X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Τέλος εποχής: Η Renault παύει να είναι κατασκευαστής κινητήρων στη F1, η Alpine κοντά σε συμφωνία με τη Mercedes

H Alpine A524 στο GP Σιγκαπούρης 2024 MCH PHOTO / ALPINE MEDIA

Η μακροχρόνια και τόσο επιτυχημένη (με τρεις διαφορετικές ομάδες) ιστορία της Renault στην κατασκευή κινητήρων στη Formula 1 θα φτάσει στο τέλος της μετά το πέρας της σεζόν του 2025, όπως ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία. Τα μονοθέσια της Alpine F1 κατά πάσα πιθανότητα θα "φορούν" τις μονάδες ισχύος της Mercedes από το 2026.

Η Alpine είναι το σπορ και αγωνιστικό παρακλάδι του ομίλου Renault, ενώ η Alpine F1 είναι η εργοστασιακή ομάδα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Formula 1. Τα σασί της F1 κατασκευάζονται στο Ένστοουν της Βρετανίας και οι μονάδες ισχύος στο Βιρύ-Σατιγιόν της Γαλλίας.

Όμως, στο τέλος του 2025 ο δεύτερος αυτός τομέας της ομάδας θα πάψει να κατασκευάζει κινητήρες της Formula 1. Η Alpine/Renault ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιο του Βιρύ θα ενταχθεί στο πρόγραμμα Hypertech, που θα στρέψει σε διαφορετική κατεύθυνση τις δραστηριότητές του.

Το εργοστάσιο κινητήρων της Renault F1 στο Βιρύ-Σατιγιόν της Γαλλίας RENAULT MEDIA

Αυτό είναι σημαντικό, διότι σημαίνει ότι θα διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας. Για την ακρίβεια, η ανακοίνωση της Alpine ανέφερε ότι προχώρησε σε εκτεταμένες επαφές και συμβουλευτικές συνεδρίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, και σε όλους τους υπαλλήλους της εταιρείας που θα επηρεαστούν από τις αλλαγές θα προσφερθεί μια νέα θέση στον οργανισμό Hypertech.

Συγκεκριμένα, η επίσημη ανακοίνωση της Renault αναφέρει ότι το εργοστάσιο του Βιρύ θα γίνει ένα “άκρως τεχνολογικά προηγμένο κέντρο μηχανολογίας”, το οποίο “θα φέρνει κοντά ορισμένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του κόσμου για την εξέλιξη οχημάτων υπερ-υψηλών επιδόσεων και καινοτομιών στις τεχνολογίες αιχμής” για τον ομίλο Renault και το σπορ παρακλάδι του, Alpine.

Συναρμολόγηση ενός κινητήρα της Renault F1 στο Βιρύ στις αρχές της δεκαετίας του 2000 RENAULT MEDIA

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alpine, Φιλίπ Κριφ, “η δημιουργία του κέντρο Hypertech είναι καίρια για τη στρατηγική εξέλιξης της Alpine και, γενικότερα, για τη στρατηγική τεχνολογικής καινοτομίας του ομίλου [Renault]”.

Το κέντρο κινητήρων του Βιρύ έχει ιστορία μισού αιώνα στη Formula 1. Τη δεκαετία του 1970 καινοτόμησε με την εισαγωγή και καθιέρωση των κινητήρων Turbo στο σπορ, ενώ τις επόμενες δεκαετίες κατέκτησε παγκόσμια πρωταθλήματα της F1 με τη Williams, τη Benetton / Renault F1, και τέλος τη Red Bull Racing.

Ο Νάιτζελ Μάνσελ με τη Williams-Renault στις βροχερές δοκιμές κατάταξης του GP Ισπανίας 1992. Εκείνη τη χρονιά ο Βρετανός "λέοντας" κέρδισε διά περιπάτου τον μοναδικό του τίτλο στη F1, με τις ενεργητικές αναρτήσεις του Άντριαν Νιούι και τους κινητήρες της Renault. AP PHOTO/DOMINIQUE MOLLARD


Η ανακοίνωση της Renault σημαίνει ότι το Βορύ παύει την εξέλιξη της ολοκαίνουριας μονάδας ισχύος της F1 για το 2026. Αυτό σημαίνει ότι η Alpine F1 θα γίνει “πελατειακή” ομάδα, δηλαδή θα προμηθεύεται τους κινητήρες της από άλλον κατασκευαστή - και ήδη οι επαφές με τη Mercedes φέρεται να είναι προχωρημένες.

Για τη Mercedes θα προκύψει μια ελεύθερη θέση προμήθειας κινητήρων των 2026, καθώς η Aston Martin F1 από την ίδια χρονιά θα χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Honda. Για την Alpine F1 η χρήση των κινητήρων της Mercedes θα έχει και άλλα οφέλη, καθώς το εργοστάσιο της Mercedes High Performance Powertrains (HPP) βρίσκεται στο Μπρίξουορθ της Αγγλίας, σε κοντινή απόσταση από το Ένστοουν.

Η απόφαση της Renault να παύσει, μετά από σχεδόν μισό αιώνα, το τμήμα κατασκευής κινητήρων της F1 έρχεται λίγους μήνες μετά την επιστροφή στην ομάδα του Ένστοουν του Φλάβιο Μπριατόρε - του διευθυντή της ίδιας ομάδας που κατέκτησε πρωταθλήματα με τους Μίκαελ Σουμάχερ και Φερνάντο Αλόνσο, αλλά συνδέθηκε και με το μεγάλο σκάνδαλο του σικέ GP Σιγκαπούρης 2008 που μόνο καλό δεν έκανε στη φήμη της Renault.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 RENAULT F1 ALPINE F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ