X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Tο πρόγραμμα, η στρατηγική και τα μυστικά του GP Βρετανίας

Lando Norris, McLaren MCL60 MCLAREN MEDIA CENTRE

Με το τρίτο διαδοχικό GP της Formula 1 σε ισάριθμα τριήμερα, στο Σίλβερστοουν της Βρετανίας, το φετινό πρωτάθλημα φτάνει στο μέσον του - και οι Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις δίνουν ένα νέο “ραντεβού” για τη νίκη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του 12ου GP της σεζόν του 2024.

Στο Σίλβερστοουν, την πίστα όπου η οδήγηση ενός μονοθεσίου -κατά τον Λιούις Χάμιλτον- συγκρίνεται με την εμπειρία της πτήσης με μαχητικό αεροσκάφος, η πρώτη και βασική παράμετρος της επιτυχίας είναι η παραγωγή άντωσης και αεροδυναμική αποδοτικότητα των μονοθεσίων.

Σε αυτή την παράμετρο, τουλάχιστον μέχρι στιγμής φέτος, δύο είναι τα αποδοτικότερα μονοθέσια: η Red Bull RB20 και η McLaren MCL38. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να περιμένουμε άλλο ένα κεφάλαιο στη μεγάλη φετινή μάχη που αρχίζει να αναπτύσσεται μεταξύ του Μαξ Φερστάπεν και του Λάντο Νόρις - στην οποία δείχνει ικανός να μπει και ο Όσκαρ Πιάστρι με την έτερη MCL38.

Ακριβώς για την παραγωγή περισσότερης άντωσης η RBR έφερε στον αγώνα του Σίλβερστοουν το νέο δάπεδο της RB20, ενώ και αρκετά άλλα μονοθέσια θα έχουν σημαντικές αναβαθμίσεις για την αεροδυναμική τους απόδοση (όπως η Aston Martin με τη νέα της εμπρός πτέρυγα).

Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL60 στο GP Βρετανίας 2023 MCLAREN MEDIA CENTRE

Η βρετανική πίστα, παράλληλα, θα δείξει κατά πόσο η Mercedes W15 έχει προοδεύσει και στην παραγωγή άντωσης -που ήταν η αχίλλειος πτέρνα των “ασημένιων βελών” τα τελευταία δυόμισι χρόνια.

Όσο για τη Ferrari, η ιταλική ομάδα υστερεί στις πολύ γρήγορες στροφές και αυτό το τριήμερο θα φανεί αν και κατά πόσον οι αεροδυναμιστές του Μαρανέλο έχουν βρει λύσεις σε αυτό τον τομέα - ώστε να αντιστραφεί η αρνητική τροχιά που ακολουθεί η απόδοση της SF-24 στους τελευταίους αγώνες.

Στρατηγική
Οι πολύ υψηλές ταχύτητες στην πίστα του Σίλβερστοουν ασκούν καταπονήσεις στα ελαστικά μεγαλύτερες από την πλειοψηφία των άλλων αγώνων. Ειδικά το εμπρός αριστερό ελαστικό δέχεται τεράστιο φορτίο στις πολλές και γρήγορες δεξιές στροφές.

Για το λόγο αυτό, η Pirelli προσφέρει στις ομάδες εδώ τις τρεις πιο σκληρές γόμες της: τη σκληρή C1, τη μέση C2 και τη μαλακή C3.

Τα ελαστικά της Pirelli για το GP Βρετανίας 2024 PIRELLI F1 MEDIA


Την ίδια στιγμή, οι σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες που αναμένονται αυτό το τριήμερο στο Νορθάμπτονσαϊρ, όχι πάνω από 19° Κελσίου, αναμφίβολα θα κάνουν δύσκολο το έργο της έγκαιρης θέρμανσης της C3 τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης.

Αν ο αγώνας μείνει στεγνός, όπως πέρσι, το ιδανικό σετ ελαστικών φαντάζει να είναι της μέσης γόμας - αν και πέρσι αποδείχθηκε πολύ αποδοτική για ένα stint και η μαλακή. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν τη στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ, αν και στο παρελθόν ήταν και τα δύο πιτ-στοπς μια δημοφιλής επιλογή.

Πρόγραμμα GP Βρετανίας 2024

Παρασκευή 5 Ιουλίου

  • 14:30-15:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 18:00-19:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο 6 Ιουλίου

  • 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
  • 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)

Κυριακή 7 Ιουλίου

  • 17:00: Αγώνας (GP)
Η πίστα του Σίλβερστοουν MERCEDES-BENZ AG


GP Βρετανίας 2024 / 5-7 Ιουλίου 2024

  • Πρώτο GP: 1950
  • Μήκος πίστας: 5,891 km
  • Γύροι: 52
  • Συνολική διαδρομή: 306,198 km
  • Ρεκόρ γύρου: Μαξ Φερστάπεν, 1:27.097 (2020)
  • Νικητής 2023: Μαξ Φερστάπεν
  • Περισσότερες νίκες: 8 (Λιούις Χάμιλτον)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 8-19° Κελσίου
  • Πιθανότητα βροχής: 40% (Κυριακή), 40% (Σάββατο), 60% (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 89%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 19,9’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)

Δείτε όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.

Ο Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR23 κάτω από τον δυσοίωνο ουρανό του Σίλβερστοουν στο GP του 2023 ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA

5 Hot Info για την πίστα του Σίλβερστοουν

  • Μόνο δύο GP της F1 είναι εδώ από την πρώτη επαγγελματική χρονιά του σπορ, το 1950: τα GP της Ιταλίας στη Μόντσα και της Βρετανίας στο Σίλβερστοουν. Συνεπώς, το φετινό είναι το 75ο GP Βρετανίας στην ιστορία, από τον πρώτο αγώνα της ιστορίας της F1 στο Σίλβερστοουν. Όμως 17 αγώνες ενδιάμεσα έχουν φιλοξενεί στο Μπραντς Χατς (12) και στην Έιντρι (5).
  • Κατά το πρώτο GP -στις 13 Μαΐου 1950- το Σίλβερστοουν ήταν ακόμα στρατιωτικό αεροδρόμιο της RAF (Royal Air Force), το οποίο είχε κατασκευαστεί το 1942 για τις πολεμικές ανάγκες της Βρετανίας στο β’ παγκόσμιο πόλεμο. Τότε νικητής ήταν ο Τζουζέπε Φαρίνα με την Alfa Romeo 158, και έκτοτε μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί 1.111 GP στην ιστορία της F1.
  • Παρότι η πλειοψηφία των ομάδων της F1 έχουν τη βάση τους στην ευρύτερη περιοχή του Σίλβερστοουν, τις περισσότερες νίκες στο Βρετανικό GP έχει η Ferrari (18), και ακολουθούν οι McLaren (14) και Williams (10). Από τους οδηγούς, ο Σερ Λιούις Χάμιλτον έχει τις περισσότερες (8) νίκες, εμπρός από τους Τζιμ Κλαρκ και Αλέν Προστ που έχουν από 5.
  • Την πρώτη του νίκη στο Σίλβερστοουν την πέτυχε ο Λιούις στη δεύτερή του μόλις σεζόν στη F1, το 2008. Παρότι εκκίνησε από την 4η θέση -την ώρα που ο ομόλογός του στη McLaren, Χάικι Κοβαλάινεν, είχε την πολ ποζίσιον- ο Χάμιλτον έκανε εκπληκτική εκκίνηση στη βρεγμένη άσφαλτο και ανέβηκε στη 2η θέση στη στροφή 1. Παρότι η βροχή ερχόταν και έφευγε, ο Λιούις σύντομα πέρασε και τον Φινλανδό, και τερμάτισε με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού, ρίχνοντας γύρο σε όλους μέχρι και τον τέταρτο της κατάταξης! Ήταν μια μοναδική επίδειξη ενός πολύ σπάνιου ταλέντου.
  • Η πίστα του Σίλβερστοουν είναι η 5η μεγαλύτερη σε μήκος του προγράμματος και έχει 18 στροφές, εκ των οποίων οι περισσότερες είναι υπερβολικά γρήγορες. Μετά την δεξιά Κοπςμε τέρμα γκάζι, ακολουθεί το εκπληκτικό σύμπλεγμα των Μάγκοτς / Μπέκετς / Τσάπελ όπου οι ασκούνται στους οδηγούς κάθετες δυνάμεις που ξεπερνούν τα 5g. Η μέση ταχύτητα του Σίλβερστοουν είναι ανάλογη με εκείνες του Σπα και της Σουζούκα.
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ