X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Ήρθε, είδε και νίκησε ο Ροβάνπερα στο Ράλι Πολωνίας, ο Έβανς πλησίασε τον Νεβίλ στη μάχη του τίτλου

Kalle Rovanpera (FIN) and Jonne Halttunen (FIN) of team Toyota Gazoo Racing celebrate on the podium in first place after winning the World Rally Championship in Mikoajki, Poland on 30.06.2024 JAANUS REE / RED BULL CONTENT POOL

Χωρίς σοβαρή προετοιμασία, και φτάνοντας στην Πολωνία δύο μέρες πριν ξεκινήσει ο αγώνας, ο πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα πήρε μια από τις πιο ξεχωριστές του νίκες στο WRC, ενώ με τη δεύτερη θέση ο Έλφυν Έβανς μείωσε στους 15 βαθμούς την υστέρησή του από τον Τιερί Νεβίλ στην κορυφή της βαθμολογίας.

Μια από τις πιο εντυπωσιακές του νίκες στην καριέρα του στο WRC πέτυχε ο Κάλε Ροβάνπερα στην Πολωνία, στον 7ο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, καθώς κλήθηκε την τελευταία στιγμή να αντικαταστήσει τον Σεμπαστιάν Οζιέ στο μπακετ του Toyota Yaris Rally1 μετά το ατύχημα του Γάλλου στις αναγνωρίσεις την περασμένη Τρίτη (25/06).

Παρά την ελλιπή τους προετοιμασία, όμως, οι πρωταθλητές Κάλε Ροβάνπερα και Γιόνε Χάλτουνεν κέρδισαν 8 από τις 19 χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Πολωνίας και κατέκτησαν τη νίκη με διαφορά 28,3 δευτερολέπτων από τους ομολόγους τους στην Toyota Έλφυν Έβανς και Σκοτ Μάρτιν. Στο βάθρο, για τρίτη φορά φέτος, ανέβηκαν και οι Αντριέν Φουρμό και Άλεξ Κορία της M-Sport Ford.

Ο Ροβάνπερα ξεκίνησε τον αγώνα με την ανασφάλεια με την οποία τον είχε αφήσει το βιαστικό πέρασμα από τις αναγνωρίσεις, και οι όχι τόσο λεπτομερείες σημειώσεις του. Ο Αντρέας Μίκελσεν της Hyundai τέθηκε νωρίς επικεφαλής του αγώνα, με τις πρώτες του νίκες σε Ειδικές μετά το 2019, αλλά στο δεύτερο loop πλέον -με την επανάληψη των Ειδικών- ο Ροβάνπερα είχε πια την αυτοπεποίθηση να επιτεθεί.

Οι Κάλε Ροβάνπερα και Γιόνε Χάλτουνεν με το Toyota Yaris Rally1 στο Ράλι Πολωνίας 2024 JAANUS REE / RED BULL CONTENT POOL


Έτσι, το τέλος της πρώτης ημέρας βρήκε τον Φινλανδό στα μόλις 1,8'' από τον Μίκελσεν, καθώς οι πρώτοι πέντε της γενικής βρισκόταν μέσα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Πίσω από τους δύο Σκανδιναβούς ακολουθούσαν οι Έβανς, Φουρμό και ο εντυπωσιακός ρούκι της κατηγορίας Rally1, Μάρτινς Σεσκς.

Για τη Hyundai αυτή η πρώτη ημέρα ήταν καταστροφική: ο Τιερί Νεβίλ ανοίγοντας το δρόμο -ως επικεφαλής της βαθμολογίας- περιορίστηκε στην 7η θέση πίσω από τον Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport Ford, ενώ ο Οτ Τάνακ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στη 2η Ειδική μετά από σύγκρουση σε ελάφι μέσα στην Ειδική - που ο ίδιος χαρακτήρισε αναπόφευκτη.

Την άλλη μέρα, το Σάββατο 29/06, ο Ροβάνπερα μέχρι τη 100η Ειδική είχε ανέβει επικεφαλής του αγώνα, και κέρδίζοντας 6 από τις 7 ΕΔ της ημέρα κυριάρχησε απόλυτα για να δημιουργήσει προβάδισμα 9,4'' από τον Μίκελσεν στο τέλος της ημέρας. Ο Έβανς έμενε στην τρίτη θέση, 16,1'' πιο πίσω, εξαιτίας ενός αργού κλαταρίσματος - κι ενώ βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από τον Ροβάνπερα.

Την τελευταία ημέρα ο πρωταθλητής χρειάστηκε μόνο να είναι προσεκτικός για να εξασφαλίσει τη δεύτερή του νίκη -στο περιορισμένο πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων που κάνει φέτος- μετά από εκείνη του Μαρτίου στο Ράλι Σαφάρι της Κένυας.

Ατυχώς, ο Μίκελσεν δεν καρπώθηκε την εξαιρετική του εμφάνιση με ένα καλό αποτέλεσμα, καθώς στην 16η ΕΔ χτύπησε σε ένα χαντάκι και αποκολλήθηκε το ελαστικό του πίσω δεξιού του τροχού, με αποτέλεσμα να χάσει 54,7'' και να πέσει στην 6η θέση.

Έτσι, ο Έβανς ανέβηκε στην δεύτερη θέση, και παρότι είχε άλλο ένα κλατάρισμα στην τελευταία Power Stage κατάφερε να φύγει από την Πολωνία με 17 βαθμούς, κι έτσι να πλησιάσει τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Νεβίλ στους 15 βαθμούς.

Ο Βέλγος της Hyundai τερμάτισε στην 4η θέση της γενικής, πάνω από ένα λεπτό μακριά, χωρίς να έχει ανακάμψει ποτέ από τον καθαρισμό του δρόμου την πρώτη μέρα, αλλά τουλάχιστον για τις πρωταθληματικές του βλέψεις πήρε τους 5 βαθμούς της νίκης στην Power Stage.

Η Hyundai αποφάσισε να εγκαταλείψει ο Τάνακ το Σάββατο ώστε να πάρει τους μέγιστους βαθμούς της “Super Sunday”. Και όντως, ο Εσθονός πήρε το μέγιστο, τους 11 βαθμούς της Κυριακής, μαζί με τους 4 της δεύτερης θέσης στην Power Stage, κι έτσι έμεινε στη μάχη του τίτλου, 6 βαθμούς πίσω από τον Έβανς και 21 πίσω από τον Νεβίλ.

TAGS WRC ΡΑΛΙ ΠΟΛΩΝΙΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ