Τα σχέδια των "Big-4" για την τελική ευθεία του 2024: Red Bull Racing
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - σήμερα η Red Bull RB20.
Το GP του Τέξας εγκαινιάζει την πρώτη από τις δύο τριάδες διαδοχικών GP που θα μας φέρουν στο τέλος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, στις 8 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι.
Οι αλλαγές που θα κάνουν οι ομάδες στα μονοθέσιά τους είτε για τον αγώνα του Τέξας είτε για κάποιον που ακολουθεί είναι πιθανότατα οι τελευταίες για φέτος. Και ειδικά για τη Red Bull είναι ιδιαίτερα κρίσιμες, διότι η ομάδα του Μίλτον Κινς προσπαθεί να υπερασπιστεί το στέμμα της στους κατασκευαστές απέναντι στη McLaren – όπως και τον τίτλο του Μαξ Φερστάπεν υπό την απειλή του Λάντο Νόρις.
Ας δούμε, λοιπόν, με μια σειρά άρθρων, που ξεκίνησαν χθες (3/10) και θα ολοκληρωθούν την Κυριακή (6/10), ποιες αλλαγές θα πρέπει να περιμένουμε στα μονοθέσια των λεγόμενων “Big-4”, των McLaren, Red Bull, Ferrari και Mercedes, στο Τέξας. Μετά τη McLaren MCL38 χθες, συνεχίζουμε σήμερα με το μονοθέσιο της πρωταθλήτριας Red Bull:
Red Bull RB20
Η RBR ξεκίνησε τη χρονιά με ένα ρίσκο σχεδιαστικής τόλμης της RB20, που πολλοί πίστεψαν ότι δεν ήταν απαραίτητο. Με τις δια περιπάτου νίκες του Φερστάπεν στους 4 από τους 5 πρώτους αγώνες του 2024 φάνηκαν να δικαιώνονται, όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ διαφορετικά.
Η Ferrari κέρδισε στην Αυστραλία και στο Μονακό, και η McLaren στο Μαϊάμι - στον πρώτο αγώνα της μεγάλης αναβάθμισης της MCL38. Έτσι, η ανάδυση των ομάδων του Μαρανέλο και του Ουόκινγκ, ώθησε την RBR να γίνει επιθετική στον προγραμματισμό εξέλιξης της RB20 από το Μάιο και μετά.
Αυτό είναι κάτι που επιβεβαίωσε και ο τεχνικός διευθυντής, Πιέρ Βασέ. “Υποθέσαμε ότι ο ανταγωνισμός θα μας έπιανε γρήγορα, και για αυτό το λόγο θέλαμε να πάμε το concept μας ένα βήμα πιο μακριά ώστε να βελτιστοποιήσουμε την αεροδυναμική του απόδοση”, είπε ο Γάλλος στο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport.
“Πήραμε κάποια ρίσκα, αλλά αυτά δεν φάνηκε να αποδίδουν. Έχουμε την πιο παλιά αεροσήραγγα από όλες τις ομάδες, κι έτσι υποφέρουμε στη δουλειά που πρέπει να γίνει στις λεπτομέρειες. Ήταν προβλεπόμενο ότι οι άλλοι θα βελτιστοποιούσαν τα σχέδιά τους, αργά ή γρήγορα.
Για αυτό χρειαζόταν να κάνουμε ένα ριζοσπαστικό βήμα. Δεν φοβόμαστε να πάρουμε ρίσκα, είτε στο εργοστάσιο, είτε στην πίστα, είτε στη στρατηγική. Έτσι είναι η νοοτροπία αυτής της ομάδας. Δεν μπορώ να κρίνω, ακόμα, αν ήταν καλή ή κακή κίνηση”, πρόσθεσε ο Πιέρ Βασέ.
Η φράση “δεν φάνηκαν να αποδίδουν” του Βασέ ήταν μάλλον μετριοπαθής για να περιγράψει τις προβληματικές εφαρμογές των αναβαθμίσεων της RB20 στους αγώνες του καλοκαιριού - μέχρι και τη Μόντσα την 1η Σεπτεμβρίου. Τα λόγια του συμβούλου της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, στη Μόντσα ήταν ότι “το αυτοκίνητο ρέπει υπερβολικά προς τα άκρα. Ακόμα και μικρές αλλαγές είναι αρκετές να το στείλουν έξω από την πίστα”.
Παρόλα αυτά, η πρωταθλήτρια δεν ήταν διατεθειμένη να πέσει χωρίς μάχη. Προχώρησε μια σειρά από ευεργετικές αλλαγές στα δύο τελευταία GP, στο Αζερμπαϊτζάν και στη Σιγκαπούρη - αλλαγές που σε μεγάλο βαθμό διόρθωσαν τα μεγάλα προβλήματα ισορροπίας και ρυθμίσεων που προκάλεσε ο καλοκαιρινός ανασχεδιασμός του δαπέδου της RB20.
Ο διευθυντής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, εξήγησε ότι στον ιταλικό αγώνα ήταν η στιγμή που η RBR άρχισε να καταλαβαίνει τα προβλήματα της RB20: “Στη Μόντσα διαπιστώσαμε τις πρώτες ενδείξεις του προβλήματός μας: όταν αφαιρέσαμε το φορτίο από το αυτοκίνητό μας, εντάθηκε η ‘αποσύνδεση’ του εμπρός με τον πίσω άξονα. Και τα δεδομένα από τα πίστα ήταν πολύ μακριά από ό,τι είχαμε δει από τα εργαλεία προσομοίωσης”, εξήγησε ο Βρετανός.
“Η ομάδα δούλεψε σκληρά για να καταλάβει τα προβλήματα και να τα επιλύσει, κι αν όλα πάνε καλά για να ανατρέψει την κατάσταση από το Όστιν κιόλας. Αν δούμε την απόδοση του Λάντο στο τελευταίο stint στη Σιγκαπούρη, πρέπει να βρούμε 23 δευτερόλεπτα. Αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε τα πράγματα και να βρίσκουμε κάποιες λύσεις, αλλά έχουμε πολλά να κάνουμε.
Προφανώς, θα εξαρτηθεί από το πώς αντιδρά το αυτοκίνητο από μηχανική και αεροδυναμική άποψη, αλλά και από τα ελαστικά, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα φέτος.
Όμως, αυτός [της Σιγκαπούρης] ήταν ο δεύτερος αγώνας, μετά το Μπακού, που βελτιωθήκαμε. Έχουμε καταλάβει τα προβλήματά μας και είμαστε τώρα στο σωστό δρόμο για να τα λύσουμε. Θα υπάρξουν πολλά ξενύχτια στο Μίλτον Κινς”, πρόσθεσε ο Χόρνερ.
Και πάλι, ο Χέλμουτ Μάρκο εξέφρασε σχεδόν τις ίδιες απόψεις με τον Χόρνερ, αλλά με λιγότερη αυτοσυγκράτηση: “Είναι τρελό πως ο Νόρις έφυγε μπροστά [στον αγώνα της Σιγκαπούρης]. Η υστέρησή μας είναι ανησυχητική. Δόξα τω Θεό έχουμε τέσσερις εβδομάδες για να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν” είπε ο Αυστριακός μετά τον αγώνα της Σιγκαπούρης.
Έτσι, η Red Bull έχει ανάγκη όλες τις αλλαγές που μπορεί να φέρει στο Τέξας, και ο Χόρνερ επιβεβαίωσε ότι η ομάδα ετοιμάζει ένα εκτενές και ευρύτατο πακέτο αναβάθμισης της RB20 για τον αγώνα του Όστιν.
“Εμείς έχουμε κάτι σημαντικό, αλλά νομίζω ότι και οι Ferrari, Mercedes και McLaren θα έχουν επίσης αναβαθμίσεις. Στόχος μας είναι να χτίσουμε πάνω στη βάση όσων αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε με σαφήνεια μετά τη Μόντσα, και να φέρουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι καλά ισορροπημένο μεταξύ των δύο αξόνων του, που θα δίνει σιγουριά στον οδηγό.
Όμως δεν θα είναι εύκολο. Το πρώτο τμήμα της πίστας του Τέξας είναι γρήγορο, αλλά η πίστα έχει νέα άσφαλτο κι έτσι προστίθενται νέες παράμετροι. Επίσης, θα είναι κι ένας αγώνας με Sprint, οπότε πρέπει να αποδώσουμε καλά αμέσως”, κατέληξε ο Βρετανός διοικητής της Red Bull Racing.