Το πρόγραμμα, η στρατηγική και τα μυστικά του GP Βραζιλίας στο Ιντερλάγκος
Το τρίτο διαδοχικό GP στην αμερικανική ήπειρο διεξάγεται στο Σάο Πάουλο της Βραζιλίας, περιλαμβάνει το 5ο Sprint της χρονιάς και θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη μάχη των φετινών τίτλων οδηγών και κατασκευαστών. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του 21ου φετινού τριημέρου της Formula 1.
Παρότι κάτι τέτοιο θα φάνταζε αδιανόητο μέχρι τον Απρίλιο, όταν ο Μαξ Φερστάπεν κυριαρχούσε (και) στο GP Κίνας, το 21ο από τα 24 GP της φετινής σεζόν της F1 είναι καθοριστικό για τις βλέψεις του Λάντο Νόρις να “κλέψει” τον τίτλο των οδηγών από τον Ολλανδό, και για τη διεκδίκηση του τίτλου κατασκευαστών μεταξύ της McLaren και της Ferrari.
Στο πρωτάθλημα των οδηγών ο Νόρις υστερεί κατά 47 βαθμούς του πρωτοπόρου Φερστάπεν, παρότι ο Ολλανδός έχει να κερδίσει από το GP Ισπανίας τον Ιούνιο (με εξαίρεση το Sprint στο Τέξας).
Ο Νόρις, όμως, έχει βάσιμες ελπίδες να μειώσει περαιτέρω τη διαφορά αυτή, καθώς το Ιντερλάγκος ταιριάζει ιδιαίτερα στη McLaren MCL38, ενώ ο Φερστάπεν θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση -σε σχέση με αυτή που θα κερδίσει το Σάββατο 2/11- λόγω αλλαγής κινητήρα.
Στους κατασκευαστές η McLaren προηγείται κατά 29 βαθμούς της Ferrari, αλλά επίσης ελπίζει ότι θα σκοράρει καλύτερα από τη Scuderia στο ταιριαστό της Ιντερλάγκος - και παρά το γεγονός ότι η Ferrari SF-24 είναι πλέον σταθερά το αποδοτικότερο και ταχύτερο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα από το τέλος Αυγούστου.
Ελαστικά & στρατηγική
Η κρισιμόετρη παράμετρος αυτού του τριημέρου σχετικά με την διαχείριση των ελαστικών είναι η νέα άσφαλτος που στρώθηκε στα 4,3 χιλιόμετρα της πίστας του Ιντερλάγκος. Μετά το στρώσιμο της ασφάλτου, αυτή καθαρίστηκε με νερό υπό ισχυρή πίεση, με αποτέλεσμα η επιφάνειά της να είναι ιδιαίτερα τραχιά.
Κατά συνέπεια, οι ομάδες κάνουν ένα βήμα προς το άγνωστο σε ό,τι αφορά στην διαχείριση των ελαστικών αυτό το τριήμερο. Και τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα όχι μόνο λόγω του Sprint, που αφήνει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αλλά και από την απόφαση της Pirelli να τους διαθέσει πιο μαλακές γόμες σε σχέση με πέρσι: η C5 είναι η μαλακή (με κόκκινη περίμετρο), η C4 (κίτρινη) είναι η μέση και C3 (λευκή) είναι η σκληρή.
Πάντως, στο Τέξας ο μικρός αγώνας Sprint του Σαββάτου αποδείχθηκε αρκετά κρίσιμος στο θέμα της ρύθμισης των μονοθεσίων, και οι ομάδες τον αξιοποίησαν για να εντοπίσουν τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους για τον κυρίως αγώνα της Κυριακής.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα άσφαλτος θα επιφέρει και αυξημένες δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά. Και οι δυνάμεις αυτές μάλλον πια δεν θα είναι μέσης έντασης, όπως τα προηγούμενα χρόνια. Τουλάχιστον, όμως, κατανέμονται εξίσου και στα τέσσερα ελαστικά του αυτοκινήτου.
Συνηθως η καλύτερη στρατηγική στο Ιντερλάγκος περιλαμβάνει δύο πιτ-στοπς, με τη χρήση περισσότερο της μαλακής γόμας. Πέρσι όλοι πλην ενός οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, αλλά φέτος και αυτή είναι μαλακότερη, και η άσφαλτος τραχύτερη.
Οι δύο αυτές τελευταίες παράμετροι θα ανοίξουν περισσότερες στρατηγικές επιλογές για τις ομάδες, συνυπολογίζοντας σε κάποιες από αυτές τη λοταρία του οχήματος ασφαλείας - που κάνει την εμφάνισή του σχεδόν 9 στους 10 αγώνες στο Ιντερλάγκος.
Πρόγραμμα GP Βραζιλίας 2024
- Παρασκευή 1 Νοεμβρίου
16:30-17:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
20:30-21:14 Sprint Qualifying (SQ) - Σάββατο 2 Νοεμβρίου
16:00-17:00: Αγώνας Sprint (SR)
20:00-21:00: Δοκιμές κατάταξης (Q) - Κυριακή 3 Νοεμβρίου
19:00: Αγώνας (GP)
GP Βραζιλίας 2024 / 1-3Νοεμβρίου 2024
- Πρώτο GP: 1973
- Μήκος πίστας: 4,309 km
- Γύροι: 71
- Συνολική διαδρομή: 305,879 km
- Ρεκόρ γύρου: Βάλτερι Μπότας, 1:10.540 (2018)
- Νικητής 2023: Μαξ Φερστάπεν
- Περισσότερες νίκες: 4 (Μίκαελ Σουμάχερ)
- Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 23-28° Κελσίου
- Πιθανότητα βροχής: 60% (Κυριακή), 40% (Σάββατο), 20% (Παρασκευή)
- Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 86%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 20,83’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
Δείτε όλα όσα αξίζει να γνωρίζετε για το πρωτάθλημα F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.
5 Hot Info για την πίστα του Ιντερλάγκος
- Η πίστα του Ιντερλάγκος έχει επίσημα την ονομασία Autodromo Jose Carlos Pace προς τιμήν του Βραζιλιάνου οδηγού που συμμετείχε στη F1 την περίοδο 1972-’77 με τις Williams, Surtees και Brabham. Ο Χοσέ Κάρλος Πάτσε, από το Σάο Πάουλο, κέρδισε το GP της χώρας του το 1975 στο κόκπιτ της Brabham. Χάθηκε σε μια τραγωδία με μικρό αεροσκάφος το Μάρτιο του ‘77, και το σιρκουί της πόλης του πήρε το όνομά του προς τιμήν του.
- Οι σχεδιαστές της πίστας άντλησαν την έμπνευσή τους από τρεις σπουδαίες πίστες του πλανήτη, από το 1938 κιόλας που ξεκίνησε η κατασκευή της. Συγκεκριμένα, υιοθέτησαν σχεδιαστικά στοιχεία από την πίστα Brooklands της Βρετανίας, την πίστα Roosevelt Raceway των ΗΠΑ και την πίστα του Montlhery στη Γαλλία.
- Η F1 ταξίδεψε για πρώτη φορά στη χώρα της Λατινικής Αμερικής το 1973, χάρη στην επιτυχία που γνώριζε ο Έμερσον Φιτιπάλντι. Τις τρείς πρώτες κιόλας χρονιές οι Βραζιλιάνοι πανηγύρισαν ισάριθμες νίκες των συμπατριωτών του - δύο του “Έμμο” και εκείνη του Πάτσε το 1975.
- Όπως πολλές προπολεμικές πίστες, έτσι και το Ιντερλάγκος έχει κεκλιμένες στροφές κι έτσι η τελευταία στροφή μαζί με την κεντρική ευθεία θυμίζει αμερικανικό οβάλ - εμπνευσμένη από το Roosevelt Raceway του Long Island της Νέας Υόρκης. Για την ακρίβεια, από το 1957 μέχρι και το 1990 η πίστα προσέφερε και τη χάραξη ενός κανονικού οβάλ.
- Το πρώτο σικέιν -της αριστερής και μετά δεξιάς στροφής μετά την εκκίνηση- έχει το όνομα Senna S, προς τιμήν του μεγάλου τρις πρωταθλητή Άιρτον Σένα. Ακολουθεί η σπειροειδής χάραξη στο εσωτερικό τμήμα της πίστας, με αρκετές εναλλαγές τόσο της κλίσης του δρόμου όσο και υψομετρικές.