Τότο Βολφ: "Θα πίεζα για την ποινή στον Σάινθ στο Λας Βέγκας παρότι αυτό είναι άδικο και απαίσιο"
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, πήρε θέση για τη -φερόμενη- στάση του στην -"άδικη", όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε- ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση που επεβλήθη στον Κάρλος Σάινθ, μετά το συμβάν των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP του Λας Βέγκας. Και η θέση του είναι αρκετά αμείλικτη.
Θυμίζουμε ότι στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του αγώνα της πόλης της Νεβάδα των ΗΠΑ η Ferrari SF-23 του Σάινθ υπέστη σοβαρότατη ζημιά -ύψους έως και 2 εκατομμυρίων δολαρίων- όταν ο Ισπανός πέρασε πάνω από το κάλυμμα μιας υδρορροής, το οποίο αποκολλήθηκε λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα από το πέρασμα της Alpine του Εστεμπάν Οκόν από το ίδιο σημείο.
Ο Σάινθ δεν τραυματίστηκε στο συμβάν, παρά τη σοβαρότητά του, αλλά η Ferrari χρειάστηκε να αλλάξει την πλειοψηφία των μηχανικών μερών και φυσικά όλο το δάπεδο της SF-23. Δεδομένου ότι ο Ισπανός είχε ήδη χρησιμοποιήσει των πλήρη αριθμό των μπαταριών που επιτρέπονται σε κάθε οδηγό για τη σεζόν, η αντικατάσταση της μπαταρίας επέφερε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.
Παρότι είναι ευνόητο ότι αυτή η ποινή ήταν πέρα για πέρα άδικη, διότι δεν ευθυνόταν η Ferrari ή ο Σάινθ για το συμβάν, οι αγωνοδίκες επέβαλλαν την ποινή εξηγώντας πως -παρά τις προσπάθειές τους- δεν βρήκαν τίποτα στους κανονισμούς που να προέβλεπε τη μη εφαρμογή της.
Εύκολα μπορούσε να φανταστεί κανείς ότι στο παρασκήνιο ασκήθηκε πίεση από διευθυντές άλλων ομάδων στους αγωνοδίκες της FIA να εφαρμόσουν την ποινή. Ο Σάινθ κατηγόρησε εκείνο το βράδυ μια ομάδα -που δεν κατονόμασε- ότι ήταν πολύ πιεστική για την επιβολή της ποινής, αλλά η Mercedes αρνήθηκε ότι ήταν εκείνη η εν λόγω ομάδα. Και τώρα ο Τότο Βολφ της Mercedes F1 εξέφρασε τη θέση του για το συμβάν.
“Αυτό που συνέβη στον Κάρλος ήταν απολύτως άδικο” εξήγησε, σχεδόν δύο μήνες μετά, ο Βολφ. “Μιλώ για την ποινή. Ήταν άδικη. Είμαι ο πρώτος, ως [πρώην] αγωνιζόμενος, που λέει ότι [ο Σάινθ] δεν άξιζε αυτή την έκβαση. Νομίζω ότι πρέπει να κοιτάξουμε τους κανονισμούς. Η ανωτέρα βία είναι μια δύσκολη περίπτωση. Τι συμβαίνει αν χτυπήσεις στα κερμπς και καταστρέψεις το αυτοκίνητο; Δεν υπάρχει κάτι που να μπορείς να κάνεις.
Τι συμβαίνει αν περνάς από τα κερμπς με κρύα λάστιχα, όπως ο Λάντο [Νόρις στο Λας Βέγκας] και καταλήγεις στον τοίχο; Είναι αυτό ένα συμβάν ανωτέρας βίας; Κι αν σε χτυπήσει ένα άλλο αυτοκίνητο χωρίς να φταις σε τίποτα; Είναι αυτή ανωτέρα βία;» ρώτησε, ρητορικά, ο Αυστριακός.
Και συνέχισε: “Σε κανέναν δεν άρεσε αυτή η κατάσταση. Ήταν άδικη και χάλασε τον αγώνα του, τον οποίο ίσως και να μπορούσε να είχε κερδίσει. Οπότε, πρέπει να κοιτάξουμε [τους κανονισμούς] και να σκεφτούμε σοβαρά πώς μπορούν να αλλάξουν”.
Και για την πίεση που -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα συμφραζόμενα και μόνο- φέρεται να άσκησε, εξήγησε: “Ως διευθυντής μιας αντίπαλης ομάδας που μάχεται [με τη Ferrari] για τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές, πρέπει να βλέπω τη γενική εικόνα. Πρέπει να κοιτάζω τους κανονισμούς και την πλήρη εικόνα των πιθανών ενεργειών από πλευράς μας για να τερματίσουμε στη δεύτερη θέση.
Αν το αναφέρουν οι κανονισμοί, πρέπει να ενεργήσω προς όφελος της ομάδας και των 2.500 ανθρώπων που θα έχουν μια σημαντική διαφορά στα bonus τους με τη 2η σε σχέση με την 3η θέση. Πρέπει να ενεργώ στα όρια των κανονισμών. Διότι, αν χάναμε τη θέση για 5 βαθμούς επειδή ενήργησα με αγωνιστική δικαιοσύνη, ενώ οι κανονισμοί μου επέτρεπαν να επιβληθεί ποινή στο [αντίπαλο] αυτοκίνητο -οποιουδήποτε οδηγού-, θα έπρεπε να το είχα κάνει.
Κάθε άλλος διευθυντής θα το είχε κάνει, όσο άδικο κι αν είναι. Πρέπει να αποφασίσω, ‘είναι άδικο για έναν αντίπαλο οδηγό;’. Είναι. Αλλά έχω 2.500 ανθρώπους για τους οποίους είμαι υπεύθυνος, που πληρώνουν στεγαστικά δάνεια, και έξοδα για τα σχολεία των παιδιών τους, οπότε δεν το σκέφτεσαι καν. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να βάζουμε ενίοτε τον εαυτό μας στη θέση των άλλων. Θα έκανα κάτι τέτοιο στον Κάρλος, και είναι απαίσιο”, συνέχισε ο Τοτο Βολφ.
Και μιλώντας για τον κανονισμό που αφορά στην ανωτέρα βία, κατέληξε: “Για μένα έχει να κάνει με θέματα που δεν μπορείς να ελέγξεις, όπως το να χτυπάς ένα πουλί στην πίστα ή να φθείρεις το δάπεδο επειδή περνάς πάνω από τα κερμπς. Αλλά δεν έχουμε βρει κανονισμούς που να καλύπτουν αυτά τα θέματα. Το να χτυπάς το καπάκι ενός υπονόμου και να διαλύεις το αυτοκίνητό σου είναι άδικο για τον οδηγό, αναμφίβολα”.