Τι κρύβει η στρατηγική στο Άμπου Ντάμπι
Αναλύουμε με τη βοήθεια της Pirelli τις πιθανές στρατηγικές για τον τελευταίο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2017.
Μπορεί οι τίτλοι σε οδηγοί και κατασκευαστές να έχουν ήδη κριθεί, ωστόσο το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι που αποτελεί και την τελευταία μάχη της σεζόν, αναμένεται συναρπαστικό. Κι αυτό διότι οι κορυφαίοι συνδυασμοί θα αγωνιστούν χωρίς σκοπιμότητες, τέρμα γκάζι και ρόδα με ρόδα ενώ στις πιο πίσω θέσεις θα γίνουν μεγάλες μάχες καθοριστικής σημασίας για τα πλασαρίσματα από τις θέσεις 5 και πίσω.
Το μήκους 5.554 μέτρων σιρκουί, με τους τρεις τομείς διαφορετικών χαρακτηριστικών δεν προσφέρεται για προσπεράσεις. Άλλωστε ποιος δεν θυμάται τον "τελικό" του 2010 όπου ο Fernando Alonso και η Ferrari κόλλησαν πίσω από τη Renault του Vitaly Petrov, αδυνατώντας να κερδίσουν θέση εντός πίστας και κατά συνέπεια χάνοντας τον τίτλο από τον Sebastian Vettel και τη Red Bull Racing;
Τι μπορούμε να περιμένουμε λοιπόν ενόψει του αγώνα από πλευράς στρατηγικής; Ας δούμε πρώτα τις προβλέψεις σε ότι αφορά στις αλλαγές ελαστικών. Σύμφωνα με την Pirelli, η ιδανική επιλογή για τον 55 γύρων αγώνα με τον οποίο θα κλείσει η αυλαία του 2017, είναι αυτή του ενός pit stop. Εκκίνηση με ultra soft ελαστικά (υποχρεωτική για τους πρώτους 10 στο grid), τα οποία ανάλογα τη χρήση και τη φθορά, αναμένεται να χρησιμοποιηθούν από 15 έως 30 γύρους. Κι έπειτα αλλαγή σε supersoft μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
Αντίστροφα για όσους εκκινούν πιο χαμηλά και θα επιλέξουν να παραταχθούν στο grid με τα πολύ μαλακά ελαστικά, το πρώτο stint θα κρατήσει περίπου μέχρι τον 30ο γύρο, για να βάλουν στη συνέχεια τα πάρα πολύ μαλακά "πυροβολώντας" στο τέλος.
Ας δούμε όμως και τις διαθέσιμες επιλογές για τον σημερινό αγώνα. Σε αντίθεση με άλλα Grand Prix, όπως μαρτυρά και το παρακάτω infographic δεν υπάρχει ποικιλία. Οι οδηγοί των Mercedes, Ferrari, Red Bull, ο Felipe Massa της Williams και ο Nico Hulkenberg της Renault, έχουν στη φαρέτρα τους από 4 σετ πατημένων ultra soft και από ένα φρέσκο σετ super soft.
Φωτογραφία: Αλέξανδρος Βερναρδής/The RaceBox
Infographic: Pirelli