Τρομάζει το "party mode" της Mercedes
Η Mercedes εξήγησε τι σημαίνει αυτή η ακραία ρύθμιση του κινητήρα της που "κατέστρεψε" τον ανταγωνισμό στη Μελβούρνη, δίνοντας την πολ ποζίσον στον Λιούις Χάμιλτον με διαφορά 0,7 δευτ. από τις Ferrari.
Καθώς η Formula 1 "τρομάζει" ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών του Μπαχρέιν το Σάββατο (7/04) από το "party mode" της Mercedes, η πρωταθλήτρια εξήγησε τι σημαίνει αυτή η ακραία ρύθμιση του κινητήρα της που "κατέστρεψε" τον ανταγωνισμό στη Μελβούρνη, δίνοντας την πολ ποζίσον στον Λιούις Χάμιλτον με διαφορά 0,7 δευτ. από τις Ferrari.
Ο Χάμιλτον, όπως επιβεβαίωσε εκείνο το απόγευμα η Mercedes, γύρισε τον κινητήρα του σε ρύθμιση ακραία απόδοσης (την οποία ο πρωταθλητής ονόμασε "party mode") μεταξύ της δεύτερης και της τρίτης περιόδου των δοκιμών κατάταξης στην Αυστραλία.
Ενώ η Ferrari και η Red Bull ήταν διαρκώς, μέχρι τότε, στα εκατοστά του δευτερολέπτου κοντά στη Mercedes, όπως συνέβη και στην πρώτη προσπάθεια όλων στο Q3, στoν τελευταίο του γύρο ο Χάμιλτον πέτυχε την χαώδη διαφορά των σχεδόν 7 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Κίμι Ράικονεν και τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Η Mercedes, εξηγώντας την τακτική της με τη ρύθμιση του κινητήρα, εξήγησε ότι χρησιμοποιεί κυρίως ρύθμιση για την πλειοψηφία των ελεύθερων δοκιμών, των χρονομετρημένων και του αγώνα - μια ρύθμιση σχετικά συντηρητική για την προστασία του κινητήρα, ειδικά φέτος που κάθε οδηγός θα διαθέτει τρεις (αντί τέσσερις) μονάδες ισχύος για όλο το χρόνο.
Ωστόσο, η πρωταθλήτρια πρόσθεσε ότι η ρύθμιση του κινητήρα της μπορεί να "ποικίλλει, αναλόγως του ανταγωνισμού κατά περίσταση", καθώς και ότι "η ρύθμιση δοκιμών κατάταξης μπορεί άλλοτε να χρησιμοποιείται σε όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων, και άλλοτε μόνο στην τρίτη περίοδο".
Αυτό, με λίγα λόγια, σημαίνει ότι η Mercedes δεν πρόκειται να πιέζει, και να φθείρει, όλα τα εξαρτήματα της υβριδικής μονάδας ισχύος της αν δεν υπάρχει λόγος - αν, δηλαδή, δεν νιώθει ότι απειλείται να μην προκριθεί από τις δύο πρώτες περιόδους των δοκιμών κατάταξης ή να μην κερδίσει την πολ ποζίσιον. Έτσι προέκυψε και η αλλαγή ρυθμίσεων από το Q2 στο Q3 στην Αυστραλία.
Η Mercedes, όπως εξηγεί, διαθέτει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις της μονάδας ισχύος. Καθεμία από αυτές ορίζει πώς θα γίνεται η συγκομιδή και η διάθεση της ενέργειας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες MGU-K και MGU-H του υβριδικού συστήματος.
Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η αποδοτικότητα του συστήματος -χωρίς την παραπάνω καύση καυσίμου-, αλλά αυξάνεται και η θερμοκρασία, κι έτσι το ρίσκο μηχανικού προβλήματος.
Ενδεικτικό είναι ότι οι μονάδες ισχύος και των δύο Mercedes παρουσίασαν ενδείξεις υπερθέρμανσης στον αγώνα της Αυστραλίας, και γυρίζοντας σε πιο συντηρητική ρύθμιση διασφάλισαν ότι θα τερματίσουν.
Το ίδιο κάνει η Mercedes, άλλωστε, και στις περιόδους οχήματος ασφαλείας, για να αποφορτίσουν τη μονάδα ισχύος και να τη βοηθήσουν να ψυχθεί.
Τέλος, με τη μείωση των διαθέσιμων μονάδων ισχύος σε τρεις, φέτος, η Mercedes έχει θεσπίσει συγκεκριμένο όριο γύρων για κάθε οδηγό της σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο, βάσει των στοιχείων που συλλέγει τόσο η ίδια όσο και οι άλλες ομάδες που χρησιμοποιούν τις μονάδες ισχύος της, Williams και Force India.