Το Ακρόπολις διεκόπη, νικητής ο Kajetanowicz
Ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz είναι ο νικητής του Ράλι Ακροπολις 2015, 9ου αγώνα του φετινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC), καθώς οι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Κορινθία και το Λουτράκι ανάγκασαν τους οργανωτές να διακόψουν τον αγώνα στο μέσον της σημερινής ημέρας.
Ο Kajetanowicz, που πήρε την πρωτοπορία στην τελευταία από τις τέσσερις πρωινές ειδικές όταν ένα μικρό λάθος του Craig Breen του κόστισε ακριβά, αναδείχθηκε νικητής εμπρός από τον Ιρλανδό και τον Λάμπρο Αθανασούλα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Ο Έλληνας οδηγός και ο συνοδηγός του Νίκος Ζακχαίος, μπορούν έτσι επάξια να πανηγυρίζουν για ένα βάθρο στη γενική κατάταξη του Ακρόπολις. Είναι άλλο σπουδαίο αποτέλεσμά τους, μετά τη νίκη τους το 2009 στην κατηγορία Production WRC με Skoda Fabia S2000.
Οι οργανωτές αρχικά πήραν την απόφαση να ακυρώσουν μόνο την τελεταία ειδική διαδρομή του αγώνα, το δεύτερο πέρασμα από το Κεφαλάρι, όμως η ραγδαία επιδείνωση του καιρού λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι οδήγησε στην απόφαση οριστικής διακοπής του αγώνα για λόγους ασφαλείας.
Η μέρα ξεκίνησε με τον Αθανασούλα επικεφαλής, όμως στην πρώτη ειδική της ημέρας, στα πολύ γρήγορα 17,4 χλμ. -που περιλάμβαναν ένα μεγάλο ασφάλτινο κομμάτι- των Αθικίων, ο Kajetanowicz ήταν 15,7 δλ. ταχύτερος και πέρασε στην κορυφή της γενικής κατάταξης με διαφορά 6,1 δλ. από τον Έλληνα οδηγό και 6,4 δλ. από τον Breen.
"Δεν αισθάνομαι πίεση. Απλά οδήγησα προσεκτικά στην άσφαλτο. Θέλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Ο χρόνος δεν ήταν καλός, αλλά έχουμε διαφορετικό πλάνο για σήμερα. Όλα μπορούν να συμβούν και μου κάνει εντύπωση που είμαστε πρώτοι", είπε ο Πολωνός. Ο Αθανασούλας, την ίδια ώρα, είπε ότι ακολούθησε λίγο συντηρητική στρατηγική για να προστατεύσει τα ελαστικά του.
Στην επόμενη ειδική, δεύτερη της ημέρας και τέταρτη του αγώνα (Κλένια-Μυκήνες, 18,66 χλμ.), και μάλιστα σε συνθήκες παχιάς ομίχλης, ήταν η σειρά του Breen να κάνει έναν σπουδαίο χρόνο, που τον έφερε στην κορυφή της γενικής. Ο Ιρλανδός ήταν 20 και 23 δλ. αντίστοιχα ταχύτερος από τους Αθανασούλα και Kajetanowicz, κι έτσι τέθηκε επικεφαλής με 17 δλ. από τον Πολωνό και 20 δλ. από τον Έλληνα.
"Ο Lukyanuk σταμάτησε να αλλάξει ελαστικό στην ομίχλη και αυτό μου απέσπασε την προσοχή για κάποιες στροφές. Το ασφάλτινο κομμάτι ήταν καλό", είπε ο Breen, ενώ ο Αθανασούλας τόνισε: "Ήταν εντάξει, ίσως να υπάρχουν κάποιες στροφές με λάσπη, αλλά όλα καλά. Είναι δύσκολος αγώνας για εμάς, αλλά πιέσαμε πολύ. Θα δούμε τι θα γίνει".
Απέμεναν δύο ειδικές πριν το μεσημβρινό Service. Στο Κεφαλάρι ο Breen δεν είχε κανένα πρόβλημα να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό και κερδίζοντας -ξανά με μεγάλη διαφορά, 16 δλ.- αύξησε τη διαφορά του στα 33 και 36 δλ. από τον Kajetanowicz και τον Αθανασούλα αντίστοιχα. Ο τελευταίος ήταν άτυχος, εδώ, καθώς ένα τετ-α-κε 200 μέτρα πριν τον τερματισμό τον ανάγκασε να βάλει όπισθεν και να χάσει 15 δλ. Η ειδική είχε τόση λάσπη, που ο Λάμπρος Κύρκος δήλωσε ότι «δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο στα χρόνια που τρέχω».
Έχοντας αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα με τους υαλοκαθαριστήρες, ο Breen δήλωσε χαρούμενος που τερμάτισε, ενώ ο Kajetanowicz είπε: «Ήταν πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Ήμασταν προσεκτικοί, χρειάστηκε να κάνουμε όπισθεν σε κάποιο σημείο. Ο δρόμος γλιστρούσε και στις αναγνωρίσεις, αλλά όχι όπως σήμερα. Και αν δεν ξέρεις τις ειδικές, είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Δεν ξέρω γιατί, αλλά το διασκεδάζουμε πάρα πολύ. Η επιλογή των ελαστικών ήταν πολύ καλή. Είμαι ήρεμος και πρέπει να λειτουργήσω έξυπνα».
Στην 6η ειδική, όμως, τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή για τον Breen, που έδειχνε να έχει αποκτήσει πια την πολυτέλεια να κάνει συντηρητικό αγώνα μέχρι τον τερματισμό. Ο Ιρλανδός τερμάτισε την ειδική με ανοιχτό καπό και ραγισμένο παρμπρίζ, και έχοντας χάσει 43 δλ. - και φυσικά την πρωτοπορία του αγώνα από τον Kajetanowicz. Στα 20 χλμ. της Ζήρειας, ελάχιστη ώρα πριν ανοίξουν οι ουρανοί στην Κορινθία, ο Αθανασούλας ήταν 12,6 δλ. πιο αργός από τον Kajetanowicz, και έτσι περιορίστηκε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης.
"Λυπάμαι για τον Craig", είπε στο τέλος της ειδικής ο Kajetanowicz. "Οδηγεί πολύ γρήγορα σήμερα, αλλά εγώ δεν είμαι χαλαρός αυτή τη στιγμή. Έχω πολλά συναισθήματα τώρα, έχουμε τρεις ειδικές ακόμα και δεν είναι εύκολο να οδηγήσεις χωρίς λάθη. Πρέπει να ηρεμήσουμε". Φυσικά, οι τρεις αυτές ειδικές δεν έγιναν ποτέ.
Ο Αθανασούλας, από την πλευρά του, είπε: "Νομίζω ότι οδηγήσαμε γρήγορα. Είμαστε κοντά και πιέζουμε. Έχει αρχίσει και στεγνώνει, με αποτέλεσμα να πρέπει να προσαρμοστούμε ξανά στο στεγνό οδόστρωμα. Είναι η πρώτη φορά με το αυτοκίνητο, διασκεδάζουμε, όλα είναι τέλεια για εμάς". Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Τσέχος Jaromir Tarabus με Skoda Fabia S2000, ο Ούγγρος David Botka με Mitsubishi Lancer EvoIX και ο Εσθοός Raul Jeets με Ford Fiesta R5.
Το τέλος της 1ης μέρας του Εθνικού μας αγώνα επεφύλασσε μια ευχάριστη έκπληξη καθώς ο Λάμπρος Αθανασούλας με Skoda Fabia R5 βρέθηκε στην κορυφή της γενικής κατατάξης. Στα videos που ακολουθούν μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από την 1η μέρα του αγώνα...
Διαβάστε περισσότερα στο Car And Driver:
To Dieselgate απειλεί το κύρος του "Made in Germany"
Yamaha R1S ΜΥ2016: Δώρο άδωρο...
GP Ιαπωνίας - RACE: Νίκη Pedrosa, χαρακίρι Lorenzo! (VIDEO+PHOTOS)