FORMULA 1

Βολφ: “Στο Μπαχρέιν η Mercedes έπρεπε να ήταν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη όλων”

Mercedes W16 (2025)
Bahrain Filming Day - Giacomo Crapanzano MERCEDES AG

Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός ότι η W16 δεν ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στις δοκιμές του Μπαχρέιν, με δεδομένο ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες -όπως φάνηκε πέρσι- ταιριάζουν βγάζουν στην επιφάνεια τη δυναμική των μονοθεσίων της ομάδας.

Το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 στο τέλος του προηγούμενου μήνα διεξήχθη σε εντελώς ασυνήθιστες και απρόσμενες -για το Μπαχρέιν- συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών (περίπου 15ο Κελσίου) και ενίοτε και βροχόπτωσης.

Όπως είδαμε πέρσι, με πιο τρανό παράδειγμα τον “περίπατο” του Τζορτζ Ράσελ για τη νίκη στο ψυχρό κλίμα του Λας Βέγκας, η Mercedes μπορεί να βγάλει στην επιφάνεια την πλήρη δυναμική της όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές.

Αυτό έχει να κάνει με τον έλεγχο της υπερθέρμανσης των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων. Όμως, στην προσομοίωση αγώνα της περασμένης Πέμπτης (27/2) είδαμε τη McLaren να είναι εντυπωσιακά ταχύτερη από τις Ferrari και Mercedes Red Bull δεν έκανε αντίστοιχη προσομοίωση).

Με βάση τις καιρικές συνθήκες, ο Τότο Βολφ είπε ότι η Mercedes θα έπρεπε να ήταν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη (στο γύρο) από τον ανταγωνισμό – και εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός ότι τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν έτσι.

Είμαι λίγο ανήσυχος διότι αυτές είναι συνθήκες στις οποίες θα έπρεπε να είμαστε δύο δευτερόλεπτα ταχύτεροι”, είπε ο Αυστριακός. “Αυτή ήταν η μοναδική μας καλή στιγμή πέρσι από άποψη απόδοσης, στο Λας Βέγκας, αλλά δεν είναι τώρα. Είτε, διαφορετικά, λύσαμε το πρόβλημα και έχουμε πλέον καλύτερη ισορροπία σε όλες τις κλιματικές συνθήκες.

Ενίοτε έχουμε ακολουθήσει δρόμους που μας οδήγησαν σε λανθασμένες κατευθύνσεις, και την Τετάρτη [26/2] δοκιμάσαμε κάτι το απόγευμα που δεν δούλεψε, δεν ήταν καλό, αλλά έχει να κάνει με κάτι στο αυτοκίνητο που μας δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Αυτό ήταν που μας έλειπε πέρσι. [Το αυτοκίνητο] ήταν λίγο απρόβλεπτο, αλλά τώρα φαίνεται ότι έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα προόδου, αν και δεν έχουμε ιδέα [για τον ανταγωνισμό] διότι δεν ξέρουμε τα φορτία καυσίμου και οι συνθήκες δεν ήταν αντιπροσωπευτικές”, κατέληξε ο Βολφ.

Ο Τζορτζ Ράσελ με τον Τότο Βολφ της Mercedes F1 στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν
Ο Τζορτζ Ράσελ με τον Τότο Βολφ της Mercedes F1 στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν MERCEDES AG

Σχετικά με το βήμα προόδου που ανέφερε ο διευθυντής της, η Mercedes F1 εκτιμά ότι έχει λύσει με τη W16 αρκετές από τις αδυναμίες της περσινής W15που ήταν επίσης ένα μεγάλο βήμα σε σχέση με τις καταστροφικές W13 και W14 της διετίας 2022-’23.

Ο αγωνιστικός διευθυντής μηχανολογίας Άντριου Σόβλιν είπε, μετά από τις δοκιμές του Μπαχρέιν: “Είχαμε τρεις καλές ημέρες εδώ. Η ομάδα δούλεψε σκληρά το χειμώνα για να βελτιώσει τις αδυναμίες της W15 και οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι έχουμε κάνει καλή πρόοδο σε αυτούς τους τομείς”.

Η Mercedes συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους από κάθε άλλη ομάδα αυτό το τριήμερο, συνολικά 458, αλλά με τις πολύ κλειστές διαφορές μεταξύ των κορυφαίων μονοθεσίων ο Σόβλιν είπε ότι θα είναι κρίσιμες οι δύο εβδομάδες μέχρι το πρώτο GP της σεζόν, στην Αυστραλία στις 16 Μαρτίου.

Την επόμενη εβδομάδα θα μελετήσουμε τα δεδομένα για να εντοπίσουμε τομείς βελτίωσης προκειμένου να έχουμε το πιο αποδοτικό αγωνιστικό αυτοκίνητο στη Μελβούρνη. Είναι, φυσικά, πολύ νωρίς για να κάνουμε μια ξεκάθαρη πρόβλεψη της κατάταξης. Όμως πρέπει να είμαστε χαρούμενοι από το πώς εξελίχθηκαν οι δοκιμές για εμάς”, κατέληξε ο Βρετανός.

Ο Ράσελ, από την πλευρά του, εξέφρασε ανάλογες απόψεις με τον Σόβλιν, αλλά επιβεβαίωσε την αίσθηση ότι η McLaren ξεκινά τη φετινή σεζόν με το ταχύτερο μονοθέσιο.

Είχαμε τρεις παραγωγικές μέρες στο Μπαχρέιν”, είπε ο Άγγλος οδηγός, “και το αυτοκίνητο αποδίδει καλά. Δεν είναι έκπληξη ότι κάποιοι από τους ανταγωνιστές μας, και ιδιαίτερα η McLaren, αποδίδουν καλά.

Έχουμε συγκεντρώσει αρκετά δεδομένα για να βρούμε περαιτέρω βελτιώσεις για τη Μελβούρνη. Ο Κίμι [Αντονέλι] κι εγώ θα είμαστε στο εργοστάσιο την επόμενη εβδομάδα, οδηγώντας στον προσομοιωτή, και όλοι θα πιέζουν στο όριο για να φέρουμε το καλύτερο στην Αυστραλία”, κατέληξε ο Τζορτζ Ράσελ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ