FORMULA 1

Θα κάνεις δικούς της κινητήρες η McLaren;

Autodromo Nazionale di Monza, Italy.
Friday 01 September 2017.
World Copyright: Sam Bloxham/LAT Images 
ref: Digital Image _W6I3017
Autodromo Nazionale di Monza, Italy. Friday 01 September 2017. World Copyright: Sam Bloxham/LAT Images ref: Digital Image _W6I3017 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

Η McLaren εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάζει μόνη της τις κινητήριες δυνάμεις για τα μονοθέσιά της. Τι δήλωσε ο Πρόεδρος της McLaren F1 Team, Zak Brown, στο ESPN.

Αλλαγή πλεύσης φαίνεται πως πραγματοποιεί η McLaren σχετικά με τη στρατηγική της στο μέτωπο κατασκευής κινητήρων για τη Formula 1. Με τις συζητήσεις σχετικά με την αλλαγή στρατοπέδου από τη Honda στη Renault ενόψει 2018 να είναι ακόμα σε εξέλιξη, το αδιέξοδο στο οποίο έχει βρεθεί η ιστορική ομάδα την έχει αναγκάσει να εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα – ακόμα και να κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες για τα μονοθέσιά της!

Έχοντας παρακλάδι που δημιουργεί supercars, τη McLaren Automotive, αυτό ήταν ένα σενάριο που ακουγόταν καιρό τώρα, ωστόσο οι Βρετανοί είχαν από νωρίς βάλει τέλος σε αυτή τη φήμη θεωρώντας πως το κόστος δημιουργίας και εξέλιξης κινητήρων για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ήταν υπέρογκο. Όμως ίσως με τις τεράστιες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2021, τα δεδομένα να αλλάξουν.

«Μας ενδιαφέρει να δούμε ακριβώς τι θα ισχύει για τους κινητήρες το 2021 και τότε θα αξιολογήσουμε το ενδεχόμενο να κατασκευάσουμε τους δικούς κινητήρες. Τότε θα δούμε και αν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα ενδιαφερθούν υπό τους νέους κανονισμούς, να μπουν στη Formula 1.

Όμως προς το παρόν επικεντρωνόμαστε στην επόμενη τριετία και όταν καταλήξουμε στο τι θα κάνουμε σε αυτή, μετά θα δούμε τη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας», είπε ο Πρόεδρος της McLaren F1 Team, Zak Brown, μιλώντας στο ESPN.

Autodromo Nazionale di Monza, Italy.
Saturday 2 September 2017.
Zak Brown, Executive Director, McLaren Technology Group.
Photo: Steven Tee/McLaren
ref: Digital Image _O3I5532
Autodromo Nazionale di Monza, Italy. Saturday 2 September 2017. Zak Brown, Executive Director, McLaren Technology Group. Photo: Steven Tee/McLaren ref: Digital Image _O3I5532 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

Κοινώς, προτεραιότητα είναι να βρουν τρόπο να απεμπλακούν από τη Honda με τη οποία διανύουν την τρίτη περίοδο οδυνηρής συνεργασίας, καθώς οι μη ανταγωνιστικές και αναξιόπιστες ιαπωνικές υβριδικές μηχανές, έχουν αφήσει τη McLaren στην ένατη θέση της βαθμολογίας κατασκευαστών, δηλαδή προτελευταία, με μόλις 11 πόντους μετά από 13 Grand Prix.

Κι αμέσως μετά, ο Brown θα επικεντρωθεί είτε στην επόμενη συμφωνία με κατασκευάστρια κινητήρων, είτε θα ηγηθεί της τιτάνιας προσπάθειας να δημιουργηθεί κινητήρια δύναμη εντός των τειχών των εγκαταστάσεων της εταιρείας, στο Ουόκινγκ της Αγγλίας.

«Πιστεύω πως το τοπίο στη Formula 1 θα αλλάξει πολύ και θετικά από το 2021 και μετά. Με περιορισμό στα budget, δικαιότερη κατανομή εσόδων και φυσικά τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες. Όμως επειδή οι αλλαγές θα είναι πολλές, είναι ακόμα δύσκολο να πάρει κανείς μακροπρόθεσμες αποφάσεις.

Το να φτιάξουμε κινητήρες μόνοι μας, ειδικά από τη στιγμή που δεν το κάνουμε ούτε για τα sports cars μας, θα απαιτούσε αρκετό χρόνο, αρκετά χρήματα. Πρέπει πρώτα να έχουμε κατανοήσει πλήρως το μονοπάτι που έχουμε να διαβούμε, να ξέρουμε τους ακριβείς κανονισμούς και τότε να αξιολογήσουμε τα κόστη.

Δεν θα θέλαμε να πρέπει να ξοδέψουμε εκατοντάδες εκατομμύρια – τώρα τέτοια ποσά απαιτούνται για την εξέλιξη κινητήρων. Άρα θα πρέπει να αλλάξουν τα δεδομένα για γίνει αυτό μία βιώσιμη επιλογή για εμάς», είπε ο Brown.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ