MOTORSPORTS

To ησυχαστήριο του Σένα

To ησυχαστήριο του Σένα

Το Sport24.gr επισκέφθηκε το (άγνωστο) καταφύγιο του Άιρτον Σένα και άγγιξε το πρώτο πραγματικό μονοθέσιο του θρυλικού Βραζιλιάνου οδηγού (pics+videos).

Ένα ταξίδι στην αγγλική επαρχία για την παρακολούθηση και την κάλυψη των πρώτων δοκιμών των "πράσινων" μονοθεσίων της EcoFormula, έφερε εμάς και ορισμένους τυχερούς Έλληνες να γνωρίσουμε την "άγνωστη" ζωή του Άιρτον Σένα.

Το dvd του ήδη πολυβραβευμένου ντοκιμαντέρ με θέμα την καριέρα του στη Φόρμουλα 1 θα βρεθεί τυλιγμένο κάτω από πολλά χριστουγεννιάτικα δέντρα αυτές τις γιορτές, όπως είχε βρεθεί και τα προηγούμενα χρόνια το εκπληκτικό έργο των δύο τόμων για την καριέρα και τη ζωή του Άιρτον Σένα από τον δημοσιογράφο Βασίλη Τσακίρογλου.

Δεκάδες άνθρωποι που βρέθηκαν κοντά στη μαγική... αύρα του Άιρτον Σένα Ντα Σίλβα κατά τη διάρκεια της 25χρονης αγωνιστικής καριέρας του, έχουν να διηγηθούν ιστορίες.

Έτσι και ο επιτυχημένος κατασκευαστής μονοθεσίων, Ραλφ Φίρμαν ο πρεσβύτερος "ζέστανε" την ελληνική αποστολή στο Νόρφολκ της Αγγλίας, μιλώντας για τον τρις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1.

To ησυχαστήριο του Σένα

Ο Σένα οδηγεί το μονοθέσιο της Van Diemen

Ο Φίρμαν και ο συνέταιρος του Ρος Άμπροουζ έδωσαν στα τέλη του 1980 στον άγνωστο Άιρτον Ντα Σίλβα την ευκαιρία να οδηγήσει μια Formula για πρώτη φορά. Ο 20χρονος Παουλίστα ερχόταν από την πατρίδα του με δύο παγκόσμιους τίτλους στα καρτ.

"Κάθε νεαρός οδηγός από όλο τον κόσμο έρχεται εδώ (σ.σ. στη Μεγάλη Βρετανία) για να οδηγήσει στη Formula Ford. Πρώτος σταθμός είναι η δική μου ομάδα, η καλύτερη στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Ο Άιρτον ήρθε εδώ και οδήγησε για μένα για δύο χρόνια. Το μονοθέσιο του (το σασί) είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που έχω κρατήσει και θα το ξαναφτιάξουμε από την αρχή. Ο Άιρτον είχε απίστευτο ταλέντο", σχολίασε ο Άγγλος κατασκευαστής.

Ο Ραλφ Φίρμαν μιλάει για τον Σένα

Ο "Αλαίν Προστ" από την Αργεντινή

Στην Van Diemen Formula Ford υπήρχαν το 1981 τρεις οδηγοί: Ο Αργεντινός Ενρίκε Μανσίγια, ο Μεξικάνος Αλφόνσο "Άλφι" Τολεντάνο και ο Σένα (Ντα Σίλβα όπως λεγόταν τότε).

Ο μηχανικός Μάλκολμ Πάντι Πάλεν ήταν ο πρώτος που κατάλαβε το θησαυρό που είχε στα χέρια του. Στο Μπραντς Χατς τον Μάρτιο του 1981 όταν ο Άιρτον πήρε την πρώτη νίκη του, συνειδητοποίησε ότι ο άπειρος Βραζιλιάνος ήταν ο καλύτερος οδηγός που είχε.

To ησυχαστήριο του Σένα

Ο Ραλφ Φίρμαν συγχαίρει τον νεαρό Άιρτον

Ο Τολεντάνο υπήρξε "καρδιακός" φίλος του Σένα σε όλο το υπόλοιπο της ζωής του. Ο πρώτος και μάλλον ο μοναδικός οδηγός που τον βοήθησε και ίσως με τον "Άλφι" στο μυαλό, ο Σένα βρισκόταν πάντα κοντά στους νέους οδηγούς όπως στους συμπατριώτες του, Κρίστιαν Φιτιπαλντι και Ρούμπενς Μπαρικέλο.

Ο Μανσίγια ήταν... σκληρό καρύδι. Σε μια προ-Προστ κατάσταση έβγαλε εκτός αγώνα τον Σένα στο Μάλορι Παρκ με τον Βραζιλιάνο να τον αρπάζει από το λαιμό μετά την απονομή του επάθλου του νικητή στον Αργεντινό. Ο Μανσίγια και όχι ο Προστ υπήρξε ο μεγαλύτερος αντίπαλος του.

To ησυχαστήριο του Σένα

Σένα vs Μανσίγια

Μετά το τέλος της καριέρας του ο Μανσίγια έγινε κυνηγός διαμαντιών στη Λιβερία, συνελήφθη κατά τη διάρκεια του εμφυλίου και κρατήθηκε όμηρος για πέντε μήνες!

Με τα μονοθέσια του Φίρμαν ο Άιρτον κατέκτησε τέσσερις τίτλους άρα η συνεργασία τους ήταν πιο επιτυχημένη από εκείνη του Άιρτον με τον Ρον Ντένις:

Πρωταθλητής στη βρετανική Formula Ford 1600, στην Towsend-Thoresen Formula Ford 1600 το 1981 και θριαμβευτής στο βρετανικό και ευρωπαικό πρωτάθλημα Formula Ford 2000 το 1982.

Η "κρυψώνα" του Σένα

Το χειμώνα του 1981 ο Άιρτον επέστρεψε στη Βραζιλία μετά από επιθυμία του πατέρα του για να ασχοληθεί με τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Μάλλον δεν ήταν αυτό που ήθελε γιατί επέστρεψε στο Νόρφολκ διαζευγμένος από τη Λίλιαν και με καινούργιο επίθετο: Το Ντα Σίλβα είχε δώσει τη θέση του στο Σένα, το επίθετο της μητέρας του.

" Όταν έφυγε από εμάς για τη βρετανική Formula 3, κρατήσαμε επαφή. Συνέχιζε να μένει εδώ στο Νόρφολκ, να κοιμάται στο σπίτι μου. Εδώ ήταν το ησυχαστήριο του. Εδώ ερχόταν να κρυφτεί το 1988 τη χρονιά του πρώτου τίτλου του στη Φόρμουλα 1", πρόσθεσε ο Φίρμαν.

Στη συνέχεια θέλησε να μας δείξει ίσως τη μεγαλύτερη περιουσία του. Το σασί από το πρώτο μονοθέσιο που οδήγησε ο Άιρτον.

To ησυχαστήριο του Σένα

Το σασί του Σένα

Ένα άψυχο αντικείμενο είχε ζωή. Έτσι μια ομάδα Ελλήνων άγγιξε την αύρα του ενδοξότερου Βραζιλιάνου οδηγού.

To ησυχαστήριο του Σένα

Μια λεπτομέρεια από το σασί του Σένα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ