Τι κρατάμε από τις πρώτες δοκιμές των MotoGP για το 2017
Έλαμψαν οι Ισπανοί αναβάτες με τις νέες τους ομάδες. Ταχύτερος ο πιτσιρικάς που μέχρι πρότινος αγωνιζόταν με τη Suzuki και που πλέον ανήκει στο δυναμικό της Yamaha.
Το 2ήμερο 15-16/11 φιλοξενήθηκαν στην πίστα Ricardo Tormo της Valencia οι πρώτες δοκιμές για το 2017 με τους αναβάτες να αλλάζουν μοτοσυκλέτες και εταιρείες μιας και οι αλλαγές στο γκριντ της επόμενης σεζόν είναι πολλές και σημαντικές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Η καλοκαιρία που επικρατούσε στην περιοχή ευνόησε τις ομάδες που μπόρεσαν και κάλυψαν αρκετά χιλιόμετρα συλλέγοντας πολύτιμα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών.
Πριν την απαγόρευση των χειμερινών δοκιμών (1η Δεκεμβρίου 2016 μέχρι και 29 Ιανουαρίου 2017), οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν ιδιωτικές δοκιμές σε Jerez και Sepang την τελευταία εβδομάδα του Νοέμβρη.
- VALENCIA TEST: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - 1Η ΜΕΡΑ
- VALENCIA TEST: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - 2Η ΜΕΡΑ
Οι επόμενες επίσημες δοκιμές εξέλιξης θα γίνουν με το νέο έτος, σε Sepang, Phillip Island και Losail. Συνολικά, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 9 ημέρες για να ολοκληρώσουν την προετοιμασία τους μέχρι την έναρξη του Πρωταθλήματος.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των χειμερινών δοκιμών του 2017:
Μαλαισία - Sepang: 30 Ιανουαρίου - 1 Φεβρουαρίου
Αυστραλία - Phillip Island: 15 - 17 Φεβρουαρίου
Κατάρ - Losail: 10 - 12 Μαρτίου
Ποιοι χάνουν τα προνόμια...
Για να κλείσει η ψαλίδα της απόδοσης μεταξύ των κατασκευαστών -όσο αυτό είναι εφικτό-και το Πρωτάθλημα να γίνει πιο ανταγωνιστικό, οι επικεφαλής του σπορ αποφάσισαν τα προηγούμενα χρόνια να θεσπίσουν κάποια προνόμια που θα απολαμβάνουν οι νέοι κατασκευαστές ή οι κατασκευαστές που δεν έχουν επιτυχίες τα τελευταία χρόνια.
Αυτά τα προνόμια ήταν: 9 κινητήρες ανά αναβάτη, αντί για 7, κανένας περιορισμός στην εξέλιξη των κινητήρων καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς όπως επίσης και στις ημέρες δοκιμών εξέλιξης με τους αναβάτες που λαμβάνουν μέρος στο Πρωτάθλημα.
Το 2017 μόνο η Aprilia και η KTM θα επωφεληθούν των παραπάνω προνομίων, μιας και η Suzuki, λόγω των αποτελεσμάτων που είχε το 2016 και τη νίκη που πέτυχε ο Maverick Vinales στο Silverstone, χάνει αυτή τη δυνατότητα.
Πάμε να δούμε μέσα από δηλώσεις των ίδιων των πρωταγωνιστών τα πρώτα συμπεράσματα για τις νέες τους μοτοσυκλέτες, οι οποίες του χρόνου, βάσει των νέων κανονισμών, δεν θα έχουν τα πολυσυζητημένα αεροδυναμικά πτερύγια στο φέρινγκ, τα οποία βελτιώνουν τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και στις στροφές.
Ducati: Χαμόγελα για Lorenzo
Τα φώτα έπεσαν πάνω στον Jorge Lorenzo που είχε την πρώτη του γνωριμία με τη Ducati. Ο Ισπανός που πέρασε αρκετή ώρα συζητώντας με το... τοτέμ της μάρκας, Casey Stoner, έδειχνε ευχαριστημένος από την πρώτη του επαφή με την ιταλική μοτοσυκλέτα.
Αρχικά οδήγησε την μοτοσυκλέτα του 2016 ώστε να προσαρμοστεί στο νέο του εργασιακό περιβάλλον και στη συνέχεια πέρασε στο μονόσελο της GP17.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα που βγήκε από το χαμόγελο που ήταν ζωγραφισμένο στο πρόσωπό του καθώς δεν του επιτρέπεται να κάνει δηλώσεις λόγω του ότι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου δεσμεύεται με συμβόλαιο με τη Yamaha.
« Είμαι αρκετά ευχαριστημένος από την εντύπωση του Jogre για τη μοτοσυκλέτα. Ξεκινώντας από την αρχή βρήκαμε κάποια καλά σημεία της μοτοσυκλέτας και κάποια χειρότερα σημεία σε σύγκριση με τη μοτοσυκλέτα που οδηγούσε μέχρι πρότινος», σχολίασε ο Gigi Dall' Igna για να προσθέσει: « Πρέπει να βελτιώσουμε το στρίψιμο και πάνω σε αυτόν τον τομέα δουλεύουμε, όπως επίσης πρέπει να βελτιώσουμε το πρώτο άγγιγμα του γκαζιού. Έχω μια ξεκάθαρη ιδέα για το ακριβώς θέλει και ελπίζω ότι στο επόμενο τεστ θα μπορέσω να του δώσω κάτι».
Ο αγωνιστικός διευθυντής του Ducati Corse Paolo Ciabatti εμφανώς ικανοποιημένος από την πορεία της δοκιμής, επανέλαβε τους υψηλούς στόχους που έχει θέσει για το 2017 η εταιρεία: « Πιστεύουμε ότι διαθέτουμε μια πολύ δυνατή ομάδα για του χρόνου και προφανώς όταν έχεις δυνατή ομάδα και ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα πρέπει να έχεις ως στόχο το να διεκδικήσεις το Πρωτάθλημα. Αυτός είναι ξεκάθαρα ο στόχος μας».
Yamaha: Ωραίος ο νέος, ο παλιός έχει παράπονα
Εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του με την Yamaha o Maverick Vinales που προσαρμόστηκε με το "καλημέρα" στη νέα του μοτοσυκλέτα επιβεβαιώνοντας ότι η M1 είναι η πιο ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα του γκριντ.
Ο 21χρονος Ισπανός που είναι ο εκλεκτός της εταιρείας για να διαδεχθεί τον Jogre Lorenzo, σημείωσε τους καλύτερους χρόνους του 2ημέρου, οδηγώντας την M1 του 2016. Το βάρος της εξέλιξης της νέας μοτοσυκλέτας, επωμίστηκε όπως ήταν φυσικό ο Valentino Rossi που είχε και πτώση την Τρίτη.
Η Yamaha δεν επέτρεψε στον πιτσιρικά να μιλήσει επίσημα για τις εντυπώσεις του, παρά το γεγονός ότι είχε άδεια από την Suzuki. Μια απόφαση που λήφθηκε με γνώμονα το γεγονός ότι η ίδια απαγόρευσε στον Lorenzο να μιλήσει για την Ducati αλλά και να πάρει μέρος στις ιδιωτικές δοκιμές εξέλιξης που θα διεξαχθούν εντός του μήνα σε Jerez και Sepang.
Για τον Vinales, πάντως, μίλησε ο Rossi, που με το "καλημέρα" τον έχρισε διεκδικητή του Πρωταθλήματος!« Ήταν αρκετά εντυπωσιακός από την πρώτη κιόλας μέρα. Ιδιαίτερα ο χρόνος που έκανε τη δεύτερη μέρα -1'29"975- ήταν εξαιρετικός. Είναι ένας αναβάτης γρήγορος και έτοιμος. Για τον τίτλο του χρόνου πρέπει σίγουρα να τον υπολογίζουμε».
Σε ό,τι αφορά στη M1 του 2017 ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει κάποιες ενστάσεις, ειδικά για τον κινητήρα, από τον οποίο δεν έμεινε ευχαριστημένος.
« Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω και τις δύο μοτοσυκλέτες και να κάνω τις συγκρίσεις μου. Σίγουρα έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας, ειδικά στο κομμάτι του κινητήρα, αλλά και σε αυτό του πλαισίου. Η πρώτη αίσθηση με το νέο πλαίσιο είναι καλή, αλλά χρειάζεται κάτι διαφορετικό στο σετάρισμα. Θέλουμε λίγο περισσότερο χρόνο για να κατανοήσουμε την ισορροπία. Έχουμε τις δοκιμές στη Sepang την επόμενη εβδομάδα, μια εντελώς διαφορετική πίστα, που θα μας βοηθήσουν να συνεχίσουμε τη δουλειά μας».
Ο τομέας που χρίζει μεγαλύτερης βελτίωσης, σύμφωνα με τον Ιταλό πολυπρωταθλητή, είναι ο κινητήρας. « Πρέπει να εστιάσουμε στον κινητήρα, στην επιτάχυνση. Να προσπαθήσουμε να έχουμε καλύτερη έξοδο από τη στροφή. Η αίσθηση του νέου κινητήρα σε σχέση με τον προηγούμενο είναι παρόμοια. Είναι το πρώτο στάδιο εξέλιξης, αλλά ηπρώτη αίσθηση δεν ήταν πολύ θετική. Χρειάζεται δουλειά ιδιαίτερα στην επιτάχυνση. Ελπίζω ότι στη Μαλαισία θα έχω κάτι άλλο».
Honda: Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Marc Marquez και Dani Pedrosa έφυγαν με θετικές εντυπώσεις από τη Valencia, τόνισαν όμως ότι ακόμα έχουν ακετή δουλειά μπροστά τους, ώστε να βελτιωθούν τομείς που αποτέλεσαν φέτος την αχίλλειο πτέρνα της RC213V.
Το κύριο θέμα εντοπίζεται στον κινητήρα, όπως σημείωσε και ο Marc Marquez. « Η Honda πρέπει να δουλέψει αρκετά το χειμώνα για να μου δώσει κάτι περισσότερο στη Μαλαισία», σημείωσε ο Πρωταθλητής και αναφέρθηκε στο νέο κινητήρα: « Απ' ότι φαίνεται μπορώ να έχω λίγο περισσότερο κράτημα. Μπορώ να διαχειρίζομαι λίγο καλύτερα το γκάζι. Αυτά είναι κάποια θετικά στοιχεία. Θα πρέπει να πούμε ότι πρόκειται για έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα, τον οποίο χρησιμοποιήσαμε με τις βασικές ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών του προηγούμενου. Οπότε θα πρέπει να κάνουμε πολλές ρυθμίσεις. Το αδύνατο σημείο ήταν και παραμένει η επιτάχυνση».
Suzuki: Χαμόγελα παρά τις πτώσεις
O Andrea Iannone είχε την πρώτη του γνωριμία με την GSX-RR. Μπορεί να ήταν επεισοδιακή λόγω της άσχημης πτώσης που είχε την Τετάρτη χτυπώντας στο δεξί του ώμου, ωστόσο οι εντυπώσεις που άφησε τον Ιταλό είναι θετικές.
« Έχω πολύ καλή εντύπωση για τη μοτοσυκλέτα. Νομίζω ότι έχουμε μια πολύ καλή βάση πάνω στην οποία θα δουλέψουμε. Διαθέτει ένα πολύ καλό πλαίσιο. Η αίσθηση είναι πολύ καλή. Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ γρήγορη μέσα στη στροφή. Διατηρούμε μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή και αυτό είναι πολύ καλό για εμένα», σχολίασε ο Ιταλός.
Αναφερόμενος στους τομείς που θα πρέπει να βελτιώσουν οι μηχανικοί της Suzuki, o Iannone είπε: « Γενικά, είναι πολύ σημαντικό για εμάς να βελτιώσουμε το πρώτο κομμάτι της επιτάχυνσης, ειδικά στη δεύτερη και την τρίτη ταχύτητα. Νομίζω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε αυτό το κομμάτι γιατί ο κινητήρας έχει καλή δύναμη. Το πρώτο κομμάτι της επιτάχυνσης είναι λίγο δύσκολο. Δεν χρησιμοποιεί τη δύναμη στο 100%».
Ο Alex Rins από την πλευρά του αντιμετώπισε δυσκολίες με αποκορύφωμα την άσχημη πτώση που είχε την Τετάρτη και που τον έστειλε στο νοσοκομείο με τραυματισμούς στο θώρακα που αναμένεται να τον κρατήσουν για ένα μήνα εκτός δράσης.
Aprilia: Ευχάριστη έκπληξη
Η νέα περιπέτεια του Aleix Espargarο ξεκίνησε καλύτερα απ' ότι κι ο ίδιος θα περίμενε. Το πέρασμα από τη Suzuki στην Aprilia έγινε πολύ πιο εύκολα απ' ότι ήλπιζε ο 27χρονος Ισπανός αναβάτης, γεγονός που φάνηκε όχι μόνο από τις επιδόσεις του, αλλά και από την ικανοποίηση που εξέφρασε στις πρώτες του δηλώσεις.
« Είναι πολύ άνετη μοτοσυκλέτα. Είναι μεγαλύτερη και μου αρέσει πολύ. Το πιο σημαντικό είναι ότι όλο το επιτελείο είναι ενθουσιασμένο. Θέλουν πραγματικά να βελτιώσουν τη μοτοσυκλέτα, ακούν όλα μου τα σχόλια και τις παρατηρήσεις και αυτό είναι απίστευτο για μένα. Είμαι πραγματικά ευχαριστημένος από τη συνολική εικόνα», τόνισε και συνέχισε καταθέτοντας την άποψή του για την RS-GP.
« Η αλήθεια είναι ότι περίμενα κάτι χειρότερο, αλλά η μοτοσυκλέτα είναι πραγματικά ανταγωνιστική. Μου άρεσε πολύ από την πρώτη στιγμή που ανέβηκα πάνω της. Ξέρουμε την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε. Είναι μια πραγματικά σταθερή μοτοσυκλέτα που στρίβει λίγο καλύτερα απ' ότι περίμενα».
Η μεγαλύτερη αδυναμία της ιταλικής μοτοσυκλέτας, σύμφωνα με τον Ισπανό « ...είναι η επιτάχυνση».
« Μπορούμε να βελτιώσουμε και την αλλαγή κατεύθυνσης, μέσω της αλλαγής στη γεωμετρία, αλλά δεν χρειάζεται να αλλάξουμε πλαίσιο. Στις υψηλές στροφές η μοτοσυκλέτα είναι γρήγορη, αλλά χρειάζεται να βελτιώσουμε την επιτάχυνση, όπως επίσης και τα ηλεκτρονικά».
Ο Sam Lowes ολοκλήρωσε πρόωρα τις δοκιμές του μετά από άσχημη πτώση που είχε κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας. Παρά το γεγονός ότι δεν τραυματίστηκε αποφασίστηκε από κοινού με την ομάδα να μην οδηγήσει την Τετάρτη.
KTM: Ένας καινούργιος κόσμος
Για τον Bradley Smith και τον Pol Espargaro που μέχρι πρότινος αγωνίζονταν με την Monster Tech 3 Yamaha, η μετάβαση σε μια εργοστασιακή ομάδα, έστω κι αν αυτή είναι... "new kid on the block", αποτελεί κοσμογονική αλλαγή, μιας και δεν έχουν δουλέψει ποτέ σε τέτοιο περιβάλλον όπου όλα είναι πιο επαγγελματικά.
Ο Βρετανός που είχε συμβόλαιο απευθείας με την Tech3 είχε την ευκαιρία να μιλήσει για τις πρώτες του εντυπώσεις, κάτι που δεν συνέβη στην περίπτωση του Ισπανού, ο οποίος δεσμεύεται με συμβόλαιο με την Yamaha, η οποία δεν του επέτρεψε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση, όπως συνέβη άλλωστε και με την περίπτωση του Lorenzo.
« O κινητήρας είναι εντελώς διαφορετικό, όπως επίσης και το πλαίσιο. Η μοτοσυκλέτα αντιδρά στις κανονικές αλλαγές και είναι λογική. Ο ήχος του κινητήρα είναι αλήθεια πως με μπέρδεψε αρκετά. Δεν γνωρίζεις που βρίσκεσαι, που είναι το TCS γιατί είναι εντελώς διαφορετικός. Αλλά σε κάθε γύρο που έκανα καταλάβαινα όλο και περισσότερο».
« Απ' ότι φαίνεται ο Pol και εγώ δουλέψαμε πάνω στα ίδια πράγματα, έχοντας παράπονα για τα ίδια πράγματα. Δουλέψαμε κυρίως πάνω στα ηλεκτρονικά γιατί το οδηγικό στυλ το δικό μου και του Pol είναι αρκετά διαφορετικά από αυτό του Mika (Kallio)».
Αναλύοντας τις πρώτες του εντυπώσεις από την KTM RC16, ο Smith είπε: « Ο κινητήρας δεν στερείται δύναμης, ιδιαίτερα στην τέταρτη, πέμπτη, έκτη ταχύτητα. Ούτε στις χαμηλές στροφές υπάρχει έλλειψη δύναμης, αλλά χρειάζεται να βελτιωθεί ο τρόπος που αυτή κατανέμεται. Αυτό όμως δεν αποτελεί πρόβλημα σε καμία περίπτωση».
Ένα θέμα που προβλημάτισε τον Βρετανό αναβάτη σε αυτήν την πρώτη του γνωριμία με την KTM ήταν η τεράστια διαφορά που παρουσιάζεται στην απόδοση με καινούργια λάστιχα και με χρησιμοποιημένη..
« Η διαφορά ήταν πολύ μεγάλη για μένα. Οι χρόνοι με το καινούργιο σετ ελαστικών και με το χρησιμοποιημένο ήταν πολύ μεγάλη. Και αυτός είναι ένας τομέας πάνω στον οποίο πρέπει να δουλέψουμε», είπε χαρακτηριστικά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER