Τομπάζης: "Σταδιακά θα ανέβουν περισσότερα μονοθέσια στην κορυφή της F1"
Ο τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, υποστηρίζει ότι με τους νέους φετινούς κανονισμούς σταδιακά οι ομάδες της F1 θα αρχίσουν να συγκλίνουν, και ο συναγωνισμός στην κορυφή θα γίνει πιο στενός και πολυπληθής.
Η μεγάλη φετινή αλλαγή κανονισμών, που θα μεταμορφώσει εν λευκώ το σχεδιασμό των μονοθεσίων της Formula 1, φέρνει στο επίκεντρο την αεροδυναμική που παράγεται από το δάπεδο των αυτοκινήτων (ground effect) για να επιτρέψει στους οδηγούς να αγωνίζονται πλησιέστερα στο προπορευόμενο αυτοκίνητο, και να έχουν περισσότερη αεροδυναμική στήριξη για να επιχειρούν να προσπεράσουν.
Ο Νικόλας Τομπάζης, τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων της Διεθνούς Ομοσπονδίας, υποστηρίζει ότι μπορεί με τους νέους φετινούς κανονισμούς το 2022 να μην είναι εξίσου συναρπαστικό όσο το 2021, όπου «ο πήχης τέθηκε πολύ ψηλά», αλλά σταδιακά οι ομάδες θα συγκλίνουν.
Δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσουν οι παρουσιάσει των μονοθεσίων της νέας χρονιάς, ο Έλληνας αεροναυπηγός δήλωσε στην ισπανική εφημερίδα "AS" πως με τους νέους κανονσιμούς μπορεί "κάποιοι να βρουν ορισμένες καλές λύσεις και κάποιοι όχι. Αλλά η ουσιαστική αξία αυτών των κανονισμών είναι πως, εν καιρώ, ο συναγωνισμός θα είναι πιο στενός και καλύτερος".
"Είναι δύσκολο να περιμένουμε ότι το 2022 θα είναι πιο εντυπωσιακό από το 2021, διότι ο πήχης ανέβηκε πολύ ψηλά", συμπλήρωσε ο Τομπάζης.
"Αλλά όταν υπάρξει σύγκλιση, τότε θα υπάρξουν περισσότερα αυτοκίνητα στην κορυφή και αυτό θα είναι θετικό. Πιστεύω ότι η απόσταση μεταξύ του καλύτερου και του χειρότερου αυτοκινήτου το 2021 ήταν περίπου 3 δευτερόλεπτα [στο γύρο]. Ελπίζω σε περίπου ένα χρόνο να είναι μικρότερη από τη μισή".
Την άποψη ότι κάποιες ομάδες μπορεί να τα καταφέρουν καλύτερα από άλλες με την ερμηνεία των νέων κανονισμών εξέφρασε και ο γενικός διευθυντής του τεχνικού τμήματος της Mercedes F1, Τζέιμς Άλισον: "Όλοι στην ομάδα μας, και σε κάθε άλλη ομάδα, έχουμε κάνει το καλύτερο που επιτρέπει το επίπεδό μας για να προσπαθήσουμε να βρούμε το σχεδιασμό και την προσέγγιση που θα ταιριάξει καλά στο νέο αυτό σετ κανονισμών. Και θα δούμε όλοι στους πρώτους αγώνες πώς θα εξελιχθεί αυτό".
Ο Βρετανός συνέχισε: "Φαντάζομαι, τόσο νέα και διαφορετικά που είναι τα αυτοκίνητα, πως ένα ή δύο μπορεί να βγουν εντελώς λάθος. Και οι ομάδες τους θα έχουν μια οδυνηρή χρονιά. Και όλοι μας θα έχουμε αφήσει πίσω πράγματα που δεν περιμέναμε. Θα δούμε άλλα αυτοκίνητα και θα σκεφτόμουμε 'ωχ, γιατί δεν σκεφτήκαμε κι εμείς κάτι τέτοιο;'.
Μετά θα προσπαθήσουμε να βρούμε τον τρόπο να αφομοιώσουμε αυτή την ιδέα στο δικό μας αυτοκίνητο το ταχύτερο δυνατόν, ώστε να ανελιχθούμε από οποιαδήποτε θέση βρούμε τον εαυτό μας στον πρώτο αγώνα. Ή, αν είμαστε ταχυτεροί και βρισκόμαστε μπροστά, για να κρατήσουμε τους λυσσασμένους λύκους πίσω μας. Θα είναι μια κατάσταση μεγάλης βιασύνης, που αναμφίβολα θα μας εμποδίσει να κοιμόμαστε αρκετά σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς", συμπλήρωσε.
Ο Άλισον, πρώην τεχνικός διευθυντής της Ferrari στη F1, κατέληξε: "Υπάρχει η ευκαιρία [με τους νέους κανονισμούς]. Αλλά υπάρχει και ο κίνδυνος, φυσικά, και θα προσπαθήσουμε να επιλέγουμε προσεκτικά τα βήματά μας σε αυτό το δυνητικό ναρκοπέδιο, και να μαζεύουμε όλα τα μικρά κουτιά θησαυρού που ίσως βρίσκονται ανάμεσα στις νάρκες, ώστε να έχουμε ένα αυτοκίνητο που ελπίζουμε πως θα μάχεται στην κορυφή".