FORMULA 1

Τον Αύγουστο θα κριθεί η παραμονή του Φερστάπεν στη Red Bull το 2026

AP Photo/Andy Wong

Ο Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλος της Red Bull, άφησε να εννοηθεί ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς έχει περιθώριο μέχρι το καλοκαίρι για να προσφέρει στον Μαξ Φερστάπεν ένα απολύτως ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ώστε να τον πείσει να παραμείνει στις τάξεις της και τη νέα σεζόν της Formula 1.

Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull Racing έχουν συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2028, όμως σε αυτό περιλαμβάνονται όροι απόδοσης. Με άλλα λόγια, ο Ολλανδός είναι ελεύθερος να το σπάσει αν η RBR δεν του προσφέρει ένα μονοθέσιο συγκεκριμένου ανταγωνιστικού επιπέδου ώστε να διεκδικεί τον τίτλο σε ένα χρονικό σημείο της σεζόν.

Παρότι η Aston Martin F1 και η Mercedes F1 φέρονται διατεθειμένες να προσφέρουν αμύθητα ποσά στον τετράκις πρωταθλητή για να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες του το 2026, ο ίδιος έχει αφήσει να εννοηθεί ότι για το μέλλον του στη F1 θα προτιμήσει την ομάδα που εκτιμά ότι θα του προσφέρει τις μεγαλύτερες πιθανότητες για ένα μονοθέσιο ικανό να κερδίζει.

Σε σχέση με τη Red Bull, που πήρε για το 2026 το μεγάλο ρίσκο του δικού της κινητήρα, η Mercedes HPP έχει την πρότερη εμπειρία της κατασκευής της κορυφαίας μονάδας ισχύος της F1 στο πέρασμα στην υβριδική εποχή το 2014. Και η Aston έχει εξασφαλίσει τους κινητήρες της Honda, μαζί με έναν “γαλαξία” τεχνικών με κορυφαίο τον Άντριαν Νιούι.

Δώδεκα μήνες πριν, η κυριαρχία της Red Bull RB20 ήταν τέτοια που το σενάριο αποχώρησης του Ολλανδού έμοιαζε επιστημονικής φαντασίας. Όμως, η άνοδος του ανταγωνισμού από τον περασμένο Μάιο, και έπειτα τα προβλήματα που άρχισε να αντιμετωπίζει η RBR με το δικό της μονοθέσιο, έφεραν και πάλι το θέμα στο προσκήνιο.

Η έλλειψη ανταγωνιστικότητας της φετινής RB21 δεν έκανε τίποτα για να βοηθήσει την ομάδα στην προσπάθειά της να κρατήσει την πίστη του Μαξ. Και πλέον ο Ολλανδός μοιάζει να μην είναι τόσο απόμακρος για τις αντίπαλες ομάδες – ακόμα και η McLaren έκανε μια διερευνητική κρούση, πριν προχωρήσει στην πολυετή αναλέωση του συμβολαίου του Όσκαρ Πιάστρι.

Ο Μαξ Φερστάπεν στο κόκπιτ της Red Bull RB21, στο πλαίσιο του GP Κίνας 2025 AP Photo/Andy Wong

Όταν ρωτήθηκε πέρσι το Νοέμβριο στο Λας Βέγκας για το θέμα, ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ είπε: “Είναι στο χέρι μας, και είμαι βέβαιος ότι θα του παρέχουμε ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα είναι σε θέση να διεκδικήσει το πρωτάθημα του χρόνου”.

Αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα, και η διαφορά των μόλις 8 βαθμών που χωρίζει τον 27χρονο από τον Λάντο Νόρις στην κορυφή της βαθμολογίας μετά από τα δύο πρώτα GP του 2025 είναι κατά κύριο λόγο αποτέλεσμα οδηγικών υπερβάσεων του ίδιου του Φερστάπεν.

Ο Ολλανδός εχει παραδεχθεί δημόσια ότι η Red Bull RB21 στερείται της απολύτως ανταγωνιστικής ταχύτητας, και η Red Bull -υπό τον τεχνικό διευθυντή Πιέρ Βασέ- καλείται να βγάλει το ταχύτερο δυνατόν στην επιφάνεια την ταχύτητα του μονοθεσίου.

Διότι, σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου, ο Φερστάπεν μπορεί να σπάσει το συμβόλαιό του με την Red Bull Racing εάν “σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο της σεζόν [του 2025] δεν βρίσκεται μέσα στην πρώτη τριάδα της βαθμολογίας του πρωταθλήματος οδηγών”.

Το χρονικό σημείο αυτό είναι στις αρχές Αυγούστου, όταν ξεκινούν οι καλοκαιρινές διακοπές τριών εβδομάδων της Formula 1, σύμφωνα με όσα είπε στο motorsport.com ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο.

Ο Αυστριακός τόνισε ότι η προσπάθεια της ομάδας του Πιέρ Βασέ να διευρύνει το ‘παράθυρο’ απόδοσης της RB21 σε περισσότερες θερμοκρασίες και ρυθμίσεις “είναι απαραίτητες για να κερδίσει ο Μαξ το πέμπτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτός είναι ο μεγάλος μας στόχος. Όλη η ομάδα δουλεύει προς αυτόν με απόλυτη αφοσίωση.

Και φυσικά κάθε κορυφαίος οδηγός έχει όρο εξόδου στο συμβόλαιό του αν η απόδοση [του αυτοκινήτου] δεν είναι σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Όμως αυτοί οι όροι ποικίλλουν, και προς το παρόν δεν είναι θέμα για εμάς”, πρόσθεσε ο Μάρκο.

Ο Χέλμουτ Μάρκο με τον Μαξ Φερστάπεν στο γκαράζ της RBR AP Photo/Geert Vanden Wijngaert

Σε ερώτηση αν ο Φερστάπεν θα εξετάσει τις επιλογές του αν το καλοκαίρι ο πέμπτος του τίτλος φαντάζει πλέον μακρινός, ο Αυστριακός απάντησε: “Αυτό είναι το παράθυρο που έχουμε. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, οκτώ βαθμούς πίσω. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι τις καλοκαιρινές διακοπές.

Φυσικά ο Μαξ είναι εξαιρετικά σημαντικό μέλος της ομάδας μας. Μόνο εκείνος ήταν ικανός να κερδίσει το πρωτάθλημα πέρσι. Αυτή τη στιγμή είναι ξεκάθαρα ο κορυφαίος, αν όχι μεταξύ των κορυφαίων όλων των εποχών, και φυσικά θέλουμε να τον κρατήσουμε.

Αλλά για να συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο πρέπει να είναι στο επίπεδο που πρέπει. Κι όπως δείχνουν τα πράγματα τώρα, δεν υπάρχει λόγος, ούτε και όρος στο συμβόλαιο, για να φύγει στο τέλος της χρονιάς”, κατέληξε ο Χέλμουτ Μάρκο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ