X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Τρίτος φετινός θρίαμβος και βλέψεις τίτλου του Οζιέ στο "θρίλερ" του Ράλι Φινλανδίας

Σεμπαστιάν Οζιέ-Βινσέντ Λαντέ, Toyota GR Yaris Rally1, Ράλι Φινλανδίας 2024 TOYOTA GAZOO RACING

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ κατέκτησε την τρίτη φετινή του νίκη στο Ράλι Φινλανδίας, 9ο γύρο του φετινού WRC, καθώς στην προτελευταία ειδική δύο ατυχήματα κόστισαν στον Κάλε Ροβάνπερα τη νίκη στην πατρίδα του και στον Έλφυν Έβανς πολλές από τις ελπίδες του για τον φετινό παγκόσμιο τίτλο.

Το πιο εντυπωσιακό όλων είναι ότι ο Γάλλος οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πλέον ανέβηκε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, παρά το γεγονός ότι κάνει και φέτος περιορισμένο πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων με την Toyota Gazoo Racing και μάλιστα έχασε και τον αγώνα της Πολωνίας λόγω ελαφρού τραυματισμού στις αναγνωρίσεις εκείνου του αγώνα.

Δεδομένου ότι ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai τερμάτισε στη δεύτερη θέση του φινλανδικού αγώνα, και οι Οτ Τάνακ (Hyundai) και Έλφυν Έβανς (Toyota) εγκατέλειψαν, πλέον ο Βέλγος στην κορυφή της βαθμολογίας έχει 168 βαθμούς, και τον ακολουθούν οι Οζιέ με 141 β., Τάνακ με 137 β. και Έβανς με 132 βαθμούς.

Η 61η νίκη του Οζιέ ήρθε σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες στις πολύ γρήγορες χωμάτινες Ειδικές της Φινλανδίας. Στον τερματισμό ο Γάλλος είχε διαφορά 40’’ από τον Νεβίλ και 1:14’’ από τον Αντριέν Φουρμό, που κατέκτησε άλλη μια θέση στο βάθρο με το Puma Rally1 της M-Sport Ford.

Όμως η εικόνα του αγώνα μέχει την τελευταία Ειδική ήταν διαφορετική: ο Κάλε Ροβάνπερα ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, και έδειχνε να οδεύει προς την πρώτη νίκη Φινλανδού στον αγώνα μετά τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα το 2015.

Ο Κάλε Ροβάνπερα ίπταται στο Ράλι Φινλανδίας 2024. Ο Φινλανδός έχασε την πρώτη νίκη στην πατρίδα του μετά από ατύχημα που είχε στην προτελευταία Ειδική. TOYOTA GAZOO RACING

Ο Ροβάνπερα κρατούσε την πρωτοπορία από την 5η ΕΔ του αγώνα, μετά από την εναλλαγή του στην κορυφή με τους ομολόγους του Οζιέ και Έβανς σε άλλοτε βροχερές και άλλοτε στεγνές Ειδικές. Στο τέλος της πρώτης μέρας, έτσι, ο πρωταθλητής είχε διαφορά 8’’ από τους ομολόγους του στην Toyota.

Όμως, τη δεύτερη μέρα ο Ροβάνπερα ήταν καταιγιστικός, και κερδίζοντας 5 Ειδικές (σπάζοντας και το ρεκόρ της περιβόητης Ουνινπόγια) απέκτησε τεράστια διαφορά 44,2’’ στο τέλος της ημέρας από τον Οζιέ. Ο Γάλλος αποφάσισε να μην επιτεθεί, ενώ ο Έβανς απώλεσε 2:40 λεπτά λόγω προβλήματος στο ημιαξόνιο του Yaris Rally1 του Ουαλού.

Το πρωί της Κυριακής ο Ροβάνπερα διεύρυνε τη διαφορά του στα 45,8’’ με τη νίκη στις δύο πρώτες Ειδικές, αλλά στην προτελευταία Ειδική της ημέρας όλα θα άλλαζαν: ο Φινλανδός χτύπησε σε έναν μικρό βράχο και το Yaris του ανετράπη, αναγκάζοντάς τον σε εγκατάλειψη - για δεύτερη διαδοχική χρονιά στην πατρίδα του.

Στον ξεκίνημα της ίδιας ακριβώς Ειδικής είχε ατύχημα και ο Έβανς, γεγονός που ανάγκασε τον Ουαλό να φύγει από τη Φινλανδία χωρίς να σκοράρει ούτε έναν βαθμό - και με την παραδοχή ότι πλέον φαντάζει αρκετά δύσκολο να κατακτήσει τον φετινό τίτλο του WRC, απέχοντας πια 36 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Νεβίλ.

Το βάθρο του Ράλι Φινλανδίας 2024 TOYOTA GAZOO RACING

Ο Βέλγος της Hyundai ανέβηκε στη 2η θέση του αγώνα είχε έναν δύσκολο αγώνα στη Φινλανδία: αρχικά έχασε 13’’ από ένα οδηγικό λάθος, κι έπειτα πάσχιζε να ελέγξει το Hyundai i20 N που δεν είχε καταφέρει να το στήσει στα μέτρα του.

Ο Τάνακ, έτερος διεκδικητής του τίτλου, εγκατέλειψε στην 3η ΕΔ του αγώνα μετά από ατύχημα. Ο Εσθονός βγήκε από το δρόμο και μετά από μία ανατροπή του i20 N Rally1 προσέκρουσε σε δέντρο, με αποτέλεσμα ο συνοδηγός του Μάρτιν Γιαρβεόγια να μεταφερθεί στο νοσοκομείο – όπου διανυκτέρευσε την Παρασκευή (2/08) και εντέλει πήρε εξιτήριο το επόμενο πρωί.

Πίσω από τον Φουρμό, που εξασφάλισε το τέταρτο φετινό του βάθρο, τερμάτισε ο εντυπωσιακός Φινλανδός Σάμι Παγιάρι στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Rally1 με ένα Yaris της Toyota Gazoo. Ο νεαρός είχε μια έξοδο στη 2η Ειδική, αλλά κατάφερε στην πρώτη του μέρα στην μεγάλη κατηγορία να κερδίσει την πρώτη του νίκη σε Ειδική. Και έχασε τη νίκη στην Ουνινπόγια για πολύ λίγο από τον Ροβάνπερα.

Τέλος, ο Τακαμότο Κατσούτα έχασε πολύ χρόνο διαλύοντας την πίσω δεξιά πλευρά του Yaris Rally1 την πρώτη μέρα, αλλά κέρδισε την τελευταία Power Stage. Ατύχημα είχε επίσης και ο Εσαπέκα Λάπι, της Hyundai, που τον έθεσε εκτός μάχης, όπως και ο Γκρεγουάρ Μουνστέρ της M-Sport. Ο επόμενος, 10ος αγώνας του φετινού WRC είναι το Ράλι Ακρόπολις της χώρας μας, στις 5-8 Σεπτεμβρίου 2024.

TAGS WRC ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΟΖΙΕ TOYOTA GAZOO RACING ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ