Θρίαμβος Φέτελ και 1-2 της Red Bull στην Τουρκία
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε την 3η φετινή καρό σημαία στον τέταρτο θεαματικό αγώνα της χρονιάς, στην Τουρκία. Ο Μαρκ Γουέμπερ προσπέρασε τον Φερνάντο Αλόνσο προς το τέλος του αγώνα και πήρε τη δεύτερη θέση. Πρώτο φετινό βάθρο για τον Ισπανό και τη Ferrari.
Το Grand Prix στην Κωνσταντινούπολη ήταν συναρπαστικό. Είχε προσπεράσματα, ανατροπές, αγωνία και μία Ferrari που δείχνει να συνέρχεται από το μουδιασμένο ξεκίνημά της στο πρωτάθλημα.
Η Red Bull απέδειξε για 2η φορά φέτος ότι είναι έτοιμη να φτάσει στο δεύτερο τίτλο της. Ο Φέτελ την οδηγεί εκ του ασφαλούς στο δρόμο για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Φοβερός συνοδηγός ο Γουέμπερ, ο οποίος δεν επέτρψε στον Αλόνσο να μπει ανάμεσα σε αυτόν και τον teammate του και έτσι η αυστριακή ομάδα πήρε το πρώτο της φετινό 1-2.
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να διατηρεί την πρωτιά του και το Νίκο Ρόσμπργκ να εκμεταλλεύεται ακόμη μια άσχημη εκκίνηση του Μαρκ Γουέμπερ και να του παίρνει τη δεύτερη θέση.
Το πρώτο απρόοπτο συνέβη μόλις στο δεύτερο γύρο, όταν ο Πετρόβ χτύπησε το μονοθέσιο του Μίκαελ Σουμάχερ. Νικητής από αυτό το συμβάν βγήκε ο Μάσα ο οποίος προσπέρασε και τους δύο πιλότους για την 7η θέση. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes πέρασε στα pits της ομάδας του με αποτέλεσμα να πέσει γρήγορα στην 22η θέση.
Έτσι στον 5ο γύρο οι πρώτες θέσεις είχαν καταληφθεί από τους Φέτελ, Ρόσμπεργκ, Γουέμπερ, Αλόνσο, Μπάτον, Χάμιλτον και Μάσα.
Τι μάχες ήταν αυτές!
Στον 6ο γύρο ξεκίνησαν (σχεδόν) ταυτόχρονα μάχες μεταξύ των Αλόνσο-Γουέμπερ και Χάμιλτον-Μπάτον. Ο Ρόσμπεργκ από την πλευρά του κρατούσε την 3η θέση, αλλά στον 7ο γύρο υπέκυψε. Στον 6ο γύρο μάλιστα, ο Χάμιλτον άφησε πίσω του τον Μπάτον, ο οποίος πίεσε και λίγο αργότερα ανέκτησε τη θέση του, προσπερνώντας τον teammate του στην πρώτη στροφή.
Στη συνέχεια, οι πιλότοι μπήκαν στα pits. Αλόνσο, Γουέμπερ και Ρόσμπεργκ ήταν οι πρώτοι από τους πιλότους που ήταν στις πρώτες θέσεις που μπήκαν να αλλάξουν τα ελαστικά τους, ενώ τους ακολούθησε και ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Σε εκείνο το σημείο η κατάταξη είχε διαμορφωθεί ως εξής, αφού ο Μπάτον δεν είχε μπει ακόμα στα pits: Μπάτον, Φέτελ, Γουέμπερ και Αλόνσο.
Στον 30ο γύρο, ο Αλόνσο έκανε την επίθεσή του στον Γουέμπερ και με τη βοήθεια της χρήσης του DRS βρέθηκε δεύτερος,α φήοντας 3ο τον Αυστραλό.
Τελικά, ο Γουέμπερ στον 52ο γύρο κατάφερε να πάρει τη δεύτερη θέση και να οδηγήσει την ομάδα του στο πρώτο της 1-2 για φέτος.
Η Ferrari, άφησε αρκετές υποσχέσεις για τη συνέχεια, αφού πριν το GP της Τουρκίας, το καλύτερο αποτέλεσμα που είχε πάρει ήταν η 4η θέση με τον Αλόνσο στην Αυστραλία.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ από την πλευρά του, κατάφερε να μπει σφήνα στις δύο McLaren και να πάρει την 5η θέση, έχοντας τον Χάμιλτον μπροστά του και τον Μπάτον 6ο.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Φέτελ Red Bull-Renault 1h30:17.558
2. Γουέμπερ Red Bull-Renault + 8.807
3. Αλόνσο Ferrari + 10.075
4. Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 40.232
5. Ρόσμπεργκ Mercedes + 47.539
6. Μπάτον McLaren-Mercedes + 59.431
7. Χάιντφελντ Renault + 1:00.857
8. Πετρόβ Renault + 1:08.168
9. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari + 1:09.300
10. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1:18.000
11. Μάσα Ferrari + 1:19.800
12. Σουμάχερ Mercedes + 1:25.400
13. Σούτιλ Force India-Mercedes + 1 lap
14. Πέρες Sauber-Ferrari + 1 lap
15. Μπαρικέλο Williams-Cosworth + 1 lap
16. Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
17. Μαλντονάδο Williams-Cosworth + 1 lap
18. Τρούλι Lotus-Renault + 1 lap
19. Kοβαλάινεν Lotus-Renault + 2 laps
20. Ντ' Αμπρόσιο Virgin-Cosworth + 2 laps
21. Kαρθικέγιαν HRT-Cosworth + 3 laps
22. Λιούτσι HRT-Cosworth + 5 laps
Εγκατέλειψαν οι Γκλοκ και Ντι Ρέστα
Αναλυτικά η βαθμολογία από το AUTO 24.