ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Τέλος το φετινό Ντακάρ για τον Σάινθ, λόγω της ζημιάς στο Ford Raptor T1+

Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool
Carlos Sainz (ESP) for Ford M-Sport at the finish line of stage 2 of Rally Dakar 2025 from BISHA to BISHA, Saudi Arabia on January 06, 2025 FLAVIEN DUHAMEL / RED BULL CONTENT POOL

Οι ελπίδες του Κάρλος Σάινθ να προσθέσει φέτος την 5η νίκη του Ράλι Ντακάρ στο παλμαρέ του έληξαν οριστικά, καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ζημιά που έγινε στο Ford Raptor T1+ στο ατύχημα του Ισπανού την Κυριακή είναι τόσο εκτεταμένη που εγείρει θέμα ασφάλειας.

Ο Κάρλος Σάινθ εγκατέλειψε το Ράλι Ντακάρ 2025 μετά από μόλις δύο ειδικές διαδρομές, καθώς στο ξεκίνημα της διήμερης Ειδικής Διαδρομής Chrono 48h την Κυριακή (5/01) ο Ισπανός τούμπαρε το Ford Raptor T1+ μετά από άλμα σε αμμόλοφο περίπου στο 327ο χιλιόμετρο.

Παρότι το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε ανάποδα, ο Σάινθ το επανέφερε στο δρόμο και συνέχισε για να τερματίσει την Ειδική το μεσημέρι της Δευτέρας (6/01). Βεβαίως, το ατύχημα και έπειτα ένα λάθος πλοήγησης και ένα κλατάρισμα την επόμενη μέρα, είχαν αφήσει τον Ισπανό περίπου μιάμιση ώρα μακριά από την κορυφή του αγώνα.

Πίσω στον καταυλισμό, το βράδυ της Δευτέρας (6/01), οι τεχνικοί έφοροι της FIA έλεγξαν το Ford Raptor T1+ και διαπίστωσαν ότι έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κλωβό ασφαλείας της καμπίνας (roll-cage). Έτσι, αποφάσισαν ότι δεν είναι ασφαλές για τον “ματαδόρ” να συνεχίσει τον αγώνα.

Οι κανονισμοί της FIA για το W2RC προσδιορίζουν με ακρίβεια το όριο παραμόρφωσης του roll-cage για να μπορέσει ένας αγωνιζόμενος να συνεχίσει τον αγώνα - και στη συγκεκριμένοι περίπτωση οι τεχνικοί έφοροι έκριναν ότι το όριο αυτό ξεπεράστηκε.

Αυτό σημαίνει ότι δεν περίπτωση νέου ατυχήματος, που μόνο απίθανο δεν είναι σε έναν αγώνα σαν το Ράλι Ντακάρ, ο κλωβός ασφαλείας ενδεχομένως δεν θα μπορούσε να προστατεύσει τον οδηγό και το συνοδηγό.

Έτσι, δεδομένου ότι απαγορεύεται η ομάδα να κάνει επισκευές στο roll-cage, η Ford αναγκάστηκε να ανακοινώσει ότι ο Κάρλος Σάινθ εγκατέλειψε το φετινό Ράλι Ντακάρ, βάζοντας άδοξο τέλος στην 19η συμμετοχή του στον αγώνα.

Αυτό είναι σημαντικό πλήγμα για την ομάδα της M-Sport, που έκανε φέτος το ντεμπούτο του νεότευκτου Ford Raptor T1+ στον αγώνα - στην πρώτη πλήρως εργοστασιακή συμμετοχή της Ford στο Ντακάρ. Η ομάδα χρειαζόταν τον Σάινθ στον αγώνα, όχι τόσο για τις ελπίδες διάκρισης όσο για να συνεχίσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου στο πεδίο.

Πλέον η ομάδα θα συνεχίσει με τους άλλους δύο οδηγούς της, τον Ματίας Έκστρομ που βρίσκεται στην 5η θέση (13 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Χενκ Λάτεγκαν της Toyota) και τον Νάνι Ρόμα που έχασε πολύ χρόνο χθες (6/01) λόγω προβλημάτων του κινητήρα - που η ομάδα κατάφερε να επιδιορθώσει.

TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2025 MOTORSPORTS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ