Βασέρ: "Η Ferrari ασχολείται πλέον με το μονοθέσιο του 2024"
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, παραδέχθηκε ότι η κατεύθυνση της ιταλικής ομάδας στο σχεδιασμό του φετινού της μονοθεσίου λοξοδρόμησε, και επιβεβαίωσε ότι πλέον η προσοχή της Ferrari έχει στραφεί στο αυτοκίνητό της για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Παρά τη σαφή βελτίωση της φετινής Ferrari SF-23 με τη σειρά αναβαθμίσεών της που ξεκίνησε από το GP Ισπανίας το Μάιο, και τις δηλώσεις του Κάρλος Σάινθ ότι στόχος της Scuderia είναι να επιστρέψει στις νίκες φέτος, ο Φρεντ Βασέρ εξήγησε ότι πλέον η προσοχή όλων στο Μαρανέλο είναι στραμμένη στο cavallino του 2024.
Ο Γάλλος είπε στην ιταλική εφημερίδα Corriere dello Sport ότι το όριο προϋπολογισμού των ομάδων δεν επιτρέπει την παράλληλα εξέλιξη δύο νέων μονοθεσίων - ενός για φέτος και ενός για το 2024: "Δεν επιτρέπει τη δημιουργία ενός νέου προγράμματος, όπως θα μπορούσε πιθανότατα να συμβεί πριν από ένα-δύο χρόνια.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προσαρμόσεις το πρόγραμμά σου στην περίσταση και υπό αυτές τις συνθήκες νομίζω ότι κάναμε ένα καλό βήμα προόδου. Πρέπει, επίσης, να σκεφτούμε ότι οι κανονισμοί είναι πολύ πιο συγκεκριμένοι σε σχέση με πριν και είναι αρκετά δύσκολο να κάνεις ένα μεγάλο βήμα στη διάρκεια μιας χρονιάς", είπε ο Βασέρ.
Και κατέληξε λέγοντας πως "σε ό,τι αφορά την ομάδα μας, ήδη εργαζόμαστε στο πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς και στην προσπάθεια να διορθώσουμε την κατεύθυνσή μας".
Παρά τα λεγόμενα του Βασέρ, όμως, δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν ότι η εξέλιξη της φετινής SF-23 πρέπει να συνεχιστεί, καθώς με τη σταθερότητα των κανονισμών του μονοθέσιο κάθε σεζόν μέχρι και το 2025 θα αποτελεί μετεξέλιξη του περσινού.
Ανάμεσα σε αυτούς ανήκει και ο πρώην μηχανικός της Ferrari F1 Λουίτζι Μάτσολα. Ο Ιταλός εξέφρασε μια ριζικά διαφορετική άποψη, την οποία βάσισε στο εντυπωσιακό αποτέλεσμα της δεύτερης θέσης του Λάντο Νόρις στο GP Βρετανίας που έφερε ο ριζικός ανασχεδιασμός της φετινής McLaren MCL60.
Ο Μάτσολα, επιγραμματικά, υποστήριξε ότι είναι ζωτικής σημασίας να κρατήσει η ομάδα έναν σταθερό και γοργό ρυθμό εξέλιξης της φετινής SF-23, ώστε να αποκτήσει δεδομένα και να μάθει τι ακριβώς χρειάζεται για το cavallino του 2024.
Βεβαίως, μια πολύ σημαντική παράμετρος που πρέπει να προστεθεί στην εξίσωση, και ξεφεύγει από τα όρια της αεροδυναμικής αποδοτικότητας (δηλαδή του συνδυασμού παραγωγής άντωσης / μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης) είναι η διαχείριση των ελαστικών
Καθώς στο Σίλβερστοουν, που καταπονεί ιδιαίτερα τη γόμα, πρόβαλλε σημαντικά προβλήματα της SF-23 σε αυτόν τον τομέα - προβλήματα που εντέλει δεν λύθηκαν παρά τις αντίθετες ενδείξεις στα GP του Καναδά και της Αυστρίας.