Το πρόγραμμα του GP της Εμίλια Ρομάνια, η στρατηγική και τα μυστικά της Ίμολα
Το ξεκίνημα της ευρωπαϊκής σεζόν, που -με εξαίρεση το GP Καναδά στις αρχές Ιουνίου- θα κρατήσει τη Formula 1 στην ήπειρό μας μέχρι το Σεπτέμβριο, λαμβάνει χώρα στην Εμίλια Ρομάνια της κεντρικής Ιταλίας. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Το GP της Εμίλια Ρομάνια, που κατέχει ένα μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας της Formula 1 ως GP Αγίου Μαρίνου, φέρνει το φετινό πρωτάθλημα στην Ευρώπη οκτώ μήνες μετά τον τελευταίο αγώνα που διεξήχθη στην ήπειρό μας, στη Μόντσα, τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Από αγωνιστική άποψη το 7ο φετινό GP της F1 είναι ιδιαίτερα σημαντικό: οι τιφόζι ελπίζουν ότι η πρώτη μεγάλη φετινή αναβάθμιση της Ferrari SF-24 θα αποδειχθεί αρκετά αποτελεσματική ώστε η Scuderia να αρχίσει να ασκεί πίεση στη Red Bull.
Παράλληλα, και η McLaren θέλει να αποδείξει ότι η δική της αναβάθμιση της MCL38 στο Μαϊάμι, με την οποία κέρδισε ο Λάντο Νόρις, μπορεί να αποδώσει και σε μια διαφορετική πίστα, με τον ίδιο στόχο: να ασκεί πίεση στη Red Bull και να μπορεί να είναι εκεί για να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία για τις νίκες.
Εμπρός στην “επίθεση” αυτή των δύο παραδοσιακών δυνάμεων της F1, η Red Bull λέγεται πως έχει ετοιμάσει κι εκείνη μια σειρά από αναβαθμίσεις της RB20 για την Ίμολα, αλλά μικρότερης έκτασης. Με στόχο να επαναφέρει την “ισορροπία” της κυριαρχίας του Μαξ Φερστάπεν των δύο τελευταίων ετών.
Στρατηγική
Η Pirelli παρέχει στις ομάδες για το GP της Ίμολα τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της (C3, C4, C5), όπως συνέβη και στο GP Αυστραλίας. Αυτό διευρύνει σημαντικά τις στρατηγικές επιλογές των ομάδων για τον αγώνα, όμως παραδοσιακά στην Ίμολα οι οδηγοί κάνουν μόνο ένα πιτ-στοπ.
Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι, σύμφωνα με την Pirelli, “η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή σε σχέση με τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, παρότι η άσφαλτος είναι σχετικά τραχιά”. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η Ίμολα έχει μία από τις πιο εκτενείς γραμμές των πιτς όλης της σεζόν, που σημαίνει ότι η απώλεια χρόνου σε κάθε πιτ-στοπ είναι αρκετά μεγάλη.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 7ου φετινού αγωνιστικού τριημέρουτης Formula 1, από την Παρασκευή (17/05) μέχρι την Κυριακή (19/05), καθώς και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το πρώτο από τα δύο ιταλικό GP της σεζόν:
Πρόγραμμα GP Εμίλια Ρομάνια 2024
Παρασκευή 17 Μαΐου
- 14:30-15:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 18:00-19:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο18 Μαΐου
- 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
- 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
Κυριακή 19 Μαΐου
- 16:00: Αγώνας (GP)
GP Εμίλια Ρομάνια 2024 / Ίμολα, 17-19 Απριλίου 2024
- Πρώτο GP: 1980
- Μήκος πίστας: 4,909 km
- Γύροι: 63
- Συνολική διαδρομή: 309,049 km
- Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:15.484 (2020)
- Νικητής 2023: -(δεν διεξήχθη λόγω πλημμυρών)
- Περισσότερες νίκες: 7 (Μίκαελ Σουμάχερ)
- Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 15-25° Κελσίου
- Πιθανότητα βροχής: 40% (Κυριακή), <20% (Παρασκευή, Σάββατο)
- Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 70%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 29’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
Δείτε όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.
5 Hot Info για την πίστα της Ίμολα
- Το Autodromo Enzo e Dino Ferrari της Ίμολα έχει φιλοξενήσει τα 30 από τα συνολικά 105 GP της F1 που έχουν διεξαχθεί επί ιταλικού εδάφους. Ο τίτλος του αγώνα από το 2020 είναι “Gran Premio dell’Emilia-Romagna e del Made in Italy”, αλλά το 2023 δεν διεξήχθη λόγω καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν την επαρχία της Εμίλια Ρομάνια, με τραγικό κόστος σε ανθρώπινες ζωές.
- Ο Έντσο Φερράρι πρωτοστάτησε στις προσπάθειες μιας πίστας στους λόφους της Εμίλια Ρομάνια και στην όχθη του ποταμού Σαντέρνο, η οποία θα είχε τόσο τεχνική σχεδίαση που θα αποκαλούνταν και ως “μικρό Νίρμπουργκρινγκ”. Ο θεμέλιος λίθος μπήκε το Μάρτιο του 1950 και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του ‘52, ενώ το πρώτο GP διεξήχθη εκεί το 1980. Αρχικά η πίστα πήρε την ονομασία του γιου του Έντσο, Ντίνο, που χάθηκε πρόωρα, αλλά το 1988 προστέθηκε και το όνομα του ίδιου του “Κομεντατόρε” μετά τον θάνατό του.
- Με 19 στροφές και υψομετρική διαφορά 30 μέτρων κατά μήκος της, η πίστα είναι αρκετά στενή και έχει μόνο μία ζώνη DRS. Συνεπώς, οι δοκιμές κατάταξης παίζουν σημαντικό ρόλο, και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι κανένας οδηγός δεν έχει κερδίσει ποτέ εκεί εκκινώντας πιο πίσω από την 8η θέση.
- Μόνο ο Φερνάντο Αλόνσο, από τους εν ενεργεία οδηγούς, έχει αγωνιστεί στην Ίμολα όταν είχε την ονομασία GP Αγ. Μαρίνου (δηλαδή έως και το 2006). Το 2005, μάλιστα, ο Ισπανός κέρδισε εκεί μία από τις πιο συγκλονιστικές νίκες της καριέρας του, βγαίνοντας νικητής μιας επικής μάχης με τον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο “Σούμι”, ωστόσο, είναι ο πλέον πολυνίκης στην Ίμολα, με 7 παρουσίες στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, ενώ ο Άιρτον Σένα έχει τις περισσότερες πολ ποζίσιονς (8).
- Η τελευταία από αυτές σημειώθηκε το τραγικό τριήμερο της Πρωτομαγιάς του 1994 στην Ίμολα, την ημέρα που έχασε τη ζωή του ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ, και μία μέρα πριν χαθεί και ο ίδιος ο Άιρτον. Τριάντα χρόνια μετά, οι διοργανωτές του αγώνα έχουν προγραμματίσει μια σειρά εκδηλώσεων για να τιμήσουν τη μνήμη των δύο εκλιπόντων οδηγών. Μεταξύ αυτών, ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα οδηγήσει τη McLaren MP4/8 του Σένα (το μονοθέσιο της τελευταίας νίκης του Βραζιλιάνου) για ορισμένους γύρους επίδειξης στη διάρκεια του τριημέρου.