Τι αλλάζει το 2016 στον τομέα των κινητήρων
Πως η FIA προσπαθεί να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στη Mercedes και τους υπόλοιπους. Τι αλλάζει τη νέα χρονιά στον τομέα των κινητήρων.
Το 2014 ανέτειλε μια νέα, υβριδική εποχή στη Formula 1. Από τους ατμοσφαιρικούς V8 των 2,4 λίτρων περάσαμε σε αυτήν των σαφώς πιο πολύπλοκων V6 turbo των 1,6 λίτρων που βρίθουν θβριδικών τεχνολογιών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Στη ζωή μας μπήκε και πάλι ο όρος υπερτροφοδότηση (turbo), όπως και κάποιες -πολλές είναι αλήθεια-, νέες ορολογίες όπως: ERS-K, ERS-H, MGU-K, MGU-H, tokens...
Όπως αποδεικνύουν οι αριθμοί, η Mercedes-Benz ήταν η καλύτερα προετοιμασμένη εταιρεία σε αυτή τη νέα εποχή καθώς στους 38 αγώνες που διεξήχθησαν συνολικά το 2014 και το 2015, οι Γερμανοί διέλυσαν τον συναγωνισμό.
Την πρώτη χρονιά η Mercedes AMG Petronas νίκησε τους 16 από τους 19 αγώνες κάνοντας το 1-2 στους 11 από αυτούς. Μόνο η Renault κατάφερε μέσω της Red Bull να σπάσει το...κατεστημένο σημειώνοντας τρεις νίκες.
Στο κομμάτι των pole positions, η ομάδα της Mercedes είδε 18 φορές κάποιο από τα μονοθέσιά της να ξεκινά από την pole position. Και να σκεφτεί κανείς ότι η μόνη ομάδα που κατάφερε να σπάσει την κυριαρχία των "ασημένιων βελών" ήταν η Williams, στο Spielberg με τον Massa, η οποία χρησιμοποιεί κινητήριες μονάδες της Mercedes!
Το σκηνικό δεν άλλαξε φέτος. Hamilton - Rosberg νίκησαν τους 16 από τους 19 αγώνες της χρονιάς πετυχαίνοντας, μάλιστα, 12 φορές το 1-2!
Στον τομέα των pole positions η Mercedes ηττήθηκε μόλις μια φορά, από τη Ferrari του Vettel στη Σιγκαπούρη. Αυτός ήταν και ο πιο απειλητικός συνδυασμός που αντιμετώπισαν φέτος στο διάβα τους τα "ασημένια βέλη", καθώς κατάφερε να πάρει τρεις νίκες.
Συνολικά, λοιπόν, σε 38 αγώνες, η Mercedes σημείωσε 32 νίκες -κάνοντας μάλιστα σε 23 περιπτώσεις το 1-2- και 36 pole positions!
Με συνοπτικές διαδικασίες οι τίτλοι σε οδηγούς και κατασκευαστές αυτά τα τελευταία δύο χρόνια κατέληξαν στη γερμανική ομάδα με τον Hamilton να έχει πλέον στο παλμαρέ του τρεις Παγκόσμιους τίτλους, όσους και το ίνδαλμά του, ο Ayrton Senna.
Μέχρι στιγμής λοιπόν, η Ferrari, η Renault και εσχάτως η Honda, οι άλλοι τρεις κατασκευαστές κινητήρων που εμπλέκονται στο σπορ, δεν έχουν καταφέρει να βρουν απάντηση απέναντι στο γερμανικό... τανκ.
Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟ 2016
ΓΙΑΤΙ Η KAMAZ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΤΟΥ DAKAR (VIDEO)
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ NISSAN GT-R NISMO GT3 ΓΙΑ ΤΟ BATHURST 12 HOUR (VIDEO)