X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Βασέρ: "Πρέπει να συζητήσουμε με τον Τομπάζη" για τις εμπρός πτέρυγες των McLaren και Mercedes

Όσκαρ Πιάστρι, McLaren MCL38 MCLAREN MEDIA CENTRE

Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.

Οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 επιτρέπουν ως έναν βαθμό την ευκαμψία της εμπρός πτέρυγας των μονοθεσίων, και οι τεχνικοί έφοροι της FIA την ελέγχουν ασκώντας συγκεκριμένο βάρος σε αυτήν κατά τη διάρκεια των GP.

Όμως, φέτος το θέμα αυτό έχει επιστρέψει στην επικαιρότητα, καθώς η χαρακτηριστική δυσκολία επίτευξης της αεροδυναμικής ισορροπίας στα σύγχρονα μονοθέσια του ground effect (στο πλαίσιο κανονισμών 2022-’25) στρέφει τις ομάδες προς όποια πρακτική μπορεί να τους προσφέρει κάποια λύση στο πρόβλημα αυτό.

Η FIA ξεκίνησε να ερευνά το θέμα τον Ιούλιο στο GP Βελγίου με μια σειρά από λήψεις από τις μικρές κάμερες στο ρύγχος των μονοθεσίων, διευκρινίζοντας ότι στόχος της ήταν να συγκεντρώσει δεδομένα (προκειμένου να κάνει πιο σχολαστικό τεχνικό έλεγχο για το θέμα) παρά να διαπιστώσει πιθανές παρανομίες των ομάδων.

Όμως, τα πλάνα που προέκυψαν από τον αγώνα της Μόντσα σχετικά με τον τρόπο που κάμπτονταν υπό το αεροδυναμικό φορτίο η εμπρός πτέρυγα της McLaren MCL38, καθώς και της Mercedes W15, οδήγησε τις RBR και Ferrari να ζητήσουν σχετικές διευκρινίσεις από τη FIA, και από τον διευθυντή του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας, Νικόλα Τομπάζη.

Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W15 στο GP Ιταλίας 2024 LAT IMAGES / MERCEDES-BENZ AG

Οι ομάδες του Μαρανέλο και του Μίλτον Κινς θέλουν να μάθουν εκ νέου τι επιτρέπεται και τι όχι, και ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο το επιβεβαίωσε: “Η εμπρός πτέρυγα της McLaren και της Mercedesπρέπει να αναλυθούν”.

Ο διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ, είπε από την δική του πλευρά πως “αυτή δεν είναι μια συζήτηση που θέλω να κάνω μαζί σας, θα την κάνω με τον Τομπάζη. Αλλά πρέπει να σεβαστούμε την απόφαση της FIA. Θα κάνουμε, ξανά, τη συζήτηση. Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε εσωτερικά με τη FIA”.

Μια τεχνική ντιρεκτίβα (TD34) της FIA δίνει έμφαση στη διατύπωση ότι υπάρχουν συγκεκριμένες συμπεριφορές των πτερύγων των μονοθεσίων που δεν είναι ανεκτές, ακόμα κι αν οι πτέρυγες περνούν τον τεχνικό έλεγχο πίσω στα πιτς. Συνεπώς, αυτό είναι πιθανότατα το επίκεντρο των συζητήσεων που θα έχει ο Νικόλας Τομπάζης με τις ομάδες για το θέμα αυτό.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 MCLAREN MCLAREN MCL38 MERCEDES F1 MERCEDES W15 SCUDERIA FERRARI ΦΡΕΝΤ ΒΑΣΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ