Ο Έβανς χωρίζεται από μόλις 3,0’’ από τον εντυπωσιακά ταχύ στο χιόνι και τους πάγους της Σουηδίας ομόλογό του στην Toyota, Τακαμότο Κατσούτα – ενώ σε απόσταση βολής βρίσκεται και ο πρωταθλητής Νεβίλ με το Hyundai i20 N Rally1.
Ο Έβανς είχε οικοδομήσει λίγο μεγαλύτερο προβάδισμα (8,6’’) στη διάρκεια της ημέρας, αλλά αυτό μειώθηκε κάτω από το μισό όταν ανοίχτηκε λίγο στο χιόνι και έπειτα έσβησε στιγμιαία ο κινητήρας του GR Yaris Rally1, στις δύο τελευταίες Ειδικές (ΕΔ14-15) της σημερινής μέρας.
Αυτό επέτρεψε στον Νεβίλ να μπει επίσης στη μάχη της νίκης, ενώ βλέψεις για το πρώτο σκαλί του βάθρου τρέφει και ο ομόλογος του Βέλγου στη Ηyundai, Οτ Τάνακ, που απέχει λιγότερα από 13’’ από τον Έβανς. Ο Εσθονός έχασε λίγο έδαφος λόγω ενός προβλήματος του συστήματος ψύξης.
Ο Ουαλός ξεκίνησε τη σημερινή μέρα με ισχνό προβάδισμα 0,6’’ από τον Κατσούτα. Ήταν και οι δύο ταχύτατοι στις παγωμένες πρωινές ΕΔ, αλλά το απόγευμα η ταχύτητα του Έβανς κι ένα μικρό λάθος του Ιάπωνα αύξησαν το προβάδισμα του πρώτου στα 8,6’’. Τότε ήρθαν τα δύο λάθη του Έλφυν, και οι διαφορές στις τέσσερις πρώτες θέσεις μειώθηκαν ξανά.
Ο χθεσινός πρωταγωνιστής Αντριέν Φουρμό της Hyundai τέθηκε εκτός μάχης για την παρθενική του νίκη στο WRC: σταμάτησε αμέσως μετά το ξεκίνημα της ΕΔ10 για να σφίξει το λουρί του κράνους του, ενώ στην προσπάθειά του να ανακάμψει βγήκε από το δρόμο στην ΕΔ12, κόλλησε στο χιόνι και η προσπάθειά του έληξε άδοξα.
Ο Κάλε Ροβάνπερα, που δεν έχει βρει το ρυθμό που θα ήθελε αυτό το τριήμερο, ανέβηκε στην 5η θέση μετά τις ατυχίες του Φουρμό. Ο Φινλανδός, πάντως, είχε καλύτερη μέρα σε σύγκριση με την Παρασκευή, καθώς πλησίασε τον Τάνακ στα 10’’. Την εξάδα κλείνει ο Μάρτινς Σεσκς της M-Sport Ford, που κράτησε τη θέση του παρά το τετ-α-κε που είχε στην ΕΔ13.
Ενόψει των συγκλονιστικών τριών Ειδικών Διαδρομών (70 αγωνιστικών χιλιομέτρων) που θα κρίνουν αυτό το θρίλερ για τη νίκη στη Σουηδία αύριο Κυριακή (16/2), ο διευθυντής της Toyota Gazoo Racing WRC, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, άφησε να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να δώσει την εντολή στους Έβανς-Κατσούτα να μην ρισκάρουν την απώλεια του 1-2 με μια μάχη μεταξύ τους.
Ο Έβανς, πάντως, είπε ότι δεν υπάρχει λόγος για μια τέτοια εντολή: “Δεν υπάρχει λόγος να μιλήσουμε [με τον Λάτβαλα]. Αυτός είναι ο τρόπος που δούλευε πάντα η ομάδα και απέδωσε, είναι πάντα δίκαιος τρόπος και μπορούμε να έχουμε μια μάχη αύριο.
Δεν λέω ότι μπορώ σίγουρα να τα καταφέρω μόνος μου, απλά ότι δεν υπάρχει κάποια ανάγκη για εντολές”, είπε ο Ουαλός. Και ο Κατσούτα, που διεκδικεί επί ίσοις όροις την πρώτη του νίκη στο WRC, συμπλήρωσε πως “θέλω να τερματίσω το ράλι και αυτό είναι όλο. Θα δούμε. Θα μιλήσω με τα αφεντικά μου και θα δω τι θα πουν.
Είμαι διψασμένος για πολλά πράγματα, αλλά έχω βρει τον εαυτό μου πολλές φορές να είμαι διψασμένος μπροστά σε κάτι και μετά κάτι να συμβαίνει. Δεν χρειάζεται να κάνω κάτι ιδιαίτερο, απλά να οδηγήσω όπως οδηγούσα έως τώρα”, πρόσθεσε ο Ιάπωνας.
Ράλι Σουηδίας 2025, Γενική Κατάταξη μετά την ΕΔ15
WRC.COM