FORMULA 1

Το λάθος της Red Bull στο Λας Βέγκας που μπορεί να μεταθέσει τη στέψη του Φερστάπεν για το Κατάρ

AP Photo/Rick Scuteri
Red Bull driver Max Verstappen, of the Netherland, waits in the garage area during a practice session for the Formula One U.S. Grand Prix auto race, Thursday, Nov. 21, 2024, in Las Vegas. AP PHOTO/RICK SCUTERI

Καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έχει το περιθώριο να χάσει μέχρι και δύο βαθμούς από τον Λάντο Νόρις στο GP του Λας Βέγκας για να στεφθεί πρωταθλητής από αυτή την Κυριακή (24/11), μια απρόσμενη αστοχία της Red Bull άφησε την RB20 του Ολλανδού με ένα σοβαρό μειονέκτημα ενόψει του διημέρου.

Η ομάδα του Μίλτον Κινς παραδέχθηκε ένα σφάλμα στην προετοιμασία της για το GP του Λας Βέγκας που δεν θα περίμενε κανείς από μια πρωταθλήτρια της F1, που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια ως άρτια κουρδισμένη μηχανή.

Συγκεκριμένα, επέλεξε για τον αγώνα της Νεβάδα των ΗΠΑ τη λάθος πίσω πτέρυγα, η οποία έχει πολύ μεγαλύτερη αντίσταση στον αέρα σε σχέση με τις πίσω πτέρυγες των άλλων κορυφαίων ομάδων του σπορ.

Τα δεδομένα του GPS από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (22/11) στο Λας Βέγκας έδειξαν ότι η Red Bull RB20 ήταν στις ευθείες κατά 7 km/h πιο αργή από τις McLaren και Mercedes - που έχουν επιλέξει πίσω πτέρυγες χαμηλότερης άντωσης, αλλά και μαζί αντίστασης στον αέρα.

AP Photo/Matt York
Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στις ελεύθερες δοκιμές του GP Λας Βέγκας 2024 AP PHOTO/MATT YORK

Αυτό, μαζί με την επιλογή της σκληρότερης (μέσης) γόμας και κάποιες άλλες ρυθμίσεις του κινητήρα, άφησε τους Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ στην 17η και 19η θέση αντίστοιχα στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών.

Η πρωταθλήτρια προσπάθησε να λύσει επιτόπου το μειονέκτημα αυτό με ορισμένες αεροδυναμικές παρεμβάσεις, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Και δεν υπάρχει αρκετός χρόνος, πλέον, για να σταλούν διαφορετικές πτέρυγες από το Μίλτον Κινς στο Λας Βέγκας.

Δεν έχουμε άλλη πίσω πτέρυγα, μικρότερη πτέρυγα, όπως βλέπουμε από τους ανταγωνιστές μας. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε, σίγουρα” είπε ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο.

Κρίνοντας την απόδοση της RB20 στις δοκιμές, ο Αυστριακός συνέχισε: “Στην προσομοίωση κατατακτήριων δεν βγήκαμε με τη μαλακή γόμα, και στις συστοιχίες γύρων ήμασταν εν μέρει καλοί.

Κάποιοι γύροι ήταν ανταγωνιστικοί, αλλά τα πίσω ελαστικά εξαϋλώνονταν. Είχαμε κάποιες αναλαμπές ταχύτητας. Απλά πρέπει να βρούμε τη σταθερότητα στην απόδοση. Έχουμε ανάγκη από περισσότερη ισορροπία.

Στον έναν γύρο μπορούμε να βελτιωθούμε. Αλλά στις συστοιχίες γύρων [του αγώνα] η φθορά των ελαστικών είναι ένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Βέβαια, η αυριανή είναι μια άλλη μέρα. Ίσως το έχετε δει πολλές φορές, να είναι κανείς γρήγορος την Παρασκευή αλλά όχι απαραίτητα και στον αγώνα. Θα κάνουμε ένα βήμα”, κατέληξε ο Χέλμουτ Μάρκο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RED BULL RB20 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ GP ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ