X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

To "θαύμα" της Brawn GP

Ακριβώς πριν από πέντε χρόνια ο Τζένσον Μπάτον αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, ολοκληρώνοντας τη "μαγική" σεζόν (videos).

Στο Σότσι η Mercedes πανηγύρισε την κατάκτηση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Πέντε χρόνια νωρίτερα με κινητήρα Mercedes κινούνταν τα μονοθέσια της παγκόσμιας πρωταθλήτριας, Brawn GP, της ομάδας που εξαγόρασε η Mercedes για να επιστρέψει ως ομάδα στη Φόρμουλα 1 μετά τη δεκαετία του 50'.

Σαν σήμερα το 2009 η Brawn GP δηλαδή η πρώην Honda, BAR-Honda και Tyrrell, ολοκλήρωνε μια από τις πιο απίθανες σεζόν στην ιστορία της Φόρμουλα 1 με τη στέψη του Τζένσον Μπάτον στο Ιντερλάγκος.

Το χειμώνα του 2008 η οικονομική κρίση ανάγκασε τη Honda να πάρει την απόφαση να αποχωρήσει από τη Φόρμουλα 1 και ενώ είχε ήδη ξεκινήσει μήνες νωρίτερα η εξέλιξη της Honda RA109 βάσει των νέων κανονισμών. Περισσότεροι από 700 άνθρωποι έμειναν χωρίς δουλειά στο Μπράκλεϊ.

Τελικώς, η σωτηρία ήρθε εκ των έσω με τον επικεφαλής της ομάδας, Ρος Μπρον και τον εκτελεστικό διευθυντή Νικ Φράι να προχωρούν στην αγορά της ομάδας τον Φεβρουάριο του 2009. Διατήρησαν στις θέσεις των οδηγών τον Τζένσον Μπάτον και τον Ρούμπενς Μπαρικέλο. Το λευκό μονοθέσιο ξεκίνησε τη σεζόν με τρεις χορηγούς, αλλά μετά τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στη Μελβούρνη, δεν τους προλάβαιναν.

Ο Μπρον πέτυχε διάνα με το μονοθέσιο που μετονομάστηκε σε BGP 001 και τον διπλό διαχύτη που έπιασε στον ύπνο τις άλλες ομάδες. Οι Μπάτον-Μπαρικέλο έκαναν το 1-2 στη Μελβούρνη, με τον Βρετανό να αναδεικνύεται νικητής στους έξι από τους πρώτους επτά αγώνες της σεζόν.

Eξέλιξη δεν υπήρχε, οι υπόλοιπες ομάδες μείωσαν τη χαώδη βαθμολογική διαφορά, ο Μπάτον δεν κέρδισε άλλο αγώνα. Η Brawn GP κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στην Ιαπωνία και στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο Ιντερλάγκος η 5η θέση του Μπάτον ήταν αρκετή για να του δώσει τον πρώτο τίτλο στην καριέρα του.

Ο 29χρονος οδηγός που θα έφευγε την επόμενη σεζόν για τη McLaren τραγούδησε τον ύμνο των Queen, "We are the Champions" κατά την επιστροφή του στα πιτ. Ο Μπαρικέλο ήταν 3ος στο πρωτάθλημα και συνέχισε την καριέρα του στη Williams, όπου έσπασε το φράγμα των 300 Grand Prix.

Το Νοέμβριο του 2009 ανακοινώθηκε η εξαγορά του 75,1% ης Brawn GP από την Daimler. Ο Μπρον και ο Φράι κράτησαν το 24,9%. Πρώτα αποχώρησε ο Φράι και πέρυσι το χειμώνα ο Μπρον.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ