Το πρόγραμμα του GP του Μαϊάμι, η στρατηγική και τα μυστικά του σιρκουί του Hard Rock Stadium
Μετά το ταξίδι της στην Άπω Ανατολή, η Formula 1 βρίσκεται στην αμερικανική ήπειρο για τον 6ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου, που περιλαμβάνει -μετά την Κίνα- και πάλι αγώνα Sprint.
Μετά από 4 νίκες του Μαξ Φερστάπεν στους 5 μέχρι στιγμής αγώνες της Formula 1, ο Ολλανδός και η Red Bull Racing φαντάζουν και πάλι ως αδιαφιλονίκητα φαβορί για να κερδίσουν την τρίτη τους διαδοχική νίκη στο GP του Μαϊάμι και να παραμείνουν ανίκητοι στο Miami International Autodrome από καταβολής του αγώνα, το 2022.
Κατά συνέπεια, η μάχη φαίνεται πως θα δοθεί και πάλι για τις πλευρικές θέσεις του βάθρου μεταξύ της Ferrari και της McLaren. Η Scuderia για πρώτη φορά φέτος έμεινε εκτός βάθρου στην Κίνα, χάρη στην απρόσμενη απόδοση της McLaren, όμως οι δύο ιστορικότερες ομάδες της F1 βρίσκονται στο Μαϊάμι με νέα δεδομένα.
Η Ferrari έλυσε το -πρωτοφανές, για φέτος- πρόβλημα που είχε στη Σαγκάη με τη διαχείριση των ελαστικών, και σε ένα σιρκουί που όλο το τριήμερο θα στρώνεται με γόμα φαίνεται να ευνοείται από το ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο η φθορά της επιφάνειας των ελαστικών (graining). Επίσης, θα την βοηθοήσουν οι υψηλές θερμοκρασίες να θερμάνει τα ελαστικά της για τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης.
Από την άλλη, η McLaren ήταν εντυπωσιακή στη θερμική διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα της Κίνας, αν και με πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες, και για το GP του Μαϊάμι έχει ετοιμάσει την πρώτη από τις τρεις μεγάλες φετινές αναβαθμίσεις της MCL38.
Φαίνεται πως ανάμεσα στις δύο αυτές ομάδες θα επικεντρωθεί η μάχη του βάθρου, εκτός κι αν ο Φερνάντο Αλόνσο βρει την Aston Martin AMR24 ταχύτερη με τις αναβαθμίσεις του Μαϊάμι, ή αν η Mercedes καταφέρει να λύσει το γρίφο που είναι η W15 ώστε να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητά της. Πάντως, στο τελευταίο σιρκουί με μεγάλες ευθείες, στη Τζέντα, η W15 πάσχιζε υστερώντας σημαντικά στις ευθείες.
Στρατηγική
Η Pirelli παρέχει στις ομάδες της F1 τις τρεις μέσες γόμες της: τη σκληρή (C2), τη μέση (C3) και τη σκληρή (C4). Η επιφάνεια της ασφάλτου παραμένει πολύ ομαλή, ειδικά με τη νέα επίστρωση πριν τον αγώνα του 2023, και η πρόσφυση δεν είναι η υψηλότερη της χρονιάς.
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι “μέσες έως χαμηλές”, κατά την ιταλική εταιρεία. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το σιρκουί δεν χρησιμοποιείται άλλες μέρες του χρόνου, οι ομάδες έχουν να αντιμετωπίσουν τη φθορά της επιφάνειας των ελαστικών (graining) και παράλληλα να διαχειριστούν την πιθανή θερμική φθορά (degradation) στις θερμοκρασίες που μπορεί να φτάσουν έως και τους 30° Κελσίου στον αγώνα.
Παρόλα αυτά, στο Μαϊάμι η συνήθης στρατηγική περιλαμβάνει μόνο ένα πιτ-στοπ και η Pirelli θεωρεί ότι οι πιθανότερες γόμες που θα χρησιμοποιηθούν στο GP θα είναι η μέση και η σκληρή. Εξάλλου, με τη μαλακή οι ομάδες πρέπει να βγάλουν δύο δοκιμές κατάταξης (του Sprint και του GP), αλλά θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν κανείς θα ρισκάρει στο μικρό και στον κυρίως αγώνα με τη μαλακή C4.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 6ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (3/05) μέχρι το κυρίως GP της Κυριακή (5/05), και άλλες όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το GP του Μαϊάμι:
Πρόγραμμα GP Μαϊάμι 2024
Μ. Παρασκευή 3 Μαΐου
- 19:30-20:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 23:30-00:14: Sprint Qualifying (SQ)
Μ. Σάββατο 4 Μαΐου
- 19:00-20:00: Αγώνας Sprint
- 23:00-00:00: Δοκιμές κατάταξης GP (Q)
Κυριακή 5 Μαΐου
- 23:00: Αγώνας (GP)
GP Μαϊάμι 2024 / Miami International Autodrome, 3-5 Μαΐου 2024
- Πρώτο GP: 2022
- Μήκος πίστας: 5,412 km
- Γύροι: 57
- Συνολική διαδρομή: 308,326 km
- Ρεκόρ γύρου: Μαξ Φερστάπεν, 1:29.708 (2023)
- Νικητής 2023: Μαξ Φερστάπεν
- Περισσότερες νίκες: Μαξ Φερστάπεν (2)
- Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 50%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 19,6’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
Δείτε όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.
5 Hot Info για το σιρκουί του Μαϊάμι
Το σιρκουί της πόλης της Φλόριντας των ΗΠΑ είναι προσωρινό, αλλά έχει σχεδιαστεί να φαίνεται σαν να είναι μια μόνιμη εγκατάσταση. Φιλοξενείται στο σύμπλεγμα του σταδίου Hard Rock Stadium, που είναι η έδρα της διάσημης ομάδας Miami Dolphins του αμερικανικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου NFL.
Το Hard Rock Stadium έχει φιλοξενήσει 6 φορές το διάσημο αγώνα Super Bowl, δύο φορές το θεσμό Baseball World Series, και φυσικά αμέτρητες συναυλίες ροκ συγκροτημάτων. Τα πάντοκ και οι χώροι φιλοξενίας των ομάδων βρίσκονται μέσα στον αγωνιστικό χώρο του σταδίου.
Το 2022 ο αγώνας του Μαϊάμι προστέθηκε στο πρόγραμμα για να γίνει το δεύτερο αμερικανικό GP της Formula 1, μετά από εκείνο του Όστιν, στο Τέξας. Το σιρκουί του Μαϊάμι έγινε η 11η διαφορετική τοποθεσία που φιλοξένησε τη Formula 1 στην ιστορία του σπορ.
Το εντυπωσιακό σιρκουί περιλαμβάνει 19 στροφές, δύο μεγάλες ευθείες (όπου η ταχύτητα ξεπερνά τα 340km/h) και δύο μικρότερες, τρεις ζώνες DRS και αρκετές υψομετρικές εναλλαγές με πολλές διαβάσεις των μονοθεσίων κάτω από γέφυρες. Η πιο χαρακτηριστική είναι στο αργό σικέιν των στροφών 14-15, που αρχικά είναι ανηφορικό και στην έξοδο κατηφορικό. Τα δύο σημεία έντονου φρεναρίσματος προσφέρουν και δύο καλά σημεία πρόσπέρασης.
Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κερδίσει στο Μαϊάμι, χάρη στους “περιπάτους” που έκανε τις δύο προηγούμενες σεζόν εκεί. Πέρσι χρειάστηκε να δουλέψει λίγο πιο σκληρά για τη νίκη, όμως, καθώς τα πράγματα πήγαν στραβά για εκείνον στις δοκιμές κατάταξης και έτσι εκκίνησε από την 9η θέση. Η επέλαση του Ολλανδού στον αγώνα, όμως, με την κυρίαρχη Red Bull RB20, σύντομα τον έφερε επικεφαλής - καθώς πέρασε ακόμα και τον ομόλογό του, Σέρτζιο Πέρεζ.