Η Red Bull παρουσίασε το χρωματισμό που θα έχει αυτό το τριήμερο (4-6 Απριλίου) στον αγώνα της Formula 1 στη Σουζούκα, εξηγώντας ότι άντλησε την έμπνευσή της από τα χρώματα της εμβληματικής Honda RA272 – του μονοθεσίου με το οποίο οι Ιάπωνες κέρδισαν το πρώτο τους GP, το 1965.
Η Red Bull Racing προχώρησε σε αυτή την κίνηση της αλλαγής του χρωματισμού του μονοθεσίου της για τον αγώνα της πατρίδας της Honda, για να τιμήσει την επταετή της συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία που την προμηθεύει με μονάδες ισχύος από το 2019.
Η συνεργασία αυτή, ως γνωστόν, θα φτάσει στο τέλος της με τη λήξη της σεζόν του 2025, καθώς από του χρόνου η RBR θα κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες -μέσω της νεοσύστατης Red Bull Ford Powertrains– και η Honda θα μεταβεί στο Σίλβερστοουν για να προμηθεύει με τους κινητήρες της την Aston Martin F1.
Πίσω από το νέο χρωματισμό των RB21 που θα οδηγούν αυτό το τριήμερο στη Σουζούκα οι Μαξ Φερστάπεν και Γιούκι Τσουνόντα, πέραν φυσικά της παραπομπής στην ιαπωνική σημαία, βρίσκεται η εμβληματική Honda RA272, με την οποία ο Ρίτσι Γκίνθερ κατέκτησε στο GP Μεξικού του 1965 την πρώτη νίκη της ιαπωνικής εταιρείας στη F1.
Red Bull Content Pool
Βεβαίως οι αποχρώσεις δεν είναι ακριβώς ίδιες με της ιαπωνικής σημαίας, καθώς τόσο το λευκό που καλύπτει το αμάξωμα όσο και το μεταλλικό κόκκινο των σημάτων της Red Bull και του “ανατέλλοντος ηλίου” στο ρύγχος έχουν ειδικό χρώμα για λόγους βάρους.
Παράλληλα, τα σύμβολα της Honda πάνω στο μονοθέσιο έχουν αντικατασταθεί με τα αντίστοιχα που χρησιμοποιούσε η εταιρεία τη δεκαετία του 1960, ενώ το ρύγχος επίσης έχει ένα ειδικό έμβλημα για την 60ή επέτειο εκείνης της νίκης του Γκίνθερ.
Red Bull Content Pool
Η RBR είχε προβεί σε μια ανάλογη κίνηση λευκού-κόκκινου χρωματισμού του μονοθεσίου της, για χάρη της Honda, και στο GP Τουρκίας του 2021. Αρχικά σκόπευε να το κάνει στο GP της Ιαπωνίας, αλλά ο αγώνας της Σουζούκα εκείνη τη χρονιά ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας Covid19.
Τότε η Honda είχε αποφασίσει να αποχωρήσει επισήμως από τη F1 στο τέλος του 2021 – εξ ου και η πρωτοβουλία αυτή της RBR. Όμως, από το 2022 μέχρι και φέτος, εξακολούθησε να κατασκευάζει -ουσιαστικά αλλά όχι με πλήρη εργοστασιακή εμπλοκή- τις μονάδες ισχύος των Red Bull και Alpha Tauri / RB.
Red Bull Content Pool
Η πρωτοβουλία του “ιαπωνικού” χρωματισμού της Red Bull αυτό το τριήμερο έρχεται να συνδυαστεί με το αγωνιστικό ντεμπούτο του Γιούκι Τσουνόντα με τη μεγάλη ομάδα της Red Bull, καθώς μετά το GP της Κίνας η RBR αποφάσισε να του προσφέρει τη θέση του Λίαμ Λόσον.
“Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα ποτέ ότι θα αγωνιζόμουν για τη Red Bull στο GP Ιαπωνίας”, είπε ο Τσουνόντα. “Αυτή είναι η τελευταία χρονιά της συνεργασίας μεταξύ της Red Bull και της Honda, οπότε το να αγωνιστώ στη Σουζούκα ως οδηγός της Red Bull Racing μοιάζει να ήταν το πεπρωμένο μου. Όλα ήρθαν στη θέση τους με τον σωστό τρόπο για να βρίσκομαι εδώ σήμερα.
Φυσικά, ήμουν χαρούμενος που εντάχθηκα στη Red Bull, αλλά όταν το σκέφτηκα πιο προσεκτικά, η ιδέα του να αγωνιστώ ξαφνικά για τη Red Bull στο Ιαπωνικό GP έμοιαζε σχεδόν εξωπραγματική.
Οι Μαξ Φερστάπεν και Γιούκι Τσουνόντα με τις φόρμες που θα φορούν στο τριήμερο του GP Ιαπωνίας 2025
Red Bull Content Pool
Δεν θέλω να ανεβάσω υπερβολικά τις προσδοκίες, αλλά σε αυτό το GP θέλω να τερματίσω στο βάθρο. Αυτό βέβαια δεν θα είναι εύκολο από την αρχή. Η προτεραιότητά μου είναι πρώτα να κατανοήσω το μονοθέσιο, πώς συμπεριφέρεται σε σύγκριση με τη VCARB.
Αν μπορέσω να το απολαύσω φυσικά καθώς το μαθαίνω στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, τότε τα αποτελέσματα θα ακολουθήσουν. Και αν αυτό οδηγήσει σε ένα βάθρο, θα είναι απίστευτο”, κατέληξε ο Ιάπωνας.