Τι σκέφτεται η Alfa Romeo για τη Formula 1 μετά το 2024
Υπό το φως της οριστικής πια, εξαγοράς της Sauber από την Audi τα προσεχή χρόνια, και τη διακοπή του συμβολαίου της με την ελβετική ομάδα στο τέλος του 2023, η Alfa Romeo εξετάζει τις επιλογές της για να παραμείνει στη Formula 1 από το 2024.
Από το 2018 η Sauberκατασκευάζει τα μονοθέσια που φέρουν το όνομα της Alfa Romeo, χορηγού ονομασίας της ομάδας, χρησιμοποιώντας φυσικά τις μονάδες ισχύος και άλλα μηχανικά μέρη της Ferrari. Η Scuderia, που φυσικά ανήκει στον ίδιο όμιλο με την Alfa Romeo, θα ήθελε ωστόσο να διαθέτει και μια δεύτερη ομάδα της επιρροής της στο κορυφαίο μότορσπορ του πλανήτη.
Η σύμπραξη όμως με τη Sauber δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς η ομάδα του Χίνβιλ θα αγοραστεί σταδιακά από την Audi ώστε η γερμανική εταιρεία να διαμορφώσει την αμιγώς δική της ομάδα ώστε να μπει στη Formula 1 το 2026 με δικό της σασί και κινητήρα.
Έτσι, η Alfa Romeo αναζητά τώρα το επόμενό της βήμα μετά το τέλος της συνεργασίας της με τη Sauber. Και παρότι απομένουν μόνο 15 μήνες από τώρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό, λέει ότι η εταιρεία δεν βιάζεται να λάβει αποφάσεις.
Το πιο ισχυρό σενάριο για να συνεχίσει η Alfa Romeo την εμπλοκή της στη Formula 1 είναι η συνεργασία με μια ομάδα που θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη της Ferrari - δηλαδή την εξής μία: τη Haas. Ένα εναλλακτικό σενάριο είναι να συνεργαστεί με μια νέα ομάδα που φιλοδοξεί να μπει στο σπορ, με κινητήρες της Ferrari πάντα - όπως την Andretti, της γνωστής αμερικανικής οικογένειας του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή της F1 (του1978 με τη Lotus), Μάριο Αντρέτι.
Διαφορετικά, η Alfa Romeo μπορεί να αναζητήσει το μέλλον της σε άλλες μορφές αγώνων. Το πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων Formula E ταιριάζει με τη στρατηγική πλήρους εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων της ιταλικής εταιρείας από το 2025.
Έπειτα, υπάρχει και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), με αγώνες σαν τις 24 Ώρες του ΛεΜάν, που θα συγκεντρώσει τη συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων εργοστασίων τα προσεχή χρόνια. Μεταξύ των οποίων και τη Ferrari, στην κορυφαία κατηγορία των υβριδικών LMPh.
"Είμαι ανοιχτός σε κάθε είδους πρόταση", είπε ο Ιμπαρατό. "Είναι μια περίοδος που μου δίνει την ευκαιρία να μελετήσω τα πάντα χωρίς πίεση, και αυτό κάνω. Και θα έλεγα πως, ακόμα κι αν χρειαστεί να λάβουμε μια απόφαση ως το τέλος αυτού του χρόνου, έχουν ορισμένες εβδομάδες ή και μήνες για να δούμε πως είναι το κάθε επιχειρηματικό πεδίο, και να επιλέξουμε μια γαλήνια ατμόσφαιρα.
Οπότε, δεν βιάζομαι. Όλα είναι στο τραπέζι, θα έλεγα. Θα μου άρεσε πολύ να έβρισκα τον τέλειο συμβιβασμό μεταξύ του αγωνιστικού DNA και της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, που διαπιστώνετε. Αυτό που θέλω να πετύχω είναι η συνέχεια μεταξύ της ιστορίας [της Alfa Romeo] και την αναγκαία υπαρξιακή κίνηση που πρέπει να κάνω. Και δεν είναι μια προφανής κίνηση".
Ο 56χρονος Γάλλος συμπλήρωσε: "Το 2024 θα είναι η πρώτη χρονιά που θα παρουσιάσουμε μια 100% ηλεκτρική Alfa Romeo. Οπότε, δεν μπορώ να κάνω σχέδια για ένα τρίμηνο. Πρέπει να κάνουμε πιο μακροχρόνιο προγραμματισμό. Οπότε, είπα [στους συνεργάτες μου] ότι πρέπει να ανοίξουμε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία μας, ένα νέο κεφάλαιο της περιπέτειάς μας".
Και σε ερώτηση αν σκέφτεται το WEC και το LeMans, απάντησε: "Δεν έχουμε τίποτα οριστικό για το 2024, τίποτα απολύτως. Σήμερα εστιάζω στο 2022-'23. Τους επόμενους μήνες θα είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε το φάκελο για το 2024, ή το '25 ή το '26. Και θα επανέλθω όταν θεωρώ ότι έχω στα χέρια κάτι πιστό στο σπορτίφ ιταλικό DNA της Alfa Romeo.
Πρέπει να έχουμε σταθερότητα: η ιταλική σπορ φιλοσοφία είναι για μένα η υπογραφή της Alfa Romeo. Και φυσικά πρέπει να ξεκαθαρίσω, για άλλη μία φορά, πως δεν πρόκειται ποτέ να αγωνιστούμε με κινητήρα διαφορετικό της Ferrari αν παραμείνουμε στη Formula 1", κατέληξε ο Ιμπαρατό.