X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Το φαινόμενο Πιάστρι ξαναχτύπησε: Νικητής στο Μπακού ο Αυστραλός μετά από μεγαλειώδη άμυνα στον Λεκλέρ

Oscar Piastri, McLaren MCL38 MCLAREN MEDIA CENTRE

Ο Όσκαρ Πιάστρι κατέκτησε την δεύτερη νίκη της καριέρας του στη Formula 1 στο GP του Αζερμπαϊτζάν, σε μια πίστα που δεν ταίριαζε στη McLaren MCL38, και μετά από αφόρητη πίεση στα 2/3 του αγώνα από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari. Τρίτος ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, μετά από αδιανόητο ατύχημα των Πέρεζ-Σάινθ στη μάχη τους για την 3η θέση στον προτελευταίο γύρο.

Το νέο φαινομενικό ταλέντο της Formula 1, ο Αυστραλός Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στο σπορ δύο μήνες μετά την πρώτη του τον Ιούλιο στην Ουγγαρία, θριαμβεύοντας στο GP του Αζερμπαϊτζάν (17ο αγώνα της φετινής σεζόν) αμυνόμενος με επιτυχία στις λυσσαλέες επιθέσεις του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari για σχεδόν 30 γύρους.

Ο Πιάστρι πέρασε τον Μονεγάσκο λίγο μετά το ένα και μοναδικό πιτ-στοπ των πρωτοπόρων, αλλά δεν ήταν σε θέση να ανοίξει τη διαφορά από τη Ferrari λόγω του DRS που είχε ο Λεκλέρ στην τεράστια ευθεία, αλλά και του γεγονότος ότι αυτή δεν ήταν και η πλέον ταιριαστή πίστα στις προδιαγραφές της McLaren MCL38.

Ο Λεκλέρ έκανε αμέτρητες επιθέσεις στον Αυστραλό στα φρένα στο τέλος της ευθείας, αλλά κάθε φορά ο Όσκαρ αμυνόταν υποδειγματικά, κρατώντας την πρωτοπορία ώσπου, τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, τα ελαστικά του Λεκλέρ άρχισαν να παραδίδουν το πνεύμα μετά από τόσους γύρους στη "βρώμικη" ροή του αέρα της McLaren.

Σε όλη τη διάρκεια της μάχης τους ο Σέρτζιο Πέρεζ ακολουθούσε από κοντά, ελπίζοντας να βρει την ευκαιρία του. Όμως, οκτώ γύρους πριν το τέλος τον πλησίασε ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός έφτασε στο κιβώτιο της Red Bull, και κατάφερε να περάσει τον Πέρεζ για την 3η θέση όταν ο Μεξικανός έχασε τη γραμμή του κάνοντας τη δική του επίθεση στον Λεκλέρ.

Αυτό έγινε στην πρώτη στροφή - στην αμέσως επόμενη ο Σάινθ προσπάθησε να περάσει και τον Λεκλέρ, ο Μονεγάσκος αμύνθηκε, κι έτσι ο Ισπανός έχασε τη γραμμή του, με αποτέλεσμα να επιτρέψει στον Πέρεζ να έρθει δίπλα του στην ευθεία που ακολουθούσε.

Τότε, ο Πέρεζ φάνηκε ανεξήγητα να συγκλίνει λίγο προς την πλευρά του Σάινθ, με αποτέλεσμα να ακουμπήσουν οι τροχοί των δύο μονοθεσίων, και να καταλήξουν και οι δύο στη μπαριέρα σε ένα ατύχημα που έμοιαζε παιδαριώδες για την εμπειρία και των δύο. Έτσι, στο βάθρο ανέβηκε ο Τζορτζ Ράσελ, ενώ επίσης από δύο θέσεις κέρδισαν οι Λάντο Νόρις, Μαξ Φερστάπεν και Φερνάντο Αλόνσο που έκλεισαν την πρώτη εξάδα.

Μετά από το σημερινό αγώνα, στην κορυφή της βαθμολογίας οδηγών ο Λάντο Νόρις μείωσε την υστέρησή του από τον πρωτοπόρο Μαξ Φερστάπεν στους 59 βαθμούς, ενώ η McLaren είναι η νέα πρωτοπόρος της βαθμολογίας των κατασκευαστών, για πρώτη φορά μετά από μία δεκαετία, περνώντας τη Red Bull Racing.

To GP του Αζερμπαϊτζάν με μια ματιά

  • Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Ο Νόρις στην 15η θέση διάλεξε τη σκληρή. Ο Χάμιλτον εκκίνησε από τα πιτς λόγω αλλαγής κινητήρα.
  • Στην εκκίνηση ο Λεκλέρ κράτησε την πρωτοπορία από τον Πιάστρι, ο Πέρεζ πέρασε τον Σάινθ για την 3η θέση και ο Φερστάπεν τον Ράσελ για την 5η.
  • Ο Πέρεζ επιχείρησε το undercut στους πρωτοπόρους μπαίνοντας στα πιτς στον 14ο γύρο.
  • Ο Πιάστρι ακολούθησε στον 16ο γύρο, αλλά επέστρεψε ξανά μπροστά από τον Πέρεζ διότι στο μεταξύ ο Νόρις κράτησε πίσω του τον Μεξικανό.
  • Ο Λεκλέρ μπήκε στον 17ο και επέστρεψε μπροστά από τον Πιάστρι.
  • Πέντε γύρους αργότερα ο Πιάστρι έκανε μια εξαιρετικά γενναία κίνηση στα φρένα της ευθείας και πέρασε τον Λεκλέρ.
  • Μέχρι τον τερματισμό στον 51ο γύρο, ο Πιάστρι αμυνόταν σθεναρά, καθαρά και αποτελεσματικά στις πολλαπλές απειλές του Λεκλέρ.
  • Τρεις γύρους πριν το τέλος συγκρούστηκαν και εγκατέλειψαν οι Σάινθ-Πέρεζ στη μάχη τους για την 3η θέση.

Μέχρι τα πιτ-στοπς, ο Λεκλέρ είχε οικοδομήσει μια αρκετά ασφαλή διαφορά 5’’ από τον Πιάστρι στην κορυφή, την ώρα που ο Αυστραλός αντιμετώπιζει προβλήματα με τη φθορά των πίσω ελαστικών του ακολουθώντας για πολλούς γύρους τη Ferrari.

Οι Πιάστρι, Λεκλέρ δεν απάντησαν αμέσως στο undercut που επιχείρησε ο Πέρεζ στον 14ο γύρο, και μπήκαν στον 16ο και 17ο γύρο αντίστοιχα.

Ο Νόρις, που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, βρέθηκε εμπρός από τον Πέρεζ σε εκείνο το σημείο, και πρόθυμα δέχθηκε την έκκληση της McLaren να κρατήσει χαμηλά το ρυθμό του Μεξικανού ώστε ο Πιάστρι να βγει μπροστά από τον Πέρεζ μετά το δικό του πιτ-στοπ.

Ακριβώς έτσι έγινε, και μετά τα πρώτα πιτ-στοπς οι Λεκλέρ και Πιάστρι επέστρεψαν στις δύο πρώτες θέσεις. Με τη φρέσκια σκληρή γόμα του ο Αυστραλός είχε ταχύτερο ρυθμό από τον Λεκλέρ, κι έτσι στο ξεκίνημα του 20ού γύρου έκανε την επίθεσή του στον Λεκλέρ και τον πέρασε στα φρένα της πρώτης στροφής.

Ο Μονεγάσκος θεώρησε, τότε, ότι με τέτοιο ρυθμό ο Πιάστρι θα κατέστρεφε τα ελαστικά του, καθώς έμεναν 31 γύροι για την καρό σημαία. Έτσι, έμεινε πίσω του, να ασκεί την πίεση στον 23χρονο, ελπίζοντας έτσι να φθείρει τη σκληρή του γόμα και να πέσει ο ρυθμός της McLaren.

Όμως αυτό δεν συνέβη, και παρά την πίεση ο Όσκαρ ήταν αλάνθαστος, ενίοτε ξύνοντας τις μπαριέρες του Μπακού, και πάντα αμυνόμενος αποτελεσματικά στις επιθέσεις του Λεκλέρ στο τέλος της τεράστιας ευθείας με το DRS.

Σε όλη αυτή τη διάρκεια ο Πέρεζ έμενε κοντά και προστάτευε τη δική του σκληρή γόμα, και ο Σάινθ άρχιζε να πλησιάζει στη μάχη. Ώσπου ήρθε η μάχη του Ισπανού με τον Μεξικανό, που τους οδήγησε στον τοίχο στον προτελευταίο γύρο.

Έτσι, ο αγώνας τερμάτισε σε συνθήκες Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας, και την εξουδετέρωση των Πέρεζ-Σάινθ εκμεταλλεύτηκαν όσοι ακολούθησαν στη δεκάδα. Πίσω από τον Ράσελ που κατέκτησε ένα ανέλπιστο βάθρο, ο Νόρις πήρε τους βαθμούς της 4ης θέσης, έχοντας περάσει τον Φερστάπεν λίγο νωρίτερα.

Καθώς ο Νόρις έκανε πιο αργά από όλους το μοναδικό του πιτ-στοπ (έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα), με την ανωτερότητα της φρέσκιας μέσης γόμας κάλυψε διαφορά 15’’ σε 10 γύρους από τον Ολλανδό, και τον πέρασε με άνεση.

Όμως, ο πρωταθλητής αντιμετώπιζε σε όλο τον αγώνα σοβαρά προβλήματα με την ισορροπία του πίσω άξονα της Red Bull RB20, που παρουσίαζε έντονες αναπηδήσεις που με τη σειρά τους έκαναν το μονοθέσιο υποστροφικό, ενώ είχε και προβλήματα με τα φρένα.

Την εξάδα έκλεισε ο Φερνάντο Αλόνσο μετά από έναν μοναχικό αγώνα, εμπρός από τον Άλεξ Άλμπον της Williams που επίσης εκκίνησε με τη σκληρή γόμα. Πιο πίσω, ο Φράνκο Κολαπίντο έγινε ο πρώτος Αργεντινός μετά από 4 δεκαετίες που κερδίζει βαθμούς στη F1, και ο Όλιβερ Μπέρμαν ο πρώτος οδηγός της ιστορίας που έχει βαθμολογηθεί στα δύο πρώτα του GP με δύο διαφορετικές ομάδες.

Όσο για τον Λιούις Χάμιλτον, αναγκάστηκε να κάνει αγώνα στις πιο πίσω θέσεις έχοντας εκκινήσει από τα πιτς, λόγω αλλαγής της μονάδας ισχύος του μετά τις χθεσινές δοκιμές κατάταξης. Μετά τις δύο εγκαταλείψεις, έτσι, ανέβηκε στην 9η θέση.

Μετά τον αγώνα του Μπακού, το 18ο φετινό GP της Formula 1 (από τα 24) έρχεται το αμέσως επόμενο τριήμερο, στις 20-22 Σεπτεμβρίου στη Σιγκαπούρη.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ