Τι φοβάται ο Λεκλέρ για τη μάχη με τη Mercedes στο Άμπου Ντάμπι
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξήγησε ότι η Ferrari SF-23 ήταν υπερβολικά αργή με τη χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα στον πρώτο του γύρο στο Q3 των δοκιμών κατάταξης του GP Άμπου Ντάμπι, και ότι ελπίζει αυτό να μην είναι πρόβλημα για τις συστοιχίες γύρων του σημερινού αγώνα (26/11, 15:00).
Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari ήταν στον πρώτο του γύρο στο Q3 των δοκιμών κατάταξης του GP Άμπου Ντάμπι 1,0 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull RB19 με την “πατημένη' μαλακή γόμα. Όμως, στην δεύτερή του προσπάθεια με το φρέσκο σετ ίδιας γόμας, πλησίασε τον Ολλανδό στο ενάμισι δέκατο του δευτερολέπτου και κέρδισε τη δεύτερη θέση στην εκκίνηση του 22ου φετινού GP της Formula 1 - επίδοση που ο ίδιος χαρακτήρισε μια “καλή έκπληξη”.
Αυτή η πτώση της απόδοσης της Ferrari SF-23 με τη χρησιμοποιημένη γόμα, ωστόσο, ενδέχεται να μην είναι καλός οιωνός για την απόδοση της Ferrari όσο θα φθείρονται τα ελαστικά με την πάροδο των γύρων στον σημερινό αγώνα. Κι ο 25χρονος ελπίζει να μην αποδειχθούν έτσι τα πράγματα, με τη χρήση -κατά κύριο λόγο- της μέσης και σκληρής γόμας στο GP.
“To αυτοκίνητό μας παρουσιάζει πολλές ακρότητες”, εξήγησε ο Μονεγάσκος. “Με τη χρησιμοποιημένη γόμα ήμουν, βασικά, πίσω από όλους. Μετά βάζεις τα φρέσκα ελαστικά και ξαφνικά το αυτοκίνητο γίνεται και πάλι σπουδαίο, και το νιώθεις πολύ καλύτερο. Είχαμε τρελό κέρδος από τη χρησιμοποιημένη στη φρέσκια γόμα, πολύ περισσότερο από κάθε άλλον.
Ελπίζω ότι αυτό δεν είναι ένα αρνητικό σημάδι για τον αγώνα, που θα πρέπει να κάνουμε μεγάλες συστοιχίες γύρων, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα κάνουμε καλή δουλειά”, πρόσθεσε ο Λεκλέρ. Και παρέχοντας περαιτέρω εξηγήσεις για αυτό, συμπλήρωσε: “Είναι πολύ, πολύ παράξενο. Στις τρίτες δοκιμές όλα μας έδιναν καλή αίσθηση αλλά ήμασταν αργοί. Είναι δύσκολο για τον οδηγό να εντοπίσει που είναι [το πρόβλημα], διότι απλά δεν έχεις αρκετή πρόσφυση να κινηθείς ταχύτερα.
Αυτό επιβεβαιώνει λίγο όλη τη χρονιά μας, που είχαμε διαρκώς ένα ακραίο αυτοκίνητο. Όταν μπαίνουμε στο σωστό παράθυρο [λειτουργίας του] όλα είναι τέλεια. Όταν βγαίνουμε από το παράθυρο αυτό, έστω και λίγο, οι επιπτώσεις είναι τεράστιες. Κι αυτό το τριήμερο συμβαίνει ακριβώς αυτό.
Πάντως είμαι χαρούμενος διότι, με βάση το πόσο πασχίζαμε στις πρώτες και τρίτες δοκιμές [του Άμπου Ντάμπι], είναι καλή μια καλή έκπληξη. Ελπίζω ότι θα τα πάμε καλά στον αγώνα. Αυτός είναι ο στόχος: να κερδίσουμε [τη Mercedes] στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Κι ελπίζω και ο Κάρλος να έχει μια καλή εκκίνηση και να μας πλησιάσει στη μάχη”, κατέληξε ο Σαρλ Λεκλέρ.
Για τη Mercedes, εξάλλου, η σταθερότητα της απόδοσης της W14 δεν είναι και πολύ καλύτερη. Ο Τζορτζ Ράσελ, που θα εκκινήσει σήμερα από την 4η θέση, εξήγησε: “Αισθάνθηκα καλά με το αυτοκίνητο και το πρωί [του Σαββάτου] δείχναμε αρκετά δυνατοί - και σκεφτήκαμε ότι ίσως και η πολ ποζίσιον να ήταν εφικτή. Αλλά βγήκαμε στο Q1 και απλά δεν είχαμε την ίδια πρόσφυση που είχαμε νωρίτερα”.
Και ο Χάμιλτον, που αποκλείστηκε στο Q2 για δεύτερο διαδοχικό αγώνα (κι έτσι σήμερα θα εκκινήσει 11ος), πρόσθεσε πως η W14 είναι στο Άμπου Ντάμπι “πιο ασταθής [σε απόδοση] από όσο ήταν ποτέ. Ανεβοκατεβαίνει η απόδοσή της, από στροφή σε στροφή, από τη στιγμή που φρενάρεις μέχρι τη στιγμή που στρίβεις και τη στιγμή που φτάνεις στο apex της εξόδου. Υστερεί υπερβολικά στην ισορροπία της και είναι δύσκολο να προβλέψεις τι θα κάνει”, είπε απογοητευμένος ο Βρετανός.