ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Το Ντακάρ 2025 ξεκίνησε με τον "Πρόλογο", οριακή πρώτη νίκη της Toyota από τη Ford

TOYOTA GAZOO RACING
Hank Lategan, Dakar 2025 TOYOTA GAZOO RACING

Με διαφορά μόλις 1,3” μεταξύ του Χανκ Λάτεγκαν της Toyota και του Ματίας Έκστρομ της Ford, στην εναρκτήρια προπαρασκευαστική διαδρομή των 29 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το Ράλι Ντακάρ 2025 στη Σαουδική Αραβία.

H 47η επανάληψη του Ράλι Ντακάρ, του μεγαλύτερου και διασημότερου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι Cross-Country, ξεκίνησε σήμερα στη Μπίσα της Σαουδικής Αραβίας με μια συνοπτική δοκιμασία μόλις 29 χιλιομέτρων που συνδύαζε αμμώδες τερέν με ήπια και σκληρά χώματα.

Η διαδρομή αυτή, γνωστή ως “Πρόλογος” του αγώνα, δεν μετρά στη γενική κατάταξη των αυτοκινήτων αλλά αντιθέτως καθορίζει τη σειρά εκκίνησης της πρώτης Ειδικής του αγώνα, αύριο Σάββατο (4/01). Συγκεκριμένα, οι πρώτοι 10 απέκτησαν τη δυνατότητα να διαλέξουν τη θέση εκκίνησής τους στην ΕΔ που θα διεξαχθεί επίσης γύρω από τη Μπίσα, με μήκος 413 χιλιομέτρων.

Ο “Πρόλογος” επεφύλασσε το ντεμπούτο των εργοστασιακών ομάδων της Dacia και της Ford στο Ντακάρ. Όμως ο Χανκ Λάτεγκαν του Νοτιοαφρικανικού παραρτήματος της Toyota Gazoo Racing τους έκλεψε λίγη από τη δόξα, κερδίζοντας με το Hilux T1+ τη δοκιμασία αυτή με διαφορά μόλις 1,13’’ από τον Ματίας Έκστρομ της Ford.

Η Dacia, με τον Νάσερ Αλ Ατίγια στα πηδάλια του πρωτοτύπου Sandrider, ξεκίνησε με την 3η θέση - στα 20 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Ρόκας Μπατσιούσκα ακολούθησε τον οδηγό από το Κατάρ με διαφορά μόλις 1 δευτερολέπτου, ενώ ο έτερος οδηγός της Dacia, Σεμπαστιάν Λεμπ, έμεινε 12’’ πιο πίσω, στην 6η θέση, πίσω από τον Μπράιαν Μπαραγκουανάθ της Century.

Από τα άλλα μεγάλα ονόματα, ο Γκερλέν Σιτσερί της X-Raid Mini έχασε 42’’ και έμεινε στο τέλος της δεκάδας, ελάχιστα μπροστά από τον πρώην αστέρα των μοτοσικλετών και της ΚΤΜ Τόμπι Πράις - που φέτος κάνει το ντεμπούτο του με τέσσερις τροχούς οδηγώντας ένα Hilux T1+ της Toyota Overdrive, με συνοδηγό έναν άλλον πρώην θρύλο των μοτοσικλετών, τον Σαμ Σάντερλάντ.

Το ξεκίνημα του περσινού νικητή του Ντακάρ, Κάρλος Σάινθ (του πρεσβύτερου) δεν ήταν πολύ ταχύ φέτος: στο ντεμπούτο του με τη Ford ο Ισπανός έμεινε στην 25η θέση, έχοντας χάσει 1’:14’’ από τους πρωτοπόρους.

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα του “Προλόγου” του Ράλι Ντακάρ 2025 για τα αυτοκίνητα.

Στις μοτοσικλέτες, αντίθετα με τα αυτοκίνητα, οι χρόνοι των αναβατών στον “Πρόλογο” προσμετρούν κανονικά στη γενική κατάταξη. Έτσι, κερδίζοντας αυτή τη διαδρομή ο Ντάνιελ Σάντερς της εργοστασιακής ΚΤΜ πήρε προβάδισμα 12 δευτερολέπτων από τον Ρος Μπραντς της Hero και τον Έντγκαρ Κανέτ (Ισπανό της ΚΤΜ που κάνει το ντεμπούτο του στο Ντακάρ πριν κλείσει τα 19 χρόνια του) που μοιράζονται τη δεύτερη θέση.

Την πρώτη εξάδα κλείνουν τρεις αναβάτες της Honda, ο περσινός νικητής Ρίκι Μπράμπεκ με τους Τόσα Σαρέινα και Πάμπλο Κιντανίγια, κάτω από μισό λεπτό μακριά από τον Σάντερς.

Στον αγώνα των δύο τροχών το ξεκίνημα επεφύλασσε και έναν τραυματισμό, του Ινδού Χαρίθ Νόα που μετά από πτώση από τη Sherco μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Εκεί διαπιστώθηκε ότι ο περσινός νικητής της κατηγορίας Rally2 είχε σπάσει τον καρπό του, και έτσι υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση.

Δείτε εδώ αναλυτικά τη γενική κατάταξη των μοτοσικλετών μετά τον “Πρόλογο” του Ράλι Ντακάρ 2025.

TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ