FORMULA 1

Το πρόγραμμα, η στρατηγική και τα μυστικά του GP της Πόλης του Μεξικού

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Charles Leclerc, Robert Schwarzman, GP Mexico 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Το δεύτερο από τα τέσσερα διαδοχικά GP στην αμερικανική ήπειρο, στο GP Μεξικού, έρχεται αυτό το τριήμερο (25-27/10). Διαβάστε τις ιδιαιτερότητές του, λόγω του μεγάλου υψομέτρου, και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του 20ου φετινού τριημέρου της Formula 1.

Στην πίστα των “Ερμάνος” (αδερφών) Πέδρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ κάνει την 20ή από τις 24 φετινές τις στάσεις το καραβάνι της Formula 1, πέντε μέρες μετά από τον θρίαμβο του Σαρλ Λεκλέρ στο Τέξας των ΗΠΑ.

Με το 1-2 που πέτυχε ο Λεκλέρ με τον Κάρλος Σάινθ, η Scuderia γύρισε με αξιώσεις στη μάχη του τίτλου κατασκευαστών, καθώς πλησίασε τη δεύτερη Red Bull Racing στους 8 βαθμούς και την πρωτοπόρο McLaren στους 48 βαθμούς.

Την ίδια στιγμή, όμως, με τη νίκη του στον αγώνα Sprint του Όστιν και με την τρίτη θέση που εντέλει πήρε ο Μαξ Φερστάπεν στο αμερικανικό GP, αύξησε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα οδηγών από τον Λάντο Νόρις στους 57 βαθμούς - 5 αγώνες και 2 Sprint πριν το τέλος της χρονιάς.

ASTON MARTIN F1 MEDIA
Ο Λανς Στρολ της Aston Martin στο Autodromo Hermanos Rodriguez του Μεξικού ASTON MARTIN F1 MEDIA

Ποιος είναι το φαβορί, αυτό το τριήμερο; Η απάντηση, εν μέρει, βρίσκεται και πάλι στις ιδιαίτερες συνθήκες και στο σχεδιασμό της συγκεκριμένης πίστας, και σε ποιο από τα τέσσερα κορυφαία μονοθέσια της F1 ταιριάζουν περισσότερο.

Πάντως, η Red Bull έδειξε με τη νίκη της στο Sprint του Τέξας ότι έλυσε τα μεγάλα προβλήματα που είχε το καλοκαίρι με τις αναβαθμίσεις της RB20. Η McLaren, το κορυφαίο μονοθέσιο όλου του καλοκαιριού, φαίνεται να έχει μείνει λίγο πίσω στον αγώνα εξέλιξης - σε αντίθεση με τη Ferrari που έχει από το τέλος του Αυγούστου την κεκτημένη ταχύτητα των αναβαθμίσεων που έκαναν την SF-24 το κορυφαίο μονοθέσιο της F1, αυτή τη στιγμή.

Την ίδια στιγμή, η Mercedes δείχνει και πάλι βυθισμένη σε έναν κυκεώνα προβλημάτων που προκύπτουν από τις εντελώς απρόβλεπτη συμπεριφορά της αρκετά γρήγορης, αλλά πολύ ευαίσθητης στις παραμικρές αλλαγές των συνθηκών, W15.

ASTON MARTIN F1 MEDIA
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ το 2022 στο GP Μεξικού με την Aston Martin AMR22 ASTON MARTIN F1 MEDIA

Ελαστικά & στρατηγική

Η επιφάνεια του σιρκουί "Ερμάνος Ροντίργκεζ” δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά, σύμφωνα με την Pirelli. Συνεπώς, η πολύ ομαλή επιφάνεια και το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιείται συχνά τις άλλες μέρες του χρόνου, σημαίνει ότι οι χρόνοι θα πέφτουν διαρκώς το τριήμερο καθώς η ιδανική γραμμή θα στρώνεται με γόμα.

Παράλληλα, λόγω της μη-τραχύτητας της ασφάλτου, και για να ανοίξουν περισσότερες στρατηγικές επιλογές στον αγώνα, τα ελαστικά που παρέχει η ιταλική εταιρεία στις ομάδες είναι τα τρία πιο μαλακά της γκάμας της: η γόμα C5 είναι η μαλακή (με την κόκκινη περίμετρο), η C4 είναι η μέση (κίτρινη) και η C3 η σκληρή (λευκή).

PIRELLI F1 MEDIA
Τα ελαστικά της Pirelli για το GP Μεξικού 2024 PIRELLI F1 MEDIA

Στις δύο μεγάλες ευθείες του σιρκουί της Πόλης του Μεξικού, η θερμοκρασία στην επιφάνεια των ελαστικών τείνει να πέφτει απότομα - κι αυτό είναι κάτι που οι οδηγοί πρέπει να το έχουν υπόψιν τους στα φρένα για τις στροφές που ακολουθούν, και ειδικά για τη στροφή 1.

Από άποψη στρατηγικής, συνήθως το GP του Μεξικού ολοκληρώνεται από τις ομάδες με ένα πιτ-στοπ. Πέρσι οι περισσότεροι οδηγοί προσπάθησαν να επεκτείνουν όσο γινόταν το πρώτο stint με τη μέση γόμα, αλλά έπειτα η είσοδος του οχήματος ασφαλείας και μετά η κόκκινη σημαία για το ατύχημα του Κέβιν Μάγκνουσεν, σήμαινε ότι οι περισσότεροι χρησιμοποίησαν τρία σετ ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα.

Πάντως, από την πλευρά των ελαστικών, αυτό το τριήμερο έχει κι άλλη μία ιδιαιτερότητα: η 2η περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) θα διαρκέσει μιάμιση ώρα (αντί μίας) διότι στη διάρκειά της θα δοκιμαστούν τα ελαστικά του 2025 - και ειδικά η νέα, ακόμα μαλακότερη γόμα C6.

Όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένο πρόγραμμα, που διαμόρφωσαν οι μηχανικοί της Pirelli - με εξαίρεση όσους θα δώσουν τη θέση τους σε rookies στο FP1. Εκείνοι θα έχουν 30 από τα 90 λεπτά του FP2 στη διάθεσή τους, για την προετοιμασία τους - η οποία βεβαίως θα συνεχιστεί και το Σάββατο στο FP3.

 Ferrari Spa
Ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari στο GP Μεξικού 2023 FERRARI SPA

Πρόγραμμα GP Μεξικού 2024

  • Παρασκευή 25 Οκτωβρίου
    21:30-22:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • Σάββατο 26 Οκτωβρίου
    01:00-02:30: Ελεύθερες Δοκιμές 2(FP2)
    20:30-21:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3(FP3)
  • Κυριακή 27 Οκτωβρίου
    00:00-01:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
    22:00: Αγώνας (GP)
Mercedes-Benz AG
Το "Autodromo Hermanos Rodriguez" στην Πόλη του Μεξικού MERCEDES-BENZ AG

GP Μεξικού 2024 / 25-27 Οκτωβρίου 2024

  • Πρώτο GP: 1963
  • Μήκος πίστας: 4,304 km
  • Γύροι: 71
  • Συνολική διαδρομή: 305,354 km
  • Ρεκόρ γύρου: Βάλτερι Μπότας, 1:17.774 (2021)
  • Νικητής 2023: Μαξ Φερστάπεν
  • Περισσότερες νίκες: 5(Μαξ Φερστάπεν)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 20-23° Κελσίου
  • Πιθανότητα βροχής: 20% (Κυριακή), <20% (Σάββατο), 0% (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 43%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 21,86’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)

Δείτε όλα όσα αξίζει να γνωρίζετε για το πρωτάθλημα F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.

Steve Etherington / Mercedes-Benz AG
Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W14 στο περσινό GP Μεξικού, στο σημείο του Σταδίου Foro Sol STEVE ETHERINGTON / MERCEDES-BENZ AG

5 Hot Info για την πίστα "Ερμάνος Ροντίργκεζ”

  • Παρότι η F1 έχει επισκεφτεί το Μεξικό μόνο 23 φορές στα 75 χρόνια της ιστορίας της, το σπορ είναι εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα. Κι αυτό οφείλεται στους αδερφούς Πέδρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ, τους πρώτους Μεξικανούς που δοξάστηκαν στο διεθνές μότορσπορ (στη F1 και ειδικά στα Sportscars).
  • Ο πατέρας των αδερφών Ροντρίγκεζ ήταν σύμβουλος του Πρόεδρου της χώρας Αντόλφο Λόπεζ Ματέο, και του πρότεινε να δημιουργήσουν μία πίστα της Formula 1 στον περιβάλλοντα χώρο του αθλητικού κέντρου Magdalena Mixiuhca της πρωτεύουσας. Στον Πρόεδρο άρεσε η ιδέα.
  • Μέχρι το 1962 είχε θεμελιωθεί η πίστα “Ερμάνος Ροντρίγκεζ” και -μετά το μη-πρωταθληματικό GP του ‘62- η F1 την επισκέφτηκε σε τρεις περιόδους: το 1963-’70, έπειτα το 1986-’92 και τώρα από το 2015 μέχρι και σήμερα. Κατά συνέπεια, οι Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing έχουν το ρεκόρ (5) νικών εκεί, ενώ τις περισσότερες πολ ποζίσιον (4) κρατά ακόμα ο μέγας Σκοτσέζος Τζίμι Κλαρκ από τη δεκαετία του ‘60, με τη Lotus.
  • Η πίστα βρίσκεται περισσότερα από 2.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, και το αυξημένο υψόμετρο σημαίνει ότι ο αέρας είναι λεπτός και το οξυγόνο περιορισμένο. Με τη σειρά του, αυτό σημαίνει ότι η “αναπνοή” των κινητήρων είναι περιορισμένη, όπως και η παραγόμενη άντωση (κάθετη δύναμη) των μονοθεσίων. Έτσι, παρότι το σχέδιο της πίστας είναι τυπικό μιας πίστας ρύθμισης των μονοθεσίων για υψηλή άντωση, η τελική τους ταχύτητα είναι πολύ υψηλή.
  • Η μόνη βασική διαφορά στο σχεδιασμό της πίστας από το 1963 είναι ότι έχει αφαιρεθεί στη σύγχρονη εποχή η θεαματική, αλλά και τρομακτική, στροφή Peralta, όπου ο Άιρτον Σένα είχε στις δοκιμές κατάταξης του 1991 μία από τις ελάχιστες στιγμές που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέληξε στις μπαριέρες (πριν η McLaren-Honda του προσγειωθεί ανάποδα στην αμμοπαγίδα). Στη θέση της στροφής αυτής πλέον υπάρχει το εντυπωσιακό Foro Sol, το πέρασμα από ένα πρώην στάδιο του μπέιζμπολ.
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΜΕΞΙΚΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ