WRC: Επίδειξη δύναμης του Οζιέ τη δεύτερη μέρα στο Μόντε Κάρλο
O Σεμπαστιάν Οζιέ έκανε δύο επιβλητικά ρεσιτάλ οδήγησης στη θρυλική Σιστερόν και πήρε την πρωτοπορία του Ράλι Μόντε Κάρλο με διαφορά 21 δευτερολέπτων από τον Σεμπαστιάν Λεμπ. Η επεισοδιακή δεύτερη μέρα του αγώνα άφησε εκτός μάχης τους Έβανς, Νεβίλ και Τάνακ.
Στην τιτανομαχία των δύο πιο επιτυχημένων οδηγών της ιστορίας των ράλι στην "πίσω αυλή" τους, στο Ράλι Μόντε Κάρλο που ανοίγει το φετινό WRC, ο Σεμπαστιάν Οζιέ με το Toyota Yaris Rally1 πήρε την πρωτοπορία από τον Σεμπαστιάν Λεμπ με το Ford Puma R1 της M-Sport - και μάλιστα μέχρι το τέλος της ημέρας ανέπτυξε διαφορά σχετικής ασφαλείας για τη νίκη.
Η μέρα ξεκίνησε με προβάδισμα 9,9 δευτερολέπτων του Λεμπ, το οποίο ο Οζιέ στην πρώτη σημερινή ειδική μείωσε κατά 3,4'' παρότι είχε ένα μικρό πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα. Όμως ο Λεμπ είχε μεγαλύτερο θέμα υποστροφής, και έχασε περισσότερο χρόνο.
Ο Οζιέ κέρδισε τις δύο επόμενες ειδικές, με μια επίδειξη δύναμης μάλιστα στον πάγο και το χιόνι της πρώτης Sisteron, και έτσι μετά το πρώτο loop πήρε προβάδισμα 5,4 δευτερολέπτων.
Στις δύο ειδικές του απογευματινού loop ο Λεμπ πήρε αρχικά 4 δέκατα από τον συμπατριώτη του της Toyota, αλλά στη δεύτερη Sisteron ο Οζιέ ήταν 16 δευτερόλεπτα ταχύτερος για να τελειώσει την ημέρα με τη σημαντική διαφορά των 21 δευτερολέπτων. Ίσως αυτό να μην συνέβαινε αν ο περσινός πρωταθλητής δεν έβαζε στην τελευταί τη μαλακή γόμα που την τελευταία στιγμή είδε πως είχε διαλέξει ο Λεμπ.
"Προγραμμάτιζα να βγω με ελαστικά για χιόνι γιατί ήταν η ταχύτερη επιλογή, αλλά είδα ότι ο Σεμπ διάλεξε τα σλικς κι έτσι άλλαξα κι εγώ στα γρήγορα την τελευταία στιγμή πριν την εκκίνηση. Ήταν λίγο επικίνδυνο σε ορισμένα σημεία, αλλά πολύ διασκεδαστικό στα στενά κομμάτια", είπε ο Οζιέ
Ο Λεμπ, στο μεταξύ, δείχνει να θεωρεί μεγάλη πια τη διαφορά του από την κορυφή: "Τώρα είμαστε λίγο μακριά. Προσπαθήσαμε, αλλά ο Οζιέ μας είδε και άλλαξε [ελαστικά] την τελευταία στιγμή. Έκρυβε πολλές παγίδες η ειδική με τα σλικς, και εύκολο να κάνεις το λάθος - αλλά είματε εδώ", είπε ο εννέα φορές πρωταθλητής.
Χωρίς προβλήματα και ανεβάζοντας λίγο το ρυθμό του ο Κρεγκ Μπριν ανέβηκε στην τρίτη θέση, εκμεταλλευόμενος και τα πολλά προβλήματα των Έλφυν Έβανς (Toyota) και Τιερί Νεβίλ και Οττ Τάνακ της Hyundai. Ο Έβανς κέρδισε την 9η ειδική προσπαθώντας να επιστρέψει στη μάχη της νίκης, αλλά στην 11η ένα οδηγικό λάθος του κότισε αρκετά.
Συγκεκριμένα, χτύπησε σε ένα ανάχωμα, και έμεινε κολλημένος στο χείλος του δρόμου και του γκρεμού. Οι κριτές στο σημείο έκριναν ότι η κατάσταση ήταν αρκετά επικίνδυνη κι έτσι διέκοψαν την ειδική, ενώ ο Ουαλός έχασε πάνω από δύο ώρες κι έχει πια να ελπίζει μόνο τους βαθμούς της αυριανής Power Stage.
Το ίδιο ελπίζει και ο Τάνακ, που εγκατέλειψε μετά από δύο κλαταρίσματα κι ενώ είχε μόνο έναν εφεδρικό τροχό - ενώ είχε και ένα ατύχημα ενδιάμεσα. Ο Τιερί Νεβίλ, στο μεταξύ, έπεσε στην 6η θέση και πάνω από 1:15 πίσω από τον 5ο Γκας Γκρίνσμιθ της M-Sport, μετά από μύρια προβλήματα με την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Hyundai i20 N Rally1. Ο Βέλγος χρειάστηκε να την επισκευάσει σστο δρόμο, αλλά τελείωσε την ημέρα με εντελώς κατεστραμμένο όλο το εμπρός δεξί άκρο του αυτοκινήτου.
Η Hyundai ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο τον πρώτο αγώνα του i20 N Rally1, καθώς πέραν όλων των άλλων προβλημάτων ο Όλιβερ Σόλμπεργκ υπέφερε από ζαλάδες και πόνο στο στήθος που του προκάλεσαν αναθυμιάσεις της ανάρτησης που έμπαιναν στην καμπίνα.
Αντίθετα, ο Κάλε Ροβάνπερα άρχισε να προσαρμόζεται στο νέο υβριδικό Yaris και κέρδισε δύο ειδικές - ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα με το τέταρτο Yaris επίσης έχασε πολύ χρόνο όταν βγήκε και έμεινε κολλημένος για αρκετή ώρα εκτός δρόμου.
ΡΑΛΙ ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ 2022 - ΗΜΕΡΑ 2
1. Οζιέ (Toyota) 2:19:43.1
2. Λεμπ (M-Sport Ford) +21.1
3. Μπριν (M-Sport Ford) +1:26.0
4. Ροβάνπερα (Toyota) +2:03.8
5. Γκρίνμιθ (M-Sport Ford) +6:33.8
6. Νεβίλ (Hyundai) +7:44.1
[26]. Έβανς (Toyota) +20:39.3
[Εγκ] Τάνακ (Hyundai) -