WRC

To SPORT 24 αποχαιρετάει τη Subaru

To SPORT 24 αποχαιρετάει τη Subaru
Σουμπαρού

To SPORT 24 αποχαιρετά τη Subaru, που για οικονομικούς λόγους αποχωρεί από το WRC (vds)

Κι αν τη Honda και τη Suzuki δεν τους αγάπησε κανείς, δεν ισχύει το ίδιο για τη Subaru. Τα αγωνιστικά όπλα της εταιρείας, το Legacy και ειδικά το Impreza λατρεύτηκαν από τους οπαδούς των τεσσάρων τροχών. Το Impreza συνδέθηκε άρρηκτα με την Ελλάδα και το Ράλι Ακρόπολις.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Κάρλος Σάινθ πήρε την πρώτη νίκη του νέου μοντέλου το 1994 επί ελληνικού εδάφους και αυτό τον αγώνα επέλεξε ο επικεφαλής Ντέιβιντ Ρίτσαρντς για να παρουσιάσει πριν από λίγους μήνες τη νέα γενιά του Impreza. Πέντε νίκες κατέκτησε η εταιρεία στα ελληνικά χώματα (1994 Κάρλος Σάινθ, 1996 Κόλιν Μακρέι, 1998 Κόλιν Μακρέι, 1999 Ρίτσαρντ Μπερνς, 2004 Πέτερ Σόλμπεργκ)

Το μπλε Impreza με τις κίτρινες λεπτομέρειες και τα τρία 5άρια (σ.σ. λόγω της χορηγίας μεγάλης καπνοβιομηχανίας) είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αγωνιστικά μοντέλα στον… μηχανοκίνητο κόσμο.

Τις τύχες της Subaru στο WRC διαχειρίζεται (ή μάλλον καλύτερα διαχειριζόταν) από το τέλος της δεκαετίας του ’80 η Prodrive, η εταιρεία που ίδρυσε ο πρώην συνοδηγός του παγκόσμιο πρωταθλητή Άρι Βάτανεν, ο Ντέιβιντ Ρίτσαρντς. Ο πανέξυπνος Βρετανός… τρύπωσε και στη Φόρμουλα 1 (σ.σ. στην ΒAR δηλαδή τη νυν Honda), αλλά το αποστειρωμένο κλίμα στη Φόρμουλα 1 δεν είναι για αυτόν.

Τα τελευταία χρόνια προσπαθούσε με τους συνεργάτες του να επαναφέρει τη Subaru στην κορυφή, αλλά δεν μπορούσε να νικήσει τον ανταγωνισμό δηλαδή τη Citroen (στο πρωτάθλημα των οδηγών) και τη Ford (στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών). Αφήστε που ορισμένοι μιλούν για ένα κακοσχεδιασμένο αυτοκίνητο.

Μόλις έξι πρωταθλήματα, τρία οδηγών (1995, 2001, 2003) και τρία κατασκευαστών (1995, 1996, 1997) πανηγύρισε η Subaru από το 1989 έως σήμερα. Όχι πολλά θα πει κανείς. Σε λιγότερο από 20 χρόνια 47 αυτοκίνητα της τερμάτισαν στην πρώτη θέση.

Από την επικράτηση του Κόλιν Μακρέι στην τελευταία εμφάνιση του Legacy στη Νέα Ζηλανδία το 1993 έως την "αιματοβαμμένη" πρωτιά του Πέτερ Σόλμπεργκ το 2005 στο Ράλι Ουαλίας.

Ο Νορβηγός παγκόσμιος πρωταθλητής το 2003… δέχθηκε να νικήσει σε έναν αγώνα που έπρεπε να είχε διακοπεί. Ο συνοδηγός του σημερινού test driver της Subaru, του Μάρκο Μάρτιν, ο Μάικλ «Beast» Παρκ έχασε τη ζωή του. Έκτοτε τόσο τον Σόλμπεργκ, όσο και τη Subaru κυνηγάει μία κατάρα. Οι δύο επόμενες χρονιές ήταν καταστροφικές για τον Ιάπωνα κατασκευαστή. Η κατάρα μάλλον ολοκλήρωσε σήμερα τον κύκλο της με την εγκατάλειψη του προγράμματος της εταιρείας.

Το 1995 ο αδικοχαμένος Μακρέι κατέκτησε τον πρώτο και μοναδικό παγκόσμιο τίτλο στην καριέρα του. Ο ριψοκίνδυνος (sic) τρόπος που οδηγούσε είχαν ήδη ανεβάσει τη δημοτικότητα του στα ύψη. Οι τίτλοι του θα μπορούσε να ήταν περισσότεροι αν δεν οδηγούσε απερίσκεπτα ορισμένες φορές και δεν είχε αντίπαλο τον αξιόπιστο Τόμι Μάκινεν με το Mitsubishi Lancer.

Και βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι δεκάδες χιλιάδες (για να μην πούμε εκατομμύρια, γιατί δεν έχουμε πρόχειρες τις πωλήσεις) άνθρωποι έπαιξαν το βίντεο γκέιμ "Κόλιν Μακρέι Ράλι" με το Subaru Impreza του Σκωτσέζου να κοσμεί το εξώφυλλο.

Ο μεγάλος αντίπαλος του, ο Άγγλος Ρίτσαρντ Μπερνς κατέκτησε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο για την εταιρεία το 2001 πριν ο αδικοχαμένος οδηγός εγκατελείψει τη Subaru για την Peugeot στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Όπως αναφέραμε παραπάνω ο Σόλμπεργκ πρόσθεσε το τρίτο πετράδι στο στέμμα το 2003.

Το Subaru Impreza οδήγησαν και έβαλαν ένα χεράκι στην εξέλιξη του ορισμένοι από τους σπουδαιότερους πρωταθλητές: Ο Μάρκου Άλεν, ο Χάνου Μίκολα, ο Γιούχα Κάνκουνεν, ο Άρι Βάτανεν, ο Τόμι Μάκινεν και ο Ντιντιέ Οριόλ.

Η αποχώρηση της Subaru, ένα 24ωρο μετά το αντίο της Suzuki, συρρίκνωσε κι άλλο τον κόσμο των Ράλι. Εργοστασιακή υποστήριξη θα έχουν η Citroen και η Ford (σ.σ. αν και τα άθλια οικονομικά μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο το μέλλον του προγράμματος της).

Ο Κόλιν Μακρέι με το προσωπικό στυλ οδηγώντας το Impreza



Το Legacy στο Ράλι Ακρόπολις το 1993
































TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ