FORMULA 1

Τι κερδίζει η Red Bull με την πρώτη μεγάλη αναβάθμιση της RB21 στη Σουζούκα

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB21 στο FP1 του GP Ιαπωνίας 2025 AP Photo/Hiro Komae

Στην προσπάθειά της να κάνει την RB21 των Μαξ Φερστάπεν και Γιούκι Τσουνόντα πιο ανταγωνιστική, η Red Bull Racing ετοίμασε για το GP Ιαπωνίας το πρώτο πακέτο αεροδυναμικής εξέλιξης του μονοθεσίου με τρεις σημαντικές αλλαγές.

Η RBR ξεκίνησε το φετινό πρωτάθλημα της F1 μετριοπαθώς, καθώς η RB21 δεν ήταν ανταγωνιστική της McLaren. Παρόλα αυτά, με δύο οδηγικές υπερβάσεις -για τη 2η θέση στην Αυστραλία και την 4η στην Κίνα- ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκεται στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας οδηγών, μόλις 8 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Λάντο Νόρις.

Μετά τον αγώνα της Σαγκάης η ομάδα του Μίλτον Κινς προχώρησε σε έκταση σύσκεψη της διοίκησης προκειμένου να δώσει στον Φερστάπεν τις εγγυήσεις ότι η RB21 θα γίνει ανταγωνιστική, για να επιτρέψει στον Ολλανδό να διεκδικήσει με αξιώσεις φέτος το 5ο του διαδοχικό παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Το πρώτο βήμα για να γίνει η RB21 ανταγωνιστική της McLaren MCL39 είναι η αναβάθμιση του μονοθεσίου για τον μόλις 3ο αγώνα της φετινής σεζόν της F1, αυτό το τριήμερο (4-6 Απριλίου) στο GP Ιαπωνίας.

Η αναβάθμιση αυτή επικεντρώνεται σε τρεις τομείς του μονοθεσίου: στην τροποποίηση του καλύμματος του κινητήρα, του αεραγωγού της απαγωγής θερμότητας του κινητήρα στην ουρά του μονοθεσίου και του αμαξώματος στα σημεία των αναρτήσεων εσωτερικά των πίσω τροχών.

Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν αρχικά στη βελτίωση της ψύξης της μονάδας ισχύος, και παράλληλα στην καλύτερη διαχείριση και ομαλοποίηση της ροής του αέρα στο πίσω μέρος της RB21 – περιορίζοντας τις απώλειες στον αέρα που φτάνει στην πίσω πτέρυγα και στη μικρή beam wing κάτω από αυτήν.

Ο επικεφαλής μηχανικός της RBR Πολ Μόναγκαν είπε ότι οι αλλαγές της RB21 στη Σουζούκα “προσφέρουν μια μικρή βελτίωση στην ψύξη, που σημαίνει ότι μπορούμε να έχουμε λίγο πιο κλειστούς [αεραγωγούς] και έτσι να κάνουμε λιγότερους συμβιβασμούς [για τον αέρα που φτάνει] στην πίσω πτέρυγα. Οπότε αυτή είναι μια μικρή νίκη”.

Ο κύριος στόχος της Red Bull με την εξέλιξη της RB21 είναι η διεύρυνση του ‘παραθύρου’ ρυθμίσεων, ώστε να μπορεί να βγάζει στην επιφάνεια την ταχύτητά του σε μεγαλύτερος εύρος θερμοκρασιών και στροφών.

Ο Μαξ Φερστάπεν στο γκαράζ της Red Bull στη Σουζούκα AP Photo/Shuji Kajiyama

Ο Μαξ Φερστάπεν, από την πλευρά του, αφού πέρασε τις μέρες της προηγούμενης εβδομάδας στο εργοστάσιο του Μίλτον Κινς για να συμβάλλει στην εξέλιξη των αναβαθμίσεων της RB21, είπε για το φετινό του μονοθέσιο ότι “δεν είναι εκεί που θέλουμε να είναι. Όλοι το ξέρουν αυτό στην ομάδα και εκεί είναι που εστιάζω κι εγώ, για να είμαι ειλικρινής.

[Το αυτοκίνητο] είναι λίγο νευρικό, λίγο πιο ασταθές σε διαφορετικές φάσεις της στροφής. Αυτό είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού πολλών παραμέτρων. Εξαρτάται από την ταχύτητα μέσα στη στροφή, από την άσφαλτο, τα ελαστικά, την υπερθέρμανση, τις ανωμαλίες του εδάφους, τα κερμπς.

Ορισμένες πίστες μας ασκούν περισσότερους περιορισμούς από άλλες. Ορισμένα προβλήματα είναι ευκολότερο να επιλυθούν από άλλα. Όλοι προσπαθούν όσο πιο πολύ μπορούν για να κάνουν το αυτοκίνητο ταχύτερο”, πρόσθεσε ο 28χρονος.

Και μιλώντας για το προβάδισμα της McLaren στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν, κατέληξε: “Κάθε πίστα είναι λίγο διαφορετική, αλλά προς το παρόν είναι με άνεση μπροστά. Ποτέ μη λες ποτέ. Οδεύουμε σε κάθε τριήμερο προσπαθώντας να αντλήσουμε το μέγιστο από το αυτοκίνητο, αλλά προς στιγμήν -ακόμα κι αν πάρουμε τη βέλτιση απόδοση- δεν νομίζω ότι είναι αρκετό.

Αλλά συνεχίζουμε να δουλεύουμε. Προσπαθούμε να βρούμε την απόδοση που χρειαζόμαστε φέτος, αλλά είναι πολύ δύσκολο να πούμε αν αυτή θα είναι αρκετή για να κερδίσουμε τη McLaren, διότι και οι άλλοι επίσης βελτιώνονται”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ