FORMULA 1

To GP Καναδά από πλευράς ελαστικών

Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Canada.
Friday 09 June 2017.
World Copyright: Andy Hone/LAT Images
ref: Digital Image _ONY3565
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Canada. Friday 09 June 2017. World Copyright: Andy Hone/LAT Images ref: Digital Image _ONY3565 LAT IMAGES EMAIL: [email protected]

O μαγικός κόσμος της Formula 1 κάνει αυτή την εβδομάδα το υπέρ-Ατλαντικό ταξίδι, με τον έβδομο γύρο της σεζόν να διεξάγεται στον Καναδά και συγκεκριμένα στο σιρκουί Gilles Villeneuve του Μοντρεάλ. (φωτογραφίες)

Μία αγωνιστική διαδρομή με ιδιαιτερότητες που συνήθως προσφέρει έναν από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Όπως στο Μονακό, έχουν επιλεχθεί οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας P Zero Formula 1 της Pirelli: Μαλακή (soft), πολύ μαλακή (supersoft) και πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft). Όμως αυτή η ημιμόνιμη διαδρομή είναι πολύ ταχύτερη εκείνης του πριγκιπάτου, με τις τελικές ταχύτητες να ξεπερνούν τα 300 χιλιόμετρα/ώρα.

Επίσης θέτει μεγαλύτερη πρόκληση από το Μονακό τόσο στα μονοθέσια όσο και στα ελαστικά. Με γλιστερή επιφάνεια οδοστρώματος, ευμετάβλητο καιρό και σχετικά υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας χάρη κυρίως στο διάσημο «τοίχο των πρωταθλητών» έχουμε δει στο παρελθόν ευρεία ποικιλία αγωνιστικών στρατηγικών. Όμως φέτος έχουμε μια εντελώς νέα γκάμα ελαστικών με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά.

To GP Καναδά από πλευράς ελαστικών

Ο Καναδάς απαιτεί καλή πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα: Οι διαμήκεις δυνάμεις είναι πιο σημαντικές από τις πλευρικές. Αυτό επηρεάζει τα ελαστικά και ειδικά τα φρένα. Το να φέρεις σε θερμοκρασία λειτουργίας τα εμπρός ελαστικά είναι ένα από τα κλειδιά για ένα γρήγορο χρόνο. Στο παρελθόν έχουμε δει τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης: Αυτό είναι λιγότερο πιθανό να συμβεί με τη νέα οικογένεια ελαστικών του 2017.

Για τις απαιτήσεις του Grand Prix Καναδά από τα ελαστικά, μίλησε ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola: "Το Μοντρεάλ έχει πολλά μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά η λεία επιφάνειά του έχει μερικές ομοιότητες μ’ αυτή στο Σότσι. Πέρυσι ο νικητής πραγματοποίησε μια αλλαγή ελαστικών ενώ ο δεύτερος οδηγός στην τελική κατάταξη έκανε δυο αλλαγές χρησιμοποιώντας και τις τρεις διαθέσιμες γόμες.

To GP Καναδά από πλευράς ελαστικών

Αυτό δεικνύει την ευρεία γκάμα επιλογών στρατηγικής που είναι πιθανό να δούμε. Το να βρεις το σωστό σετάρισμα στο Μόντρεαλ με ιδανική ισορροπία στο αεροδυναμικό και μηχανικό ζύγισμα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτοί είναι από τους πιο κομβικούς παράγοντες για να αποδίδουν σωστά τα ελαστικά. Επίσης είναι σημαντική η χάραξη στρατηγικής να γίνει με ανοιχτόμυαλη προσέγγιση δεδομένου του άστατου καιρού και της υψηλής πιθανότητας εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας".

Photo credits: Pirelli Press Area

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ