To GP Μονακό κρίθηκε στα ελαστικά
Ο Sebastian Vettel πήρε τη νίκη στους δρόμους του Πριγκιπάτου με ορθή στρατηγική που του έδωσε πλεονέκτημα. Διαβάστε πώς επετεύχθη η επικράτηση του Γερμανού. (PHOTOS).
Ο Sebastian Vettel πήρε μία πολύ σημαντική νίκη στο Grand Prix του Μονακό, που αποτέλεσε και τον έκτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ήταν η πρώτη για τη Ferrari μετά από 16 χρόνια και η τρίτη για εκείνον φέτος, επιτρέποντάς του να αποκτήσει βαθμολογικό προβάδισμα 25 πόντων έναντι του Lewis Hamilton.
Όμως αυτή δεν ήρθε με προσπέρασμα εντός πίστας, ήρθε με ορθή στρατηγική που του έδωσε πλεονέκτημα. Όπως αναμενόταν έκανε ένα pit stop, εκκινώντας με την πάρα πολύ μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli (μωβ διακριτικά), βάζοντας για το δεύτερο μέρος του αγώνα την πολύ μαλακή (κόκκινα διακριτικά). Όμως το έκανε πέντε γύρους μετά τον teammate του Kimi Raikkonen και το "overcut" του έδωσε πλεονέκτημα καθώς κάνοντας μερικούς γύρους… καμικάζι με τα ultra soft, πήρε το πάνω χέρι.
Την ίδια στρατηγική επέλεξε και ο Daniel Ricciardo της Red Bull Racing και χάρη στην καθυστερημένη αλλαγή ελαστικών, κατάφερε να κερδίσει δύο θέσεις έναντι των Valtteri Bottas (Mercedes) και Max Verstappen (Red Bull) και να βρεθεί στο βάθρο.
Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν τακτική μια αλλαγής ελαστικών. Μερικοί όμως είχαν εναλλακτική προσέγγιση. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας 15 γύρους πριν το τέλος, ο Verstappen έκανε δεύτερη αλλαγή και έβαλε ένα ακόμη σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας σε μια προσπάθεια να περάσει τη W08 του Bottas. Δεν τα κατάφερε όμως.
Ο άλλος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton εκκίνησε από την 13η θέση και συμπλήρωσε μεγάλη απόσταση στο πρώτο μέρος με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Τελικά τερμάτισε έβδομος. Κατεγράφησαν δυο κλαταρίσματα προς το τέλος του αγώνα λόγω προβλήματος στην πίστα στην έξοδο της στροφής 1.
Αφήνοντας στην άκρη το κομμάτι κατά το οποίο, οδήγησε την κούρσα, το αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν ένα από τα ταχύτερα GP στην ιστορία του Moνακό. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα που σημειώθηκε από τον οδηγό της Force India, Sergio Perez ήταν πάνω από 3 δευτερόλεπτα καλύτερος από την αντίστοιχη επίδοση του 2016. Η περσινή επίδοση είχε ήδη καταρριφθεί από τον δεύτερο κιόλας γύρο του φετινού αγώνα.
Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά με τον αγώνα του Μονακό: "Μολονότι ήταν ξεκάθαρο ότι η στρατηγική της μιας αλλαγής θα ήταν η βέλτιστη, είδαμε μια ευρεία ποικιλία εναλλακτικών επιλογών όσον αφορά στο χρόνο πραγμάτωσης της αλλαγής. Όπως ήταν αναμενόμενο η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν χαμηλές. Αυτό επέτρεψε την πραγματοποίηση μεγάλων αποστάσεων ακόμη και με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, παρότι η θερμοκρασία οδοστρώματος στο Μονακό ήταν σχετικά υψηλή. Συγχαρητήρια στη Ferrari που πέτυχε ιστορικό 1-2 σε μια πολύ ιδιαίτερη διαδρομή".
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: