FORMULA 1

Το πρόγραμμα, η στρατηγική και τα μυστικά του GP Ουγγαρίας

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Κάρλος Σάινθ, Ferrari SF-24, GP Ουγγαρίας 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Σε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό από το πολύ γρήγορο σιρκουί του κρύου και βροχερού Σίλβερστοουν, η F1 έχει αυτό το τριήμερο (19-21 Ιουλίου) να αντιμετωπίσει την πολύ αργή, τεχνική πίστα της Βουδαπέστης σε συνθήκες καύσωνα. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του 13ου φετινού GP.

Το δεύτερο μισό της φετινής σεζόν της Formula 1 ξεκινά με τον 13ο αγώνα της, στην πίστα του Χάνγκαρόρινγκ - η οποία το 1986 φιλοξένησε το πρώτο GP της ιστορίας του σπορ που διεξήχθη πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα, σε μια εποχή που ήδη αυτό άρχιζε να τρέμει.

Πρόκειται για έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες της σεζόν, διότι η πίστα της Βουδαπέστης είναι η δεύτερη πιο μικρή σε μήκος και πιο αργή μετά το σιρκουί του Μονακό, ενώ οι συνθήκες καύσωνα καθιστούν καθοριστική τη θερμική διαχείριση των ελαστικών, τόσο στις δοκιμές κατάταξης όσο και (κυρίως) στον αγώνα της Κυριακής.

Η μάχη στους 70 γύρους του GP Ουγγαρίας, λοιπόν, θα κριθεί αρχικά από τη θέση που θα καταλάβει κάθε οδηγός στις δοκιμές κατάταξης, κι έπειτα από τη στρατηγική και τη διαχείριση κάθε σετ ελαστικών, μιας και το αργό και τεχνικό Χανγκαρόρινγκ προσφέρει ελάχιστες ευκαιρίες προσπεράσεων.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Σαρλ Λεκλέρ, Ferrari SF-23, GP Ουγγαρίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Για τις ομάδες, οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες κάνουν αναγκαία την προσαρμογή της αεροδυναμικής των μονοθεσίων στην ανάγκη προστασίας της γόμας, και προκαλούν επίσης έναν κάποιον πονοκέφαλο για την ψύξη της μονάδας ισχύος - αν όχι ανησυχία για την αξιοπιστία της. Η αεροδυναμική ρύθμιση είναι πολύ υψηλής άντωσης, σχεδόν όσο στο Μονακό.

Με τα δεδομένα αυτά, η McLaren φαντάζει ως φαβορί λόγω της εξαίρετης απόδοσής της σε όλων των ειδών τις στροφές και στη διαχείριση των ελαστικών. Την τελευταία αυτή αρετή έχει και η Red Bull, που θα παρουσιάσει στη Βουδαπέστη μια σημαντική αεροδυναμική αναβάθμιση με την οποία ευελπιστεί να κάνει την RB20 ταχύτερη στις αργές και μέσες στροφές, που συνθέτουν αυτό το σιρκοί.

Για τη Mercedes οι συνθήκες καύσωνα ήταν μέχρι πρότινος οι πλέον αφιλόξενες για τη W15, οπότε απομένει να φανεί αν η πρόοδος του “ασημένιου βέλους” στους τελευταίους αγώνες μπορεί να έχει ευεργετικές συνέπειες για την ομάδα και στις τόσο υψηλές θερμοκρασίες.

Η Ferrari επίσης ευελπιστεί να αναστρέψει την πτωτική της απόδοση στους τελευταίους αγώνες, χρησιμοποιώντας το νέο αεροδυναμικό πακέτο που εισήγαγε στη Βαρκελώνη (και απέρριψε στο Σίλβερστοουν, λόγω του φαινομένου αναπηδήσεων στις γρήγορες στροφές της αγγλικής πίστας) και επίσης ένα ολοκαίνουριο δάπεδο. Επίσης, η SF-24 κέρδισε στο αντίστοιχα αργό σιρκουί του Μονακό, όπου διαχειρίστηκε εξαιρετικά τα ελαστικά.

Τέλος, δεν αποκλείεται κοντά στη μάχη των τεσσάρων αυτών ομάδων να πλησιάσει και η Aston Martin F1: μετά τη νέα εμπρός πτέρυγα που εισήγαγε στην AMR24 στο Σίλβερστοουν, τώρα έχει ετοιμάσει ένα μεγάλο πακέτο αεροδυναμικής αναβάθμισης για τα διαδοχικά GP της Ουγγαρίας και του Βελγίου, το επόμενο Σαββατοκύριακο, πριν τη διακοπή της F1 για το καλοκαίρι.

Στρατηγική
Η χάραξη και η άσφαλτος του Χανγκαρόρινγκ δεν ασκούν ιδιαίτερη καταπόνηση στα ελαστικά. Έτσι η Pirelli επέλεξε για τον αγώνα αυτό τις τρεις πιο μαλακές γόμες της: τη C5 ως μαλακή, τη C4 ως μέση και τη C3 ως τη σκληρή για αυτό το τριήμερο. Άλλωστε, η πρόσφυση των ελαστικών είναι ίσως η κρισιμότερη παράμετρος σε αυτό το αργό σιρκουί, σε σχέση με την πρόσφυση που προσφέρει η αεροδυναμική.

PIRELLI F1 MEDIA
Τα ελαστικά της Pirelli για το GP Ουγγαρίας 2024 PIRELLI F1 MEDIA


Όμως, η πολύ υψηλή θερμοκρασία προκαλεί πολύ υψηλό βαθμό θερμικής φθοράς των ελαστικών, και οι ομάδες θα έχουν τη διαρκή ανησυχία της υπερθέρμανσης της γόμας. Με τη μαλακότερη από τις γόμες οι οδηγοί πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα τους έχει μείνει αρκετή πρόσφυση για τις δύο τελευταίες ‘φουρκέτες’ του γρήγορου γύρου τους. Οι πολύ μικρές ευθείες δεν δίνουν, επίσης, στα ελαστικά αρκετό χρόνο να ψυχθούν λίγο.

Η ουγγρική πίστα δεν χρησιμοποιείται και τόσο συχνά, και για το λόγο αυτό θα αυξάνεται η πρόσφυση με κάθε πέρασμα των μονοθεσίων που θα στρώνουν με γόμα την ιδανική γραμμή. Συνεπώς, οι ταχύτεροι γύροι αναμένονται στην εκπνοή κάθε περιόδου των δοκιμών κατάταξης.

Πέρσι όλοι οι οδηγοί επέλεξαν στρατηγική δύο πιτ-στοπς. Οι περισσότεροι εκκίνησαν με τη μέση είτε τη σκληρή γόμα, ενώ τέσσερις ρίσκαραν με τη μαλακή. Κατά συνέπεια, φέτος αναμένεται να προτιμηθεί η μέση και η σκληρή γόμα για τον αγώνα

Mercedes-Benz AG
Η πίστα του Χανγκαρόρινγκ στα προάστια της Βουδαπέστης MERCEDES-BENZ AG


Πρόγραμμα GP Ουγγαρίας 2024

Παρασκευή 19 Ιουλίου

  • 14:30-15:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 18:00-19:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο 20 Ιουλίου

  • 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
  • 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)

Κυριακή 21 Ιουλίου

  • 16:00: Αγώνας (GP)

GP Ουγγαρίας 2024 / 19-21 Ιουλίου 2024

  • Πρώτο GP: 1986
  • Μήκος πίστας: 4,381 km
  • Γύροι: 70
  • Συνολική διαδρομή: 306,630 km
  • Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:16.627 (2020)
  • Νικητής 2023: Μαξ Φερστάπεν
  • Περισσότερες νίκες: 8 (Λιούις Χάμιλτον)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 30-34° Κελσίου
  • Πιθανότητα βροχής: 2% (Κυριακή), 12% (Σάββατο), 5% (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 38%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 20,84’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)

Δείτε όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Σαρλ Λεκλέρ, Ferrari SF-23, GP Ουγγαρίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


5 Hot Info για την πίστα του Χανγκαρόρινγκ

  • Η πίστα του Χανγκαρόρινγκ ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1985, και ολοκληρώθηκε σε 9 μήνες. Επιλέχθηκε η κατασκευή της εν λευκώ, εις βάρος των αρχικών σκέψεων της ουγγρικής κυβέρνησης να εκσυγχρονίσει την παλιά πίστα του πάρκου Νέπλιτζετ. Το πρώτο GP διοργανώθηκε εκεί το 1986, με νικητή τον Νέλσον Πικέ της Williams, που έκανε την περίφημη προσπέραση στη Lotus του Άιρτον Σένα από την εξωτερική της πρώτης στροφής.
  • Φέτος η πίστα της Βουδαπέστης εκσυγχρονίστηκε με εκτεταμένες εργασίες. Επί σειρά μηνών, τρεις βάρδιες 1.500 συνολικά εργαζομένων δούλευαν σε 24ωρη βάση προκειμένου να χτιστεί το νέο κτηριακό συγκρότημα του πάντοκ της F1, το οποίο καλύπτει εμβαδό 8 στρεμμάτων. Στα έργα χρησιομοποιήθηκαν 390 χιλιόμετρα σωληνώσεων, 3.200 τόνοι ατσαλιού και 32.000 τόνοι τσιμέντου, μεταξύ άλλων.
  • Η πιο σημαντική -και ίσως μοναδική- ευκαιρία προσπέρασης που προσφέρει το Χανγκαρόρινγκ στους οδηγούς βρίσκεται στα φρένα της κεντρικής ευθείας. Η πίστα έχει 14 στροφές (6 αριστερές και 8 δεξιές) και δύο ζώνες DRS: στην κεντρική ευθεία και στη μικρή κατηφόρα από την πρώτη στη δεύτερη στροφή.
  • Η Ουγγαρία δεν έχει χάσει ποτέ τη θέση της στο πρωτάθλημα της F1 από το 1986. Στις 38 επαναλήψεις της μόλις 4 φορές έχει κερδίσει οδηγός που δεν έχει παραταχθεί στην πρώτη ή δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Ο Λιούις Χάμιλτον είναι ο πλέον επιτυχημένος εκεί με 8 νίκες, 9 πολ ποζίσιονς και 11 θέσεις στο βάθρο. Η McLaren ηγείται μεταξύ των ομάδων, με 11 νίκες, έναντι των 7 που μοιράζονται οι Williams και Ferrari.
  • Πέντε οδηγοί έχουν κερδίσει στην Ουγγαρία την παρθενική τους νίκη στη F1: ο Ντέιμον Χιλ (Williams) το 1993, ο Φερνάντο Αλόνσο (Renault) το 2003, ο Τζένσον Μπάτον (Honda) το 2006, ο Χάικι Κοβαλάινεν (McLaren) το 2008 και ο Εστεμπάν Οκόν (Alpine) το 2021. Η εντυπωσιακή νίκη του Μπάτον το 2006 ήταν επίσης η πρώτη της Honda ως κατασκευαστή μετά από εκείνη του Τζον Σέρτις στο GP Ιταλίας του 1967. Επίσης, το 2013 ο Χάμιλτον πέτυχε εκεί την πρώτη του νίκη με τη Mercedes F1, ξεκινώντας το θριαμβευτικό του ταξίδι με την ομάδα που έμελλε να του χαρίσει 82 νίκες ακόμα και φυσικά έξι παγκόσμια πρωταθλήματα.
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ