X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Θρίαμβος του Ράσελ με απίστευτη ανατροπή στο GP Αυστρίας, μετά τη σύγκρουση Φερστάπεν - Νόρις

Mercedes driver George Russell of Britain, right, celebrates on the podium after winning the Austrian Formula One Grand Prix race at the Red Bull Ring racetrack in Spielberg, Austria, Sunday, June 30, 2024. (AP Photo/Christian Bruna) AP

Ο Τζορτζ Ράσελ κατέκτησε την δεύτερη νίκη της καριέρας του, καθώς και της Mercedes τα τελευταία δυόμισι χρόνια, στο GP Αυστρία μετά από τη σύγκρουση των Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις έξι γύρους πριν από το τέλος στη μάχη τους για τη νίκη. Στο βάθρο οι Όσκαρ Πιάστρι και Κάρλος Σάινι, 5ος ο Φερστάπεν, εγκατέλειψε ο Νόρις.

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν επικεφαλής του GP Αυστρίας -11ου φετινού αγώνα της F1- με χαρακτηριστική άνεση για τα 2/3 του αγώνα, αλλά μια καθυστέρηση στο δεύτερο πιτ-στοπ του επέτρεψε στον δεύτερο Λάντο Νόρις να μειώσει την απόστασή τους κάτω από το δευτερόλεπτο, και να εξαπολύσει μια σειρά από επιθέσεις στον Ολλανδό.

Έξι γύρους πριν το τέλος, ο Φερστάπεν αμύνθηκε με τρόπο που οι αγωνοδίκες έκριναν εκ των υστέρων ότι ήταν παράτυπος, και είχε επαφή με τη McLaren του Νόρις. Το αποτέλεσμα ήταν να υποστούν κλατάρισμα και τα δύο μονοθέσια, και ο Ράσελ να τους περάσει για να τεθεί επικεφαλής - καθώς οι Φερστάπεν και Νόρις κατευθύνθηκαν στα πιτς.

Εκεί ο Νόρις εγκατέλειψε, αλλά ο Φερστάπεν κατάφερε να συνεχίσει και εντέλει να τερματίσει στην 5η θέση - παρότι δέχθηκε ποινή 10'' ως υπαίτιος της σύγκρουσης με τον Νόρις.

Μετά το συμβάν, ο Όσκαρ Πιάστρι με πιο φρέσκα ελαστικά από τον Ράσελ προσπάθησε να πιέσει, αλλά μεσολάβησε ένα μικρό διάστημα εικονικού οχήματος ασφαλείας ώστε να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια της σύγκρουσης των Φερστάπεν-Νόρις. Έτσι, ο Αυστραλός δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τη Mercedes, και συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση το βάθρο - που έκλεισε, επίσης απρόσμενα, ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari.

Ο Λιούις Χάμιλτον βρέθηκε στην 5η θέση, μετά από ποινή 5'' διότι πάτησε τη γραμμή της εισόδου στα πιτς - και παρότι νωρίς είχε διεκδικήσει με αξιώσεις την 3η θέση από τον ομόλογό του, Ράσελ. Πίσω από τον Λιούις και τον 5ο Φερστάπεν, την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ στο καλύτερο αποτέλεσμα της Haas φέτος - κερδίζοντας τη Red Bull του Πέρεζ!

Ο Σαρλ Λεκλέρ είχε έναν μίζερο αγώνα: περιορίστηκε στην 11η θέση, καθώς στον πρώτο γύρο αναγκάστηκε να αλλάξει το ρύγχος της SF-24 έπειτα από επαφή με τη McLaren του Πιάστρι. Έκτοτε έκανε άλλα τρία πιτ-στοπς, με αποτέλεσμα να μην συλλέξει κανέναν βαθμό για τη Scuderia σήμερα.

GP Αυστρίας 2024, Αποτελέσματα FORMULA 1


To GP Αυστρίας 2024 με μια ματιά

  • Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν κράτησε άνετα την πρωτοπορία από τον Νόρις, και ο Ράσελ έμεινε στην 3η θέση μετά τη μάχη του με τον Χάμιλτον, που πέρασε στο μεταξύ τον Σάινθ.
  • Στον πρώτο γύρο η επαφή Λεκλέρ-Πιάστρι έστειλε τον Μονεγάσκο στα πιτς και στις τελευταίες θέσεις.
  • Ο Χάμιλτον έδωσε πίσω την 4η θέση στον Σάινθ επειδή τον είχε περάσει βγαίνοντας εκτός πίστας.
  • Ο Φερστάπεν άνοιξε τη διαφορά του στα 6'' πριν τα πρώτα πιτ-στοπς, όπου όλοι οι πρωτοπόροι έβγαλαν τη μέση γόμα της εκκίνησης και έβαλαν τη σκληρή, πλην του Ράσελ που έβαλε ξανά τη μέση.
  • Τίποτα δεν άλλαξε στην πρώτη εξάδα, και ο Φερστάπεν όδευε προς μια νίκη διά περιπάτου μέχρι τα δεύτερα πιτ-στοπς, με διαφορά άνω των 6,0''.
  • Στη δεύτερη αλλαγή ελαστικών το πίσω αριστερό μπουλόνι της Red Bull RB20 κόλλησε, ο Ολλανδός καθυστέρησε και βγήκαν μαζί με τον Νόρις – με διαφορά πλέον 2,5'' μεταξύ τους.
  • Με τη φρέσκια μέση γόμα του ο Νόρις πίεσε, μπήκε στο DRS του Φερστάπεν και άρχισε να τον πιέζει εξαπολύοντας διαδοχικές επιθέσεις για να τον περάσει.
  • Στον 65ο από τους 71 γύρους, όμως, η επίθεση του Νόρις και η άμυνα του Φερστάπεν κατέληξε σε επαφή των RB20 και MCL38, αφήνοντας και του δύο με κλατάρισμα.
  • Οι Ράσελ, Πιάστρι, Σάινθ και Χάμιλτον πέρασαν τον Φερστάπεν, καθώς ο Ολλανδός μπήκε στα πιτς για να αλλάξει τον προβληματικό του τροχό, ενώ ο Νόρις εγκατέλειψε.

Η εξέλιξη του αγώνα
Μέχρι τη στιγμή της σύγκρουσης με τον Νόρις στον 65ο γύρο, ο Μαξ Φερστάπεν όδευε με άνεση σε μια νίκη του που θα θύμιζε εκείνες τις βαρετές και επιβλητικές που κατακτούσε σε όλη τη διάρκεια του 2023.

Ο Ολλανδός είχε χειριστεί άψογα την εκκίνηση και το πρώτο σετ μέσης γόμας μέχρι το πρώτο πιτ-στοπ του 23ου γύρου, και παρότι αργότερα άρχισε σύντομα άρχισε να πασχίζει με το δεύτερό του σετ σκληρής γόμας (για να το κρατήσει μέσα στο θερμικό 'παράθυρο') έδειχνε να έχει τα πάντα υπό έλεγχο.

Ώσπου, το προβληματικό πίσω αριστερό μπουλόνι της RB20 κόλλησε στο δεύτερο πιτ-στοπ, όπου ο Ολλανδός μπήκε και πάλι μαζί με τον Νόρις που μέχρι τότε έμενε στα 2/3 του αγώνα σε απόσταση 5-6 δευτερολέπτων πίσω του.

Η καθυστέρηση της RBR επέτρεψε στον Νόρις να πλησιάσει, και με τη φρέσκια του μέση γόμα στο τελευταίο stint να απειλήσει ξεκάθαρα τον Μαξ για τη νίκη. Οι δύο τους βρέθηκαν δύο φορές δίπλα-δίπλα στη στροφή 3, κλασσικό σημείο προσπέρασης στο Σπίλμπεργκ.

Στην πρώτη ο Νόρις ανοίχτηκε εκτός πίστας και έδωσε τη θέση πίσω στον Φερστάπεν, αλλά στη δεύτερη ο Ολλανδός δεν έκανε το ίδιο όταν υπερέβη τα όρια της πίστας. Εντέλει, η μάχη τους έφτασε σε σημείο βρασμού στον 65ο γύρο.

Ο Νόρις έκανε την επίθεσή του από την εξωτερική της δεξιάς στροφής 3, και τότε ο Φερστάπεν συνέκλινε προς τα αριστερά για να προστατεύσει τη θέση του - με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια να ακουμπήσουν. Και ο Νόρις να εγκαταλείψει με ζημιά στο δάπεδο της MCL38.

Πίσω από τον Ράσελ, ο Πιάστρι τερμάτισε στα 1,9'', και έμεινε να σκέφτεται την πρώτη του νίκη που πιθανότατα θα κέρδιζε αν χθες οι αγωνοδίκες δεν του είχαν σβήσει -παρά τις αμφιβολίες της McLaren- τον τρίτο χρόνο που πέτυχε στις δοκιμές κατάταξης, λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας.

Ο Αυστραλός είχε εκκινήσει από την 7η θέση, αλλά κατάφερε στην πορεία να περάσει και τον Χάμιλτον (πριν τα δεύτερα πιτ-στοπς) και τον Σάινθ, τον δεύτερο με μια τολμηρή κίνηση από την εξωτερική της στροφής 6 τη στιγμή που συνέβαινε η σύγκρουση Φερστάπεν-Νόρις.

Πέραν της ποινής 5'' ο Χάμιλτον είχε ζημιά και στο δάπεδο της Mercedes W15 μετά το χτύπημά του στα κερμπς της στροφής 8, αλλά παρέμεινε στο τέλος εμπρός από τον Φερστάπεν για να τερματίσει 4ος.

Μετά τα GP της Ισπανίας και της Αυστρίας, η τριάδα αυτή των διαδοχικών αγώνων ολοκληρώνεται το αμέσως επόμενο τριήμερο (5-7 Ιουλίου) με το GP Βρετανίας στο Σίλβερστοουν - στην πατρίδα των Ράσελ, Νόρις και Χάμιλτον.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ