογένειας Albertinazzi. Η απόδοσή του ήταν 300 ίπποι και 650Nm ροπής. Το Titan ολοκλήρωσε μόνο το πρώτο stage του rally το 2015 λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων. Επισκευάστηκε αλλά το Titan χάλασε πάλι μετά από 20χλμ., αυτή τη φορά για τα καλά.
Renault 4
Τα αδέρφια Claude και Bernard Marreau, είχαν καλύτερη τύχη με το ταπεινό Renault 4, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση συνολικά στο πρώτο Dakar, το 1979. Κάτι που είναι πολύ εντυπωσιακό μιας και τότε, στις πρώτες μέρες του Dakar, υπήρχε μόνο μια κατάταξη για τα αυτοκίνητα, τις μοτοσυκλέτες και τα φορτηγά. Τα αδέρφια, όμως, δεν ήταν ικανοποιημένα με αυτό το αποτέλεσμα και την επόμενη χρονιά επέστρεψαν και τερμάτισαν στην τρίτη θέση.
Fiat Campagnola
Πάμε πάλι πίσω στο 1979, όταν επτά οδηγοί έτρεξαν με τα Fiat Campagnola, και τέσσερις από αυτούς έφτασαν μέχρι το Lac Rosé, 30χλμ. πριν την γραμμή τερματισμού του αγώνα. Οι Cesare Giraudo και Antonio Cavalieri κέρδισαν το stage Bamako-Nioro, τερμάτισαν τρίτοι στην κατηγορία αυτοκινήτων και έβδομοι συνολικά.
Rolls-Royce Corniche
Το 1981 ο Thierry De Montcorgé έβαλε ένα στοίχημα με τους φίλους του, ότι θα αγωνιζόταν στο διάσημο αφρικανικό rally με την πολυτελή Rolls-Royce Corniche. Φυσικά, η Rolls θα έπρεπε να προσαρμοστεί ειδικά για την έρημο, που σήμαινε πως έπρεπε να αφαιρεθούν απ' το εσωτερικό του αυτοκινήτου το mini-bar και άλλα τέτοια απαραίτητα. Ο De Montcorgé έβαλε ένα ειδικό σασί που ζύγιζε μόλις 80 κιλά και πρόσθεσε σύστημα τετρακίνησης από ένα Toyota. Δυστυχώς αποκλείστηκε, ενώ αγωνιζόταν για την 13η θέση, για παράνομη επισκευή.
Jules II Proto
Το 1984 ο De Montcorgé έκανε ακόμα ένα μεγάλο βήμα, επιστρέφοντας στο Dakar με ένα Jules II Proto με έξι τροχούς. Ο κινητήρας που χρησιμοποίησε ήταν Chevrolet V8 3.5 λίτρων, ενώ το σύστημα μετάδοσης προερχόταν από μια Porsche 935. Το όνομα Jules ήταν από ένα άρωμα του σπόνσορά του, Christian Dior. Μετά από μία ακόμα καλή εκκίνηση, ο De Montcorgé αποσύρθηκε από τον αγώνα όταν το σασί του έσπασε στην τρίτη ειδική.
Porsche 959
Με πάνω από 30.000 νίκες σε αγώνες, οι Porsche είναι ανίκητες στο δρόμο, κάτι που επιβεβαίωσαν παίρνοντας τη νίκη στο Le Mans και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2015. Δεν είναι, όμως, τόσο διάσημες μακριά από την άσφαλτο. Το 1984 κέρδισαν το Paris-Dakar με μία 911SC που είχε μετατραπεί για να έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Για την ακρίβεια, το αποτέλεσμα έφερε προ εκπλήξεως την Porsche και έτσι επέστρεψαν το 1959 με τρεις 959, ειδικά διαμορφωμένες για τέτοιους αγώνες. Δυστυχώς τα αυτοκίνητα δεν είχαν δοκιμαστεί και παρουσπίασαν τεχνικά προβλήματα. Το 1986, όμως, επέστρεψαν δριμύτερες φτάνοντας στο 1-2...
Citröen 2CV
Το 2007 είδαμε μία από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες στο Dakar, όταν τα αδέρφια Marques έτρεξαν με ένα Citröen 2CV του 1963. Οι Philippe και Gilles Marques ενίσχυσαν το σασί, την ανάρτηση και έβαλαν δύο κινητήρες από Citröen Visa για περισσότερη δύναμη που έφτανε τα… 100 άλογα. Δυστυχώς η Bi-Bip2 Team έπρεπε να αποσυρθεί από τον αγώνα στην τέταρτη ειδική λόγω σπασμένης πίσω ανάρτησης.
Φορτηγάκι καντίνα
Το βραβείο για το πιο περίεργο όχημα στο Dakar πρέπει να δοθεί στον Βέλγο Hervé Diers, ο οποίος έτρεξε με μία καντίνα! Το αυτοκίνητο ήταν για την ακρίβεια ένα Toyota pick-up με 200 άλογα, ειδικά κατασκευασμένο για την περίσταση. Όταν η ομάδα ολοκλήρωσε το πρώτο stage, ο οδηγός και ο συνοδηγός τηγάνισαν 7 κιλά πατάτες για να ταΐσουν το bivouac. Μετά από αυτό συνέχισαν τον αγώνα για να τερματίσουν στην 58η θέση...
Διαβάστε ακόμα:
Μπορείς να φανταστείς τη Ferrari του 2040; (VIDEO)