Το "μαγικό κουμπί" που κατέστρεψε τον Χάμιλτον στο Μπακού
Ο Λιούις Χάμιλτον εξήγησε ότι ήταν ένα κουμπί που πάτησε κατά λάθος εκείνο που προκάλεσε την έξοδό του στα φρένα της πρώτης στροφής, και του κόστισε ένα προβάδισμα 14 βαθμών από τον Φερστάπεν στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Μια μικρή, ανεπαίσθητη κίνηση των δακτύλων του Λιούις Χάμιλτον προκάλεσε την έξοδό του στην πρώτη στροφή του σιρκουί του Μπακού - κοστίζοντάς του στο GP του Αζερμπαϊτζάν 18 τουλάχιστον βαθμούς και την πρωτοπορία στη βαθμολογία των οδηγών, μετά το ατύχημα και την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν.
Ο Άγγλος, προσπαθώντας να αμυνθεί από τον Πέρεθ που έκλινε προς στο μέρος του στη δεύτερη εκκίνηση (του 50ου γύρου), γύρισε από λάθος έναν διακόπτη στο τιμόνι της Mercedes W12. Ο διακόπτης αυτός, που αποκαλούν "Brake Magic" στην ομάδα, χρησιμοποιείται από τους οδηγούς για τη σωστή θέρμανση των ελαστικών και των φρένων στους γύρους σχηματισμού ή πίσω από το όχημα ασφαλείας.
Το σύστημα αυτό κατανέμει σχεδόν όλη την ισχύ πέδησης στους εμπρός τροχούς, και η επιπλέον δύναμη θερμαίνει περισσότερο τα δισκόφρενα - τα οποία με τη σειρά τους θερμαίνουν τα εμπρός ελαστικά εκ των έσω. Μετά το γύρο σχηματισμού, οι οδηγοί απενεργοποιούν το "brake magic" και έτσι η κατανομή της πέδησης επιστρέφει στη φυσιολογική της ρύθμιση για τους τέσσερις τροχούς.
Στη ραδιοεπικοινωνία, μετά την έξοδο του Χάμιλτον στην πρώτη στροφή, ο πρωταθλητής ακούστηκε να λέει στον μηχανικό του, Πίτερ Μπόνινγκτον, "είχα το magic ανοιχτό; Θα ορκιζόμουν ότι το είχα σβήσει".
Μετά το τέλος του αζέρικου αγώνα, ο Χάμιλτον εξήγησε: "Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, αλλά γύρισα κάποιον διακόπτη που κάνει μόνο τα μπροστινά φρένα να δουλεύουν. Υπάρχει ένα κουμπί που έχουμε και βοηθά να κρατάμε τα μπροστινά φρένα σε καλή θερμοκρασία. Κι όταν ο Πέρεθ κατευθύνθηκε προς τα μένα, αντέδρασα και από λάθος γύρισα το διακόπτη. Απλώς μπλόκαρα τα φρένα και πήγα ευθεία. Δεν είχα καν ιδέα ότι τον είχα ακουμπήσει".
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Mercedes AMG F1, Τότο Βολφ, είπε: "Δεν μπορούμε να το αποκαλέσουμε λάθος. Ακούμπησε ένα κουμπί και η κατανομή των φρένων άλλαξε - πέρασε όλη μπροστά, και προφανώς το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να σταματήσει. Ήταν ένα πρόβλημα δακτύλων", τόνισε ο Αυστριακός.
Έτσι, ο Χάμιλτον έχασε μια ευκαιρία που θα τον επανέφερε στην κορυφη της βαθμολογίας, με διαφορά τουλάχιστον 14 βαθμών από τον Φερστάπεν. "Προφανώς, είναι μια εμπειρία ταπεινοφροσύνης, για να είμαι ειλικρινής. Δουλέψαμε τόσο σκληρά αυτό το τριήμερο για να ανελιχθούμε στην πρώτη δεκάδα, και έδειχναν καλά τα πράγματα. Έβγαλα ό,τι είχα και πάλεψα όσο σκληρά μπορούσα σήμερα.
Ήταν φυσικά πολύ ατυχές για τον Μαξ. Το μόνο που μπορώ να πω σήμερα είναι πως είχαμε μια καλή εξέλιξη μιας κακής τύχης. Αλλά ό,τι έγινε, έγινε. Θα προσπαθήσουμε να συγκροτηθούμε για να επιστρέψουμε δυνατότεροι", κατέληξε ο πρωταθλητής.