Βολφ: "Με την καθυστερημένη απόφαση του Χάμιλτον έχασα την ευκαιρία για τους Λεκλέρ, Νόρις"
Ο Τότο Βολφ αποκάλυψε ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που του έδωσε στα ξεκινήματα του 2024 την πληροφορία ότι ο Λιούις Χάμιλτον είχε συμφωνήσει με τη Ferrari για το ‘25, και επίσης ότι ο τρόπος που εξελίχθηκαν τα πράγματα δεν του έδωσε την ευκαιρία να διεκδικήσει τους Σαρλ Λεκλέρ και Λάντο Νόρις για λογαριασμό της Mercedes.
Σε λιγότερο από δύο μήνες φτάνει στο τέλος της η πιο επιτυχημένη συνεργασία ενός οδηγού με μια ομάδα, του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes, η 12ετία που έφερε την περίοδο 2013-’24 έξι πρωταθλήματα οδηγών για τον Βρετανό και οκτώ τίτλους κατασκευαστών για την ομάδα του Μπράκλεϊ.
Έτσι, όταν ο Λιούις Χάμιλτον στο τέλος του φετινού Ιανουαρίου επισκέφτηκε τον Τότο Βολφ στο σπίτι του στην Οξφόρδη της Αγγλίας και τον ενημέρωσε ότι το 2025 θα φύγει για τη Scuderia, έβαλε τέλος στην πιο επιτυχημένη συνεργασία οδηγού-διευθυντή όλων των εποχών.
Καθώς απομένουν 3 GP για να φτάσει η συνεργασία αυτή στο τέλος της, και να μετακομίσει ο Λιούις στο Μαρανέλο για το επόμενο τεράστιο κεφάλαιο της θαυμαστής του καριέρας, αυτή η “μεταγραφή του αιώνα” για τη F1 έρχεται και πάλι στο προσκήνιο.
Μιλώντας -στο νέο βιβλίο ‘Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane’- για τον τρόπο που εξελίχθηκαν τα πράγματα στις αρχές του χρόνου, ο Τότο Βολφ είπε ότι είχε τις πρώτες πληροφορίες για την απόφαση του επτάκις πρωταθλητή της F1 τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν ο 39χρονος του την ανακοινώσει αυτοπροσώπως, και πριν εντέλει “σκάσει η βόμβα” της μεταγραφής την 1η Φεβρουαρίου 2024.
"Αναμφίβολα το είχα στο ραντάρ μου ότι ο Λιούις θα έφευγε. Απλά δεν καταλάβαινα για ποιο λόγο άλλαξε ομάδα πριν διαπιστώσουμε αν θα ήμασταν ανταγωνιστικοί [το 2024]”, δήλωσε ο Αυστριακός.
Και συνέχισε λέγοντας ότι η απόφαση του Λιούις του στοίχισε τη δυνατότητα διαπραγματεύσεων με οδηγούς που τον ενδιέφεραν για τη Mercedes F1, όπως ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Λάντο Νόρις που μόλις λίγες μέρες νωρίτερα είχαν υπογράψει τα νέα τους, πολυετή συμβόλαια με τις Ferrari και McLaren αντίστοιχα.
“Επίσης, δεν μου άφησε χρόνο να αντιδράσω”, πρόσθεσε ο Βολφ. “Χρειάστηκε να καλέσω επειγόντως τους συνεργάτες μας, και πιθανότατα έχασα την ευκαιρία διαπραγματεύσεων με άλλους οδηγούς που είχαν υπογράψει τα νέα τους συμβόλαια λίγες εβδομάδες νωρίτερα, όπως ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Λάντο Νόρις.
Αυτό μας έβαλε σε δυσμενή θέση, και είχε και οικονομικές συνέπειες. Αλλά είναι κάτι που παίρνω προσωπικά; Ήταν μια επιχειρηματική απόφαση. Απολαύσαμε ένα τόσο επιτυχημένο ταξίδι μαζί, και τώρα έχει ο καθένας μας τους δικούς του στόχους.
Αυτό δεν με επηρέασε ούτε λίγο. Είμαι ‘χοντρόπετσος’, ξέρετε. Πέρασα ορισμένες αληθινά δύσκολες στιγμές στη ζωή μου, κι αυτό δεν συγκρίνεται με εκείνες”, πρόσθεσε ο Αυστριακός.
Μετά από την κυκλοφορία του παραπάνω βιβλίου, ο Αυστριακός έδωσε ορισμένες περαιτέρω εξηγήσεις μιλώντας στο αγγλικό podcast ‘High Performance’: "Άκουσα τις καμπάνες να χτυπούν δύο εβδομάδες νωρίτερα. Ναι, ο πρεσβύτερος Σάινθ μου τηλεφώνησε και μου είπε τι συνέβαινε. Και μετά άρχισαν να μου τηλεφωνούν και οι μπαμπάδες κάποιων άλλων οδηγών, που δεν μου τηλεφωνούσαν στο παρελθόν. Οπότε σκέφτηκα πως κάτι συνέβαινε εδώ.
Έστειλα τότε ένα γραπτό μήνυμα στον [διευθυντή της Scuderia Ferrari] Φρεντ Βασέρ και τον ρώτησα ‘παίρνετε τον οδηγό μας;’. Δεν έλαβα απάντηση. Αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο από τον Φρεντ. Είναι καλός φίλος. Οπότε ναι, το έβλεπα να έρχεται”, είπε ο διευθυντής της Mercedes F1.
Και για όσα έγιναν όταν ο Λιούις πήγε να τον ενημερώσει, πρόσθεσε: "Όταν ο Λιούις έφτασε στο σπίτι, όπως έκανε επί σειρά ετών τα προηγούμενα χρόνια, είχαμε πρώτα μια κουβέντα περί ανέμων και υδάτων, για τα Χριστούγεννα και όλα αυτά.
Τότε του είπα πως ‘αρχίζουμε να προσλαμβάνουμε ανθρώπους από τη Ferrari, πήραμε αυτόν τύπο’ (σ.σ.: τον Σιμόνε Ρέστα). Και τότε ο Λιούις είπε ‘Α, υπάρχει κάτι που πρέπει να σου πω’. Και όταν το είπε, η πρώτη στιγμή ήταν λίγο αμήχανη… σαν να σκέφτεσαι ‘όντως συμβαίνει αυτό;’.
Είχα στη ζωή μου ορισμένες πολύ πιο δύσκολες στιγμές να αντιμετωπίσω, ορισμένα αληθινά δράματα και τραυματισμούς. Αυτό δεν κουνάει καν τη βελόνα. Είναι απλά μια νέα κατάσταση.
Έχει τα ρίσκα και τις ευκαιρίες της, ρίσκα από την άποψη του πώς πρέπει να πληροφορήσεις τους σπόνσορες το συντομότερο δυνατόν. Διότι [η ιστορία] άρχισε να διαρρέει… Κι από την άλλη, τι κάνεις για την επόμενη χρονιά”.
Μιλώντας, τέλος, για την απόφαση του Χάμιλτον να αφήσει τη Mercedes F1 μετά από 12 χρόνια, ο Τότο Βολφ κατέληξε: “Νομίζω πως αν κάποιος έχει αποφασίσει να φύγει, τότε πρέπει να τον αφήνεις να φύγει. Είχα μια κουβέντα με τον Πεπ Γκουαρδιόλα πριν από πολύ καιρό, που είναιο φίλος μου, και τον ρώτησα ‘τι κάνεις αν φύγει αυτός ή ο άλλος παίκτης;’.
Με ρώτησε ‘τι εννοείς τι κάνω;’. Του είπα ‘προσπαθείς να τον πείσει να μείνει;’. Και μου απάντησε ‘όχι, αν κάποιος νομίζει ότι μπορεί να παίξει κάπου αλλού καλύτερα και να κερδίσει περισσότερα χρήματα, τότε απλά πρέπει να τον αφήσεις να φύγει’. Αυτό είναι κάτι που πιστεύω κι εγώ, με τον ίδιο τρόπο. Αν κάποιος θέλει να φύγει, ας το κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερο και για τις δύοι πλευρές”.
Σε μια ακόμη από τις άπειρες ερωτήσεις που έχει δεχθεί για το θέμα ο Λιούις Χάμιλτον, στο μεταξύ, είπε πρόσφατα: "Νιώθω σαν να βάζω τέλος σε μια σχέση που είναι μια χαρά. Είμαστε ακόμα ερωτευμένοι. Δεν έχασα την πίστη μου στην ομάδα. Φεύγω για τον εαυτό μου.
Έπρεπε να ενημερώσω [τον Βολφ] προσωπικά, διότι έτσι πρέπει να κάνεις για λόγους ακεραιότητας. Αλλά ήξερα πως θα ήταν δύσκολο. Στο τέλος όμως, ως άνθρωποι, πληγωνόμαστε όταν κάτι τελειώνει. Αλλά επίσης ξέρω ότι η φιλία μας ξεπερνά τη δουλειά. Έτσι το βλέπω εγώ, κι ελπίζω αυτό να ισχύει και για τον Τότο”, κατέληξε ο Βρετανός.