FORMULA 1

Βολφ: “Η Mercedes θα έχει και φέτος διακυμάνσεις στην απόδοσή της, όπως και όλες οι ομάδες”

Mercedes-AMG F1 Media

Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, είπε ότι το μοτίβο που είδαμε στα GP του 2024 της διαφορετικής απόδοσης του μονοθεσίου της ομάδας του αναλόγως της πίστας και των θερκοκρασιών, θα συνεχιστεί και με τη φετινή W16 - και πιθανώς, πιστεύει ο Αυστριακός, και με τα άλλα κορυφαία μονοθέσια της Formula 1.

Οι κανονισμοί του ground effect (της παραγωγής άντωσης κατά κύριο λόγο από το δάπεδο του μονοθεσίου), που εγκαινιάστηκαν το 2022, προκάλεσαν τα τελευταία τρία χρόνια το φαινόμενο στις ομάδες να πασχίζουν με “παρενέργειες” σχεδόν από καθεμία κίνηση που έκαναν για να βελτιώσουν την απόδοση των αυτοκινήτων τους.

Η Red Bull ήταν πέρσι το πιο τρανταχτό παράδειγμα: κέρδισε 7 από τα 10 πρώτα GP της σεζόν, αλλά στη συνέχεια έλειψε για 10 διαδοχικά GP από το πρώτο σκαλί του βάθρου. Αυτό οφειλόταν στις “παρενέργειες” του μεγάλου πακέτου αναβάθμισης της RB20 που παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι.

Η Ferrari, επίσης, εισήγαγε το ανασχεδιασμένο δάπεδο της SF-24 στο GP Ισπανίας, αλλά το δάπεδο αυτό επανέφερε για την ιταλική ομάδα το φαινόμενο των αναπηδήσεων (“porpoising”), αναγκάζοντας τους Ιταλούς να επιστρέψουν στο προ-Ισπανίας δάπεδο πριν παρουσιάσουν το καινούριο τους στην Ολλανδία στο τέλος του Αυγούστου.

Η McLaren δεν ξέφυγε από αυτό το μοτίβο, καθώς σημείωσε πτώση στην απόδοσή της στους αγώνες του Φθινοπώρου, αλλά ούτε και η Mercedes. Η ομάδα που κέρδισε επιβλητικά στο Σίλβερστοουν και στο Σπα, και έπειτα στο Λας Βέγκας, σπανίως ενδιάμεσα ήταν σε θέση να διεκδικεί θέσεις στο βάθρο.

Έτσι, με δεδομένα όλα αυτά, επτά διαφορετικοί οδηγοί των τεσσάρων κυρυφαίων ομάδων εναλλάσσονταν στην πρώτη θέση των GP – αλλά κανείς τους δεν είχε σταθερά, σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο, διαρκώς το κορυφαίο μονοθέσιο.

Οι δύο Mercedes W15, με τους Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, βγαίνουν από το γκαράζ της ομάδας στο GP του Κατάρ 2024 AP Photo/Darko Bandic

Και οι τέσσερις ομάδες που κέρδισαν αγώνες [το 2024] βίωσαν αυτά τα σκαμπανεβάσματα”, είπε ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport.

Κανείς δεν σχεδίασε ένα αυτοκίνητο που να ήταν σταθερά καλό σε όλες τις πίστες και σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Η McLaren είχε ένα σπουδαίο αυτοκίνητο σε ρυθμίσεις μέγιστης άντωσης και στο θερμό καιρό. Η Ferrari ήταν επίσης πιο πολύ προς την ίδια πλευρά.

Το δικό μας αυτοκίνητο ήταν γρήγορο όπου υπήρχαν στροφές υψηλής ταχύτητας και οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές. Η Red Bull μπορούσε ορισμένες φορές να κάνει ένα πράγμα και άλλες κάτι διαφορετικό”.

Και, μιλώντας για το 2025 και τη νέα Mercedes W16, ο Αυστριακός συμπλήρωσε: Το κόλπο είναι να βρίσκεσαι στην καλή πλευρά όσο το δυνατόν περισσότερες φορές. Αρχίζεις, τότε, να κάνεις συσχετισμούς με τα μοτίβα που παρατηρείς.

Παρατηρείς πίστες όπου το αυτοκίνητο ήταν καλό, δοκιμές που το πίεσες, τύποι ελαστικών με τους οποίους το αυτοκίνητο εναρμονίζεται καλύτερα, θερμοκρασίες της πίστας που είναι καλές για εκείνο.

Ελπίζω ότι το χειμώνα φτάσαμε στα σωστά συμπεράσματα για αυτό το θέμα και ότι προσαρμόσαμε την κατεύθυνση εξέλιξης του αυτοκινήτου του 2025. Δεν θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε τελείως από αυτές τις διακυμάνσεις της απόδοσης. Θα τις δούμε και φέτος με όλες τις ομάδες”.

Κατά συνέπεια, ο Βολφ προσεγγίζει τη νέα σεζόν με πολύ χαμηλότερους τόνους και κρατά υπό έλεγχο τις προσδοκίες: Αυτά τα μονοθέσια είναι τόσο περίπλοκα για να βρεις το σημείο που αποδίδουν το μέγιστο, που το έχουμε καταφέρει μόνο σε λίγες περιπτώσεις.

Ήμασταν απόλυτα κυρίαρχοι στο Λας Βέγκας, και έπειτα σε άλλες πίστες δεν ήμασταν καν σε θέση να διεκδικήσουμε μια θέση στο βάθρο. Οπότε, καλύτερα να μην μιλήσω πολύ και να δω πώς θα αποδώσουμε στις δοκιμές, να δω εάν έχουμε επιλύσει ορισμένα από αυτά τα θέματα ισορροπίας, αν έχουμε καταλάβει πλήρως τα ελαστικά. Μετά θα δούμε”, κατέληξε ο Τότο Βολφ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ