To Ράλι Ακρόπολις στην αφετηρία
Το πρώτο Ράλι Ακρόπολις της ιστορίας που διεξάγεται Φθινόπωρο ξεκινά σήμερα (Σάββατο 10/10) στις 3:00 το μεσημέρι κάτω από τον Παρθενώνα για μιάμιση αγωνιστική ημέρα και εννέα ειδικές διαδρομές, που στην πλειοψηφία των χιλιομέτρων τους έχουν χωμάτινη επιφάνεια.
Οι αγωνιζόμενοι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC) και οι εγχώριοι του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος θα κατευθυνθούν προς την Κινέτα για δύο απογευματινές ειδικές: η πρώτη έχει μήκος 43 χιλιομέτρων και η δεύτερη θα ολοκληρωθεί σε νυχτερινές συνθήκες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Μετά τη διανυκτέρευση στο κέντρο του αγώνα, Λουτράκι, η Κυριακή (11/10) περιλαμβάνει επτά ειδικές, τρεις εκ των οποίων επαναλαμβανόμενες - όλες στη βορειοανατολική Πελοπόννησο. Τα αυτοκίνητα θα έχουν όλο το διήμερο ρυθμίσεις για χώμα, παρότι το 27% της επιφάνειας όλων των ειδικών είναι ασφάλτινη. Ο ελληνικός αγώνας είναι ο 9ος του φετινού ERC και περιλαμβάνει συνολικά 25 πληρώματα, 15 εκ των οποίων από το εξωτερικό. Δέκα αυτοκίνητα από αυτά είναι κορυφαίων προδιαγραφών S2000 και R5.
Σε περίοπτη θέση βρίσκονται οι δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος, Craig Breen (Peugeot 208 T16) και Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5), ενώ αξιώσεις νίκης έχει και ο ταχύς Λευκορώσος Alexey Lukyanuk με Ford Fiesta R5.
Ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν σε επίπεδου ευρωπαϊκού οι συμμετοχές των Λάμπρου Αθανασούλα - Νίκου Ζακχαίου με Skoda Fabia R5 σε επίπεδο γενικής, αλλά και των Λάμπρου Κύρκου - Γιώργου Πολυζώη με Mitsubishi Lancer EVO IX στην κατηγορία Production.
Για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, κάθε ημέρα του Ακρόπολις αποτελεί τον 4ο και 5ο φετινό γύρο του θεσμού με συντελεστή 1,5 και 2 αντίστοιχα. Οι Κύρκος-Πολυζώης επιδιώκουν αυτό το διήμερο να εξασφαλίσουν μαθηματικά το πρωτάθλημα, εμπρός από τους συνδιεκδικητές τους, Βασίλη και Γιάννη Βελάνη (Mitsubishi Lancer EvoVI) και Γ. Φιλιππίδη - Μ. Παυλή Κορρέ (Mitsubishi Lancer EvoIX). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, η μάχη της κατηγορίας F2.
Οι ειδικές διαδρομές
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μιλώντας για τις ειδικές του φετινού Ακρόπολις μετά τις αναγνωρίσεις, ο Craig Breen είπε: «Ήταν αρκετά καλές σήμερα, αν και είχαν λάσπη σε ορισμένα σημεία. Φυσικά η μεγάλη ειδική είναι δύσκολη, τη στιγμή που τα Αθίκια είναι μια γρήγορη, υπερβολικά γρήγορη κατά τη γνώμη μου ειδική, ιδιαίτερα στο ασφάλτινο κομμάτι. Το χωμάτινο κομμάτι είναι ΟΚ».
Ο αντίπαλός του για τον τίτλο, Kajetan Kajetanowicz, συμπλήρωσε: «Η ειδική διαδρομή Αθίκια είναι πραγματικά γρήγορη, ενώ υπάρχουν αρκετές πέτρες εκτός της αγωνιστικής γραμμής. Γνωρίζω ένα κομμάτι αυτής της διαδρομής, αφού 3-4 χιλιόμετρα είχαν χρησιμοποιηθεί πέρυσι με αντίθετη φορά».
Ο Λάμπρος Αθανασούλας, τέλος, είπε: «Οι ειδικές είναι σε καλή κατάσταση. Η Κινέτα έχει λάσπη σε ορισμένα σημεία, όμως όλοι γνωρίζουμε πού βρίσκονται τα δύσκολα σημεία της. Αν δε βρέξει άλλο, το οδόστρωμα θα στεγνώσει εντελώς», και ο Λάμπρος Κύρκος συνέχισε: «Τα Αθίκια είναι μια ωραία ειδική, που απαιτεί σωστή επιλογή ελαστικών. Η Κινέτα είναι επίσης καλή, παρόλο που είναι λασπωμένη προς το τέλος».
Στις παρακάτω φωτογραφίες μπορείτε να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Ράλι Ακρόπολις 2015, καθώς και τους χάρτες των ειδικών διαδρομών. Στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (www.acropolisrally.gr) μπορείτε επίσης να βρείτε αναλυτικούς τρόπους και διαδρομές πρόσβασης στις ειδικές του αγώνα.