Τέλος το F-duct από το 2011
Οι ομάδες αποφάσισαν να απαγορεύσουν το F-duct από το 2011. Η Ferrari δε θα το έχει στο Μονακό
Οι ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα συμφώνησαν από κοινού να μην χρησιμοποιούν το F-duct από τη νέα χρονιά.
Το καινοτόμο αεροδυναμικό σύστημα, F-duct, αποτελεί έμπνευση της McLaren. Τοποθετείται στην πίσω αεροτομή του μονοθέσιου και μέσα από τη μεγαλύτερη εισροή του αέρα αυξάνεται η τελική ταχύτητα στις ευθείες, ενώ επίσης επιτρέπεται η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στις στροφές.
Μόλις το χρησιμοποίησε η McLaren αρκετές ομάδες διατηρούσαν τις αμφιβολίες τους περί της νομιμότητάς του. Όμως, το κλιμάκιο της FIA που το εξέτασε έκρινε ότι το συγκεκριμένο σύστημα είναι καθόλα νόμιμο. Έτσι, ακολούθησαν και άλλες ομάδες όπως οι Renault, Ferrari και Mercedes που το εισήγαγαν στα μονοθέσιά τους.
Παρόλα αυτά, η αύξηση του κόστους και τα προβλήματα στην ασφάλεια των οδηγών -καθώς οδηγούν με τα δάχτυλα (πατώντας κουμπιά) και όχι με τα χέρια - οδήγησαν τη FOTA (ένωση ομάδων) να αποφασίσει την απαγόρευσή του, παρά την προσπάθεια της McLaren να πείσει για το αντίθετο.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του αφεντικού της Red Bull Κρίστιαν Χόρνερ:
"Είναι ένα έξυπνο κομμάτι της μηχανολoγίας και θα πρέπει να βγάλουμε το καπέλο σε όποιον το επινόησε, αλλά είδαμε μερικούς από τους πιλότους να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι. Οπότε, πιστεύω ότι το θέμα της ασφάλειας και του κόστους θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη".
Η Ferrari από την πλευρά της δε θα χρησιμοποιήσει το F-duct στον αγώνα του Μονακό, καθώς στη συγκεκριμένη πίστα τα μονοθέσια χρειάζεται να έχουν καλύτερη κάθετη δύναμη.
Το καινοτόμο αεροδυναμικό σύστημα, F-duct, αποτελεί έμπνευση της McLaren. Τοποθετείται στην πίσω αεροτομή του μονοθέσιου και μέσα από τη μεγαλύτερη εισροή του αέρα αυξάνεται η τελική ταχύτητα στις ευθείες, ενώ επίσης επιτρέπεται η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στις στροφές.
Μόλις το χρησιμοποίησε η McLaren αρκετές ομάδες διατηρούσαν τις αμφιβολίες τους περί της νομιμότητάς του. Όμως, το κλιμάκιο της FIA που το εξέτασε έκρινε ότι το συγκεκριμένο σύστημα είναι καθόλα νόμιμο. Έτσι, ακολούθησαν και άλλες ομάδες όπως οι Renault, Ferrari και Mercedes που το εισήγαγαν στα μονοθέσιά τους.
Παρόλα αυτά, η αύξηση του κόστους και τα προβλήματα στην ασφάλεια των οδηγών -καθώς οδηγούν με τα δάχτυλα (πατώντας κουμπιά) και όχι με τα χέρια - οδήγησαν τη FOTA (ένωση ομάδων) να αποφασίσει την απαγόρευσή του, παρά την προσπάθεια της McLaren να πείσει για το αντίθετο.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του αφεντικού της Red Bull Κρίστιαν Χόρνερ:
"Είναι ένα έξυπνο κομμάτι της μηχανολoγίας και θα πρέπει να βγάλουμε το καπέλο σε όποιον το επινόησε, αλλά είδαμε μερικούς από τους πιλότους να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι. Οπότε, πιστεύω ότι το θέμα της ασφάλειας και του κόστους θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη".
Η Ferrari από την πλευρά της δε θα χρησιμοποιήσει το F-duct στον αγώνα του Μονακό, καθώς στη συγκεκριμένη πίστα τα μονοθέσια χρειάζεται να έχουν καλύτερη κάθετη δύναμη.