ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Τα "θηρία" του Group B σε Ακροπολικές περιπέτειες

Τα "θηρία" του Group B σε Ακροπολικές περιπέτειες

Το CarandDriver.gr κάνει μία αναδρομή στην εποχή του Group B μέσα από βίντεο και φωτογραφίες.

Το 33ο Δ.Ρ.Α. ('86), διεξάγεται υπό τη σκιά του τραγικού θανάτου των Henry Toivonen – Sergio Cresto στην Κορσική. Ο ασφάλτινος αγώνας στο νησί δείχνει μια περίεργη βουλιμία για τις ζωές των αγωνιζομένων. Την προηγούμενη χρονιά ήταν ο Attilio Bettega, το ΄86 ήταν το πλήρωμα της Lancia.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΛΑΣ Σ. ΖΑΛΜΑΣ, ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ / ΦΩΤΟ: ΤΑΣΟΣ ΑΡΩΝΙΤΗΣ

Η μεγάλη και τόσο οδυνηρή απώλεια έχει πια καταλυτικές συνέπειες. Μέσα από το καμένο σασί της S4 η κυβερνούσα αρχή του σπορ αποφασίζει το τελείωμα του γκρούπ Β. Είναι μια απόφαση που πολυσυζητήθηκε για το πόσο σωστή ήταν.

Ο Ελληνικός αγώνας ήταν ο αμέσως επόμενος μετά την Κορσική. Το κλίμα ήταν ιδιαίτερα βαρύ, αφού είχε προηγηθεί και ο θάνατος τεσσάρων θεατών (και ο τραυματισμός αρκετών άλλων) από έξοδο του Πορτογάλου Santos στον αγώνα της πατρίδας του.

Μέχρι να ολοκληρωθεί όμως η χρονιά ο Jean Marie Ballestre και το επιτελείο του επιβάλουν στους διοργανωτές τα κάτωθι: Ειδικές μικρότερες των 30 χλμ, συνολικό μήκος ειδικών ανά αγώνα μικρότερο των 600 χλμ, αυτόματη πυρόσβεση στα αυτοκίνητα που ανήκουν στο gr. Β, τμήματα αγώνα με μικρότερη από 12 ώρες διάρκεια που θα ακολουθούνται από 9 ώρες ανάπαυσης. Έτσι οι οργανωτές του Ελληνικού αγώνα είχαν ελάχιστο χρόνο να αναπροσαρμόσουν το 33ο ακρόπολις στις νέες επιταγές. Το Πελοποννησιακό τμήμα αφαιρείται, ο αγώνας έχει κέντρο τα Καμένα Βούρλα ενώ η Audi αποφασίζει να μην συνεχίσει στο πρωτάθλημα και φυσικά δεν έρχεται στην Ελλάδα.

To Group B έσβηνε. Μια σειρά από ακραίες κατασκευές και λίγοι, πολύ λίγοι οδηγοί και αντίστοιχοι συνοδηγοί άντεχαν να σπρώξουν στα όρια τους περνούν στην ιστορία. Ένας από αυτούς ήταν και ο Φινλανδός 4 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Juha Kankkunen ο οποίος έχει πει το εξής κανοντας μια σύγκριση εκείνης της εποχής των αγώνων με τη σημερινή: “ Το WRC είναι για αγόρια, το Group B ήταν για άντρες”…

Η εποχή του Group B διήρκησε λίγα χρόνια και είναι ίσως η πιο θρυλική στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Εκείνη η 5ετία (από το 1982 έως και το 1986) οι αγώνες Ράλι λόγω του πλούσιου θεάματος και του έντονου συναγωνισμού, είχαν καταφέρει να φτάσουν σε δημοτικότητα τη Formula 1, κάτι που για τα σημερινά δεδομένα μοιάζει αδιανόητο.

Οι ελάχιστοι περιορισμοί που είχαν υπήρχαν όσον αφορά στους τεχνικούς κανονισμούς οδήγησαν τις εταιρείες στην κατασκευή εντυπωσιακών αγωνιστικών, πραγματικών πολεμικών μηχανών, η απόδοση των οποίων λίγο πριν το τέλος της κατηγορίας, ξεπερνούσε τους 500 ίππους!

Στη photo-gallery που ετοίμασε το www.caranddriver.gr μπορείτε να απολαύσετε μια σειρά από Ακροπολικές εικόνες του Τάσου Αρωνίτη που μας διηγούνται αντίστοιχες ιστορίες από εκείνη της εποχή της αστείρευτης, πρωτόλειας δύναμης.

Πάρτε μια γερή δόση από Group B στο video που ακολουθεί...

Δείτε εδώ όλες τις φωτογραφίες.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

Υπερθέαμα στο Μεξικό!

Το πνεύμα του Group B γυρίζει

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ