"Τρέλα" για Αλόνσο στη Βαρκελώνη
Νικητής ο Φερνάντο Αλόνσο στο ισπανικό Grand Prix. 1-3 για τη Ferrari με τον Φελίπε Μάσα. Ο Κίμι Ράικονεν χώρισε το δίδυμο. Παρέμεινε πρώτος στη βαθμολογία ο 4ος Σεμπάστιαν Φέτελ.
Μόνο ο Φερνάντο Αλόνσο θα μπορούσε να πανηγυρίζει στη Βαρκελώνη, κρατώντας την ισπανική σημαία και να αποθεώνεται από το κοινό.
Μετά την Κίνα, ο Αλόνσο πήρε την πρώτη νίκη επί ευρωπαϊκού εδάφος φέτος στο ισπανικό Grand Prix σε μια εξαιρετική εμφάνιση από τη Ferrari. To menu del dia είχε Ferrari στη Βαρκελώνη με τη Scuderia να πραγματοποιεί το 1-3 για πρώτη φορά μετά τη Μόντσα το 2010!
Ο Φελίπε Μάσα ανέβηκε στο βάθρο, ξεκινώντας από την 9η θέση μετά την ποινή τριών θέσεων που του είχε επιβληθεί γιατί έκλεισε στις δοκιμές τον Μαρκ Γουέμπερ. Το "κόκκινο" δίδυμο χώρισε ο Κίμι Ράικονεν (Lotus) στον 33ο σερί τερματισμό του!
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ βρέθηκε εκτός βάθρου, ωστόσο παραμένει πρώτος στη βαθμολογία με διαφορά τεσσάρων βαθμών από τον Ράικονεν και 17 από τον Αλόνσο.
O Mαρκ Γουέμπερ ήταν 5ος, βοηθώντας τη Red Bull να κρατηθεί μπροστά με διαφορά 14 βαθμών από τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο poleman Νίκο Ρόσμπεργκ κρατήθηκε στην πρώτη θέση στους πρώτους γύρους, όμως ο ρυθμός αγώνα της Mercedes δεν ακολουθεί τις επιδόσεις της στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Γερμανοφινλανδός ήταν 6ος και ο Λιούις Χάμιλτον, 2ος στην εκκίνηση, μόλις 12ος. Ο τέως οδηγός της McLaren διαμαρτυρήθηκε στους ανθρώπους της ομάδας του, όταν τον προσπέρασε μια Williams (του Παστόρ Μαλντονάντο).
"Μαγεία" Αλόνσο
Ο Φέτελ "τρύπωσε" ανάμεσα στις δύο Mercedes όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Όμως ο Αλόνσο έκλεψε την παράσταση, προσπερνώντας από την εξωτερική τόσο τον Ράικονεν, όσο και τον Χάμιλτον.
Με τον Χάμιλτον να εξαφανίζεται από το κάδρο και τον Μάσα να εισβάλλει σε αυτό, το ενδιαφέρον στράφηκε και σε αυτό τον αγώνα στη "μάχη" των ελαστικών ή πιο σωστά στη φθορά των ελαστικών. Τελικά οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν τέσσερα pitstops με εξαίρεση τον Ράικονεν που έκανε τρία, τα οποία δεν ήταν αρκετά για να απειλήσει στο τέλος τον Αλόνσο.
Ο οδηγός από το Οβιέδο, νικητής στην πατρίδα του μετά από επτά χρόνια (!), τέθηκε επικεφαλής στον 12ο γύρο. Προσπέρασε τον Ρόσμπεργκ με τον Φινλανδό να ξαναζεί ένα εφιαλτικό γύρο, χάνοντας τη θεση του τόσο από τον Φέτελ, όσο και τον Ράικονεν.
Ο Αλόνσο αποτραβήχτηκε από τους διώκτες του, ενώ ο Ράικονεν πέρασε δεύτερος, αφήνοντας πίσω του τον Φέτελ στον 33ο γύρο σε μια διασκεδαστική μονομαχία. Παρότι έκανε ένα pitstop λιγότερο ο Ράικονεν, δεν ήταν ταχύτερος από τον Αλόνσο με τη σκληρή γόμα και έτσι "κάθισε" στη δεύτερη θέση, ενώ το ίδιο έκανε και ο Μάσα. Ο Φετελ "πλήρωσε" την τακτική της Red Bull να τον αφήνει στην πίστα μέχρι να φτάσουν στο τέλος τα ελαστικά του.
Στις υπόλοιπες βαθμολογούμενες θέσεις μετά τους πέντε πρώτους ήταν ο Πολ ντι Ρέστα (Force India), ο Τζένσον Μπάτον (McLaren), o Σέρχιο Πέρες (McLaren) και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (Toro Rosso). Ο Μπάτον είχε πέσει μέχρι και 17ος στους πρώτους γύρους, έλυσε τα προβλήματα με τα ελαστικά και δεν έφυγε χαμένος από τον αγώνα. Στους τελευταίους γύρους ο Πέρες τον πλησίασε, αυτή τη φορά όμως δεν εκανε καμιά κίνηση να τον προσπεράσει όπως είχε γίνει στο Μπαχρέιν.
Ο Ρικιάρντο έκλεψε τον βαθμό από τον Εστεμπάν Γκουτιέρες (Sauber), την έκπληξη του αγώνα. Ο Μεξικανός που ξεκίνησε από τις τελευταίες θέσεις, έφτασε να οδηγεί και τον αγώνα μετά από την τακτική της ομάδας του. Βαθμό δεν πήρε, αλλά ο ταχυτερος γύρος στον αγώνα είναι δικός του.
Ιπτάμενη (σ.σ. άλλωστε με ελικόπτερο έφτασε το μονοθέσιο του Αλόνσο στο video που ακολουθεί) λοιπόν η Ferrari στον πρώτο ευρωπαϊκό αγώνα της σεζόν. Στις 32 νίκες ο Ισπανός και η τέταρτη θέση στη λίστα με τους κορυφαίους (πίσω από Σουμάχερ, Προστ και Σένα) είναι δική του.
Σε δύο εβδομάδες οι στρατηγικές των ομάδων θα αλλάξουν για τον πιο ιδιαίτερο αγώνα της χρονιάς, στο Μόντε Κάρλο.
Τελική κατάταξη
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ |
1. | Φερνάντο Αλόνσο | Ferrari | 1:39:16.594 |
2. | Kίμι Ράικονεν | Lotus-Renault | +9.333δευτ. |
3. | Φελίπε Μάσα | Ferrari | +26.049 |
4. | Σεμπάστιαν Φέτελ | Red Bull-Renault | +38.273 |
5. | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull-Renault | +47.963 |
6. | Νίκο Ρόσμπεργκ | Mercedes | +1:08.220 |
7. | Πολ Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | +1:08.988 |
8. | Τζένσον Μπάτον | McLaren-Mercedes | +1:19.506 |
9. | Σέρχιο Πέρες | McLaren-Mercedes | +1:21.738 |
10. | Ντάνιελ Ρικιάρντο | Force India-Mercedes | +1 γύρος |
11. | Εστεμπάν Γκουτιέρες | Sauber-Ferrari | +1 γύρος |
12. | Λιούις Χάμιλτον | Mercedes | +1 γύρος |
13. | Έιντριαν Σούτιλ | Force India-Mercedes | +1 γύρος |
14. | Παστόρ Μαλντονάντο | Williams-Renault | +1 γύρος |
15. | Νίκο Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | +1 γύρος |
16. | Βαλτέρι Μπότας | Williams-Renault | +1 γύρος |
17. | Σαρλ Πικ | Caterham-Renault | +1 γύρος |
18. | Ζουλ Μπιάνκι | Marussia-Cosworth | +3 γύροι |
19. | Μαξ Τσίλτον | Marussia-Cosworth | +3 γύροι |
Βαθμολογία οδηγών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1. | Φέτελ | 89β. |
2. | Ράικονεν | 85 |
3. | Αλόνσο | 72 |
4. | Χάμιλτον | 50 |
5. | Μάσα | 45 |
6. | Γουέμπερ | 42 |
7. | Ντι Ρέστα | 26 |
8. | Γκροζάν | 26 |
9. | Ρόσμπεργκ | 22 |
10. | Μπάτον | 17 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
ΘΕΣΗ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1. | Red Bull | 131β. |
2. | Ferrari | 117 |
3. | Lotus | 111 |
4. | Mercedes | 72 |
5. | Force India | 32 |
6. | McLaren | 29 |
7. | Toro Rosso | 8 |
8. | Sauber | 5 |