Τι αλλάζει στο πρόγραμμα των φετινών αγώνων Sprint της Formula 1
Η αγωνιστική σεζόν της F1 του 2024 περιλαμβάνει και πάλι 6 τριήμερα με αγώνες Sprint, όμως η δομή και το πρόγραμμά τους θα τροποποιηθούν για άλλη μία φορά. Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές που ετοιμάζονται.
Μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής F1 το απόγευμα της Δευτέρας (5/02), οι αλλαγές αυτές συμφωνήθηκαν μεταξύ της F1, της FIA και των 10 ομάδων του σπορ, και απομένει πλέον η τελική τους έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ.
Η νέα δομή των τριημέρων με αγώνα Sprint θα είναι η εξής: τις Παρασκευές θα διεξάγεται μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών και το Sprint Shootout, δηλαδή οι δοκιμές κατάταξης που θα καθορίζουν της σειρά εκκίνησης του αγώνα Sprint. Το Σάββατο θα διεξάγεται το πρωί ο μικρός αγώνας Sprint και το απόγευμα οι δοκιμές κατάταξης του κυρίως GP της Κυριακής.
Μετά την έγκριση της δομής αυτής από τις τρεις πλευρές της Επιτροπής F1, πλέον η αλλαγή αυτή -μαζί με όποιες άλλες- θα παρουσιαστεί στο Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ στις 28 Φεβρουαρίου για την οριστική ψήφιση και τελική έγκριση, μία μέρα πριν την πρώτη ημέρα του εναρκτήριου GP του 2024, στο Μπαχρέιν.
Η αλλαγή της δομής οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη ενδιαφέροντος του περσινού τρόπου διεξαγωγής των Sprint, καθώς και στα παράπονα των ομάδων ότι τα μονοθέσιά τους παρέμεναν κλειδωμένα σε καθεστώς παρκ φερμέ (απαγόρευσης προσέγγισης από τους μηχανικούς) μετά από μόλις μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, το μεσημέρι της Παρασκευής.
Αυτό είναι ως αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, πολλοί οδηγοί να αναγκάζονται να θυσιάζουν θέσεις στην εκκίνηση της Κυριακής για να σπάσουν το παρκ φερμέ και να μπορέσουν να δουλέψουν στο στήσιμο των μονοθεσίων τους, μετά τη διαπίστωση ότι είχαν κάνει κάποιο λάθος στις ρυθμίσεις.
Με τη φετινή δομή, το παρκ φερμέ θα ανοίγει μεταξύ του αγώνα Sprint και των κατατακτήριων του GP προκειμένου να γίνονται οι όποιες αλλαγές στις ρυθμίσεις των αυτοκινήτων. Θυμίζουμε ότι τα έξι φετινά τριήμερα που θα έχουμε φέτος αγώνες Sprint είναι της Κίνας, του Μαϊάμι, της Αυστρίας, του Τέξας, της Βραζιλίας και του Κατάρ.
Μια άλλη αλλαγή για το 2024 είναι ότι πλέον κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τέσσερις κινητήρες V6 και ισάριθμους MGU-K, MGU-H και υπερσυμπιεστές. Πέρσι καθένας είχε μόνο τρία από καθένα από αυτά τα εξαρτήματα. Η υπέρβαση τους, λόγω μηχανικών προβλημάτων, επισείει ποινή θέσεων στην εκκίνηση.
Τέλος, πλέον από φέτος το DRS θα μπορεί να ανοίγει (κατ’ επιλογή των αγωνοδικών) έναν γύρο μετά την εκκίνηση, από δύο γύρους που ήταν πέρσι, συμπεριλαμβανομένων και των επανεκκινήσεων.