X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Τέλος ο βαθμός για τον ταχύτερο γύρο στα GP από το 2025

RB driver Daniel Ricciardo of Australia steers his car during the third practice session of the Singapore Formula One Grand Prix at the Marina Bay Street Circuit, in Singapore, Saturday, Sept. 21, 2024. AP PHOTO/VINCENT THIAN

Η FIA ανακοίνωσε ότι από τη σεζόν της Formula 1 του 2025 ο επιπλέον βαθμός που κερδίζει ο οδηγός που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα της Κυριακής θα καταργηθεί. Ποιες ακόμη αλλαγές αποφάσισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ.

Στη συνάντηση των μελών του Συμβουλίου η βασικότερη αλλαγή που αποφασίστηκε για τους αγωνιστικούς κανονισμούς της F1 το 2025 είναι η κατάργηση του ενός επιπλέον βαθμού που κερδίζει στο κυρίως GP ο οδηγός που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Ο βαθμός αυτός προστέθηκε στο σύστημα βαθμολόγησης το 2019, και σε πολλά από τα GP έκτοτε έχουμε δει πλειάδα οδηγών που δεν έχουν τίποτα να χάσουν να κάνουν ένα πιτ-στοπ στο τέλος ώστε με φρέσκια μαλακή γόμα να διεκδικήσουν το βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Αυτό ακριβώς έκανε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με την RB στο τελευταίο αγώνα, της Σιγκαπούρης, στερώντας τον βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Λάντο Νόρις και εγείροντας αμφιβολίες αν η κίνησή του να παρέμβει στη μάχη του τίτλου του Νόρις ήταν ηθικά σωστή.

Μετά τις συζητήσεις που ακολούθησαν, η FIA κατέληξε στην απόφαση να καταργήσει τον βαθμό του ταχύτερου γύρου. Έτσι, στον αγώνα οι μέγιστοι βαθμοί που θα μπορεί να σκοράρει ένας οδηγός θα είναι από το 2025 μόνο οι 25 της νίκης.

Πέραν αυτού, το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ αποφάσισε να διπλασιάσει τον αριθμό των ελεύθερων δοκιμών στα GP όπου οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να συμμετέχουν με ένα πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό στο κόκπιτ του ενός εκ των δύο μονοθεσίων τους.

Έτσι, από το 2025, οι ομάδες της F1 θα είναι υποχρεωμένες να έχουν για κάθε μονοθέσιό τους έναν rookie σε δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, αντί για μία που ίσχυε μέχρι και φέτος.

Με την απόφαση αυτή η FIA αντιστάθμισε την απόφαση να ματαιώσει τα πλάνα για έναν αγώνα με rookies αμέσως μετά το τελευταίο GP της χρονιάς, στο Άμπου Ντάμπι – κάτι που δεν αποκλείεται να συμφωνηθεί για το τέλος του 2025.

Πέραν της επόμενης σεζόν, το Συμβούλιο εξέτασε και μια σειρά από τροποποιήσεις και βελτιώσεις των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026. Όπως ανέφερε η Ομοσπονδία, οι κανονισμοί του σασί “προβλέπουν υψηλότερη απόδοση των αυτοκινήτων, ενώ θα διατηρούν τα χαρακτηριστικά του αέρα που εκρέουν ώστε να συμβάλλουν έτσι σε κλειστές και συναρπαστικές μάχες στην πίστα”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 FIA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ