X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Το ετήσιο παράβολο που πληρώνει κάθε χώρα για να φιλοξενεί τη F1

MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: Carlos Sainz of Spain driving (55) the Ferrari SF-23 and Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 battle for track position at the start during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2023 in Montreal, Quebec. (Photo by Alex Bierens de Haan/Getty Images) RED BULL CONTENT POOL

Η Μαδρίτη υπέγραψε δεκαετές συμβόλαιο με τη Formula 1 με παράβολο 48 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, σύμφωνα με ισπανικά δημοσιεύματα. Ποια είναι τα αστρονομικά ποσά των ετήσιων παραβόλων που καταβάλλουν οι οργανωτές των υπόλοιπων GP.

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε η επίσημη ανακοίνωση ότι το GP Ισπανίας θα διεξάγεται από το 2026 στη Μαδρίτη, αντί για τη Βαρκελώνη όπου φιλοξενείται από το 1991, και τώρα το ισπανικό κανάλι TV3 ανέφερε ότι η συμφωνία των διοργανωτών του αγώνα με τη Liberty Media (κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1) συνοδεύεται με παράβολο 48 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Τα έσοδα από το παράβολο που πληρώνει κάθε χώρα για να φιλοξενεί τη Formula 1 είναι μια από τις βασικές πηγές εσόδων του σπορ, που πέρσι έκλεισε με κύκλο εργασιών 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα άλλα έσοδα προέρχονται από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις χορηγικές συμφωνίες που έχει συνάψει η Liberty για όλο το πρωτάθλημα.

Περίπου τα μισά από τα χρήματα αυτά διανέμονται κάθε χρόνο στις 10 ομάδες του σπορ, κλιμακωτά βάσει της κατάταξής τους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της προηγούμενης σεζόν.

Η εκτόξευση του ενδιαφέροντος της Formula 1 από τότε που την ανέλαβε η Liberty, το 2017, καθώς και τα δυσθεώρητα ποσά που καταβάλλουν οι χώρες της Μέσης Ανατολής για τους συνολικά 4 αγώνες στην περιοχή, έχουν αντίστοιχα εκτινάξει και το κόστος του παραβόλου που πληρώνει κάθε οργανωτής για το δικό του GP, ή που θα πρέπει να καταβάλλει όποια νέα χώρα θέλει να μπει στο πρόγραμμα της F1.

Για να το πετύχουν, οι οργανωτές του GP της Μαδρίτης χρειάστηκε να ανεβάσουν την προσφορά τους στα 48 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, τα οποία είναι υπερδιπλάσια από τα 23,1 εκατ. ευρώ που (πιστεύεται ότι) πληρώνουν οι οργανωτές του GP της Βαρκελώνης ετησίως, και μέχρι το 2026.

Αυτό σημαίνει ότι με το 10ετές συμβόλαιό της η Μαδρίτη θα καταβάλλει συνολικά σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ευρώ στη Liberty μέχρι το 2035. Όμως, υπάρχουν αρκετές χώρες που θα καταβάλλουν και περισσότερα - ας τις δούμε:

ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΤΩΝ GP ΤΗΣ F1

  • 13,9 εκατ. ευρώ - Μονακό (λήξη 2025)
  • 18,5 εκατ. ευρώ - Ιταλία / Ίμολα (λήξη 2025)
  • 20,3 εκατ. ευρώ - Βέλγιο / Σπα (λήξη 2025)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Βρετανία / Σίλβερστοουν (λήξη 2024)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Ιαπωνία / Σουζούκα (λήξη 2024)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Ιταλία / Μόντσα (λήξη 2025)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Μεξικό / Χ.Ροντρίγκεζ (λήξη 2025)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - ΗΠΑ / Όστιν, Τέξας (λήξη 2026)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Ισπανία / Βαρκελώνη (λήξη 2026)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Βραζιλία / Ιντερλάγκος (λήξη 2030)
  • 23,1 εκατ. ευρώ - Αυστρία / Σπίλμπεργκ (λήξη 2030)
  • 27,7 εκατ. ευρώ - Καναδάς / Μόντρεαλ (λήξη 2031)
  • 29,6 εκατ. ευρώ - Ολλανδία / Ζάντβορτ (λήξη 2025)
  • 32,3 εκατ. ευρώ - Σιγκαπούρη / Μαρίνα Μπέι (λήξη 2028)
  • 32,3 εκατ. ευρώ - Αυστραλία / Μελβούρνη (λήξη 2037)
  • 37 εκατ. ευρώ - Άμπου Ντάμπι / Γιας Μαρίνα (λήξη 2024)
  • 37 εκατ. ευρώ - Ουγγαρία / Χανγκαρόρινγκ (λήξη 2032)
  • 41,6 εκατ. ευρώ - Μπαχρέιν / Σακίρ (λήξη 2036)
  • 46,2 εκατ. ευρώ - Κίνα / Σαγκάη (λήξη 2025)
  • 48 εκατ. ευρώ - Ισπανία / Μαδρίτη (λήξη 2035)
  • 50,8 εκατ. ευρώ - Αζερμπαϊτζάν / Μπακού (λήξη 2026)
  • 50,8 εκατ. ευρώ - Σαουδική Αραβία / Τζέντα (λήξη 2030)
  • 50,8 εκατ. ευρώ - Κατάρ / Λοσάιλ (λήξη 2032)
    *Τα GP του Μαϊάμι και τους Λας Βέγκας διοργανώνονται από τη Liberty -σε συνεργασία με άλλους φορές και επενδυτές των ΗΠΑ-και δεν έχει γίνει γνωστό το παράβολό τους.
TAGS FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ